PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzedstawiciel handlowy - uwagi › Re: Przedstawiciel handlowy - uwagi
  • Date: Mon, 17 Apr 2006 23:46:23 +0200
    From: Qlfon <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przedstawiciel handlowy - uwagi

    Witam!

    > Samochód ma AC. Czy samochód przekazuje się na podstawie jakiegoś protokołu
    > zdawczo-odbiorczego? Czy pracownik podpisuje że odebrał samochód w stanie
    > nienaruszonym itd? Czy są jakieś gotowe wzorce takich oświadczeń? Jak
    > ustrzec się przed nieuczciwością ze strony PH? Przed tym aby telefonu i
    > samochodu nie używał do prywatnych celów? Czy przedstawiciel powienien
    > rozliczać si w jakiś sposób z przejechanych kilometrów?
    > Pozdrawiam

    Jako REP z kilkuletnim doswiadczeniem pozwole sobie zabrac glos:
    - zwykle podpisywalem odbior samochodu sluzbowego i telefonu
    - jak zamierzasz sprawdzac czy przypadkiem nie podjechal samochodem
    sluzbowym po zakupy lub nie odebral dziecka z przedszkola? Wg. mnie
    takie ograniczenia prowadza tylko do kombinowania. Czy nie lepiej byloby
    zaznaczyc, ze podczas rozliczania tzw. kilometrowki zaznacza km
    prywatne? Chociaz jak zycie uczy nie ma takiej kilometrowki, ktorej PH
    nie rozpisze. Spotkalem sie z tym w jedej firmie i wiem jakie przekrety
    tam byly robione. Chyba jednak lepiej byloby podpisac jakas umowe
    uzyczenia i juz. Jakiekolwiek nakazy prowadza zwykle do usilnych prob
    ich omijania. Co do telefonu to tak jak ktos z przedpiscow napisal:
    rozsadny limit i to co ponad platne przez PH. Jesli bedzie malo to na
    podstawie bilingow bedzie mozna ten limit modyfikowac. Jako limit mam na
    mysli plan taryfowy u operatora GSM. Postaraj sie uwierzyc, ze telefon i
    samochod sluzbowy oprocz tego, ze sa narzedziami pracy sa tez sposobem
    na motywowanie pracowniak. Jesli okazesz mu zaufanie a PH nie bedzie go
    naduzywal wasza wspolpraca bedzie ukladala sie pomyslnie. Czego szczerze
    zycze.

    --
    Pozdrawiam!
    Q.