PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o POMOC !!! Pilne !!!

  • 1. Data: 2002-11-12 09:00:07
    Temat: Prośba o POMOC !!! Pilne !!!
    Od: "Johny Walker" <1...@p...fm>

    Witam !

    Proszę o poradę.
    Siostra uległa wypadkowi (kierowca wjechał na chodnik przygniatając ja do
    ściany - kierowca był trzeźwy) w wyniku czego doznała urazu obu kończyn
    dolnych (w tej chwili nie wiadomo w jakim stopniu jest to uszkodzenie
    ponieważ brak zrostu kości i czy to uszkodzenie spowoduje trwałą nie
    zdolność do pracy).
    Obecnie przebywa na L4 już 4-ty miesiąc.
    Co można zrobić w związku jej stanowiskiem pracy ponieważ zakład pracy
    twierdzi iż po sześciu miesiącach przebywania na zwolnieniu lekarskim traci
    stanowisko pracy.
    Haczyk jest w tym, że pracodawcą jest zakład pracy chronionej... Słyszałem,
    że
    oni mogą zwolnić pracownika w takiej sytuacji.

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2002-11-12 10:41:53
    Temat: Re: Prośba o POMOC !!! Pilne !!!
    Od: "winetu" <P...@p...onet.pl>

    Daj to jeszcze na grupę pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2002-11-12 13:23:54
    Od: "Maria Z" <m...@w...pl>

    Generalnie zasiłek chorobowy wypłacany jest przez 6 m-cy.Jednak
    decyzjkomisji lekarskiej może być przedłużony do 9 m-cy. Pracodawca nie może
    zwolnić pracownika dopóki jest na zwolnieniu lekarskim, nawet jeżeli choroba
    będzie trwała 9 m-cy. Dopiero w chwili powrotu do pracy powstaje szansa
    zwolnienia pracownika jako nie efektywnego w swojej pracy.
    Użytkownik Johny Walker <1...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aqqg07$bl1$...@n...tpi.pl...

  • 4. Data: 2002-11-12 17:04:40
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Johny Walker" <1...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Co można zrobić w związku jej stanowiskiem pracy ponieważ zakład pracy
    > twierdzi iż po sześciu miesiącach przebywania na zwolnieniu lekarskim

    Tak, normalnie po 6 miesiacach Zakład Pracy moze rozwiązać umowę o pracę
    bez wypowiedzenia, a ZUS przestaje wypłacać zasiłek chorobowy. W pewnych
    przypadkach okres ten może ulec przedłużeniu do 9 miesięcy.
    W tym konkretnym przypadku to najlepiej skorzyatac z pomocy Stowarzyszenia
    Ofiar Wypadków Samochodowych (lub podobna nazwa). Jest takie z siedzibą
    w Warszawie, ma własnych prawników którzy uzyskają jeszcze dodatkowe
    odszkodowanie, załatwią lepszy szpital i jego płatność przez Ubezpieczyciela
    OC (samochodu) itd. Spróbuj skontaktować się początkowo przez Internet.

    Wiesiek