PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista w USA - ile ???

  • 1. Data: 2002-11-07 12:07:49
    Temat: Programista w USA - ile ???
    Od: b...@p...onet.pl

    Ile zarabia programista w USA (na godzine, tygodniowo, itp) ?

  • 2. Data: 2002-11-07 13:03:43
    Temat: Re: Programista w USA - ile ???
    Od: Fryderyk Czarnecki <f...@p...pl>

    Mj znajomy (amerykanin) dostal propozycje poprawienia programu w c++ za
    25000$ (czas 6 miesiecy)

    F.

  • 3. Data: 2002-11-07 14:53:30
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    "Fryderyk Czarnecki" <f...@p...pl> wrote in message
    > Mj znajomy (amerykanin) dostal propozycje poprawienia programu w c++ za
    > 25000$ (czas 6 miesiecy)
    >
    > F.
    Ale brutto czy netto?

    Pzdr.

  • 4. Data: 2002-11-07 14:54:39
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    <b...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ile zarabia programista w USA (na godzine, tygodniowo, itp) ?

    Kuknij na monster.com tam sa takie porownania, a pozatym ofertach pracy
    mozesz znalezc oferty placowe.

    Pzdr.

  • 5. Data: 2002-11-07 21:45:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    b...@p...onet.pl writes:

    > Ile zarabia programista w USA (na godzine, tygodniowo, itp) ?

    to zalezy jaki programista i gdzie.

    rozpietosc stawek jest ogromna - dla programistow na etacie to bedzie
    od $40 000 rocznie brutto (szczawik po studiach zaraz, bez zadnego
    doswiadczenia ani zrealizowanego projektu, zatrudnia sie go zawsze na
    "junior" pozycje gdzie komus podlega)
    do $250 000 rocznie brutto (ale tu juz trzeba byc linusem torvaldsem).

    jak jestes nieetatowy ale contractor, to pracujesz zazwyczaj na
    godziny; poniewaz contractor sam sobie musi oplacac ubezpieczenie
    zdrowotne (ktore dla osob indywidualnych jest drozsze), nie dostaje
    akcji firmy i nie podlega pod inne bonusy - zazwyczaj ma stawke
    wieksza. przecietnie o jakies 20% - aczkolwiek pewna nie jestem, jak
    cie bardziej interesuje to odpytam na okazje kolegow w pracy.

    wazna uwaga: kontraktor pracuje od zlecenia do zlecenia. jak firma
    zaczyna miec klopoty, pierwsi odpadaja kontraktorzy.

    mozna byc tez freelancerem - miec wlasna dzialanosc gospodarcza. tutaj
    to juz zupelnie roznie moze byc. sam sobie jestes panem, sterem
    okretem i zeglarzem i od twojej obrotnosci zalezy, czy bedziesz mial
    zlecen tyle, ze bedziesz bogaty, czy tyle, ze przymrzesz glodem.

    co do etatowych: w wiekich korporacjach sa okreslone widelki
    plac. kazda ma je nieco inne, ale posiadaja cechy wspolne. zwykle kasa
    zalezy od przepracowanych lat, albo od awansu (ktory jednak zdarza sie
    niezmiernie rzadko, tzeba miec niezle uklady).
    np. ktos z doswiadczeniem 0-3 lata w programowaniu X moze dostac
    miedzy $40 000 a $60 000 rocznie.
    jak masz 3-6 lat, to $60 000 - $80 000.

    i tak dalej. to, ile w tych widelkach dostaniesz, zalezy od twojego
    bezposredniego szefa i tego jak cie oceni. jedno jest pewne: poza
    widelki nie wyjdziesz.

    podsumowujac: wiem, nie podalam tu zbyt wielu konkretnych sum, ale
    taki wlasnie jest rynek w usa. kazda placa zalezy od tony roznych
    czynnikow i ciezko cos powiedziec "ogolnie".
    podaj mi konkrety, a postaram sie dowiedziec cos bardziej konkretnego.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 6. Data: 2002-11-07 21:51:04
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "R-nee" <a...@p...onet.pl> writes:

    > "Fryderyk Czarnecki" <f...@p...pl> wrote in message

    > Ale brutto czy netto?

    w usa nikt nie podaje plac netto.

    bo to, ile bedzie netto zalezy od tego, ile zaplacisz podatku. a
    podatek zalezy od tego, ile sbie bedziesz mogl odliczyc od
    podstawy.... a tu juz roznie bardzo moze byc.
    (np. jak zaciagnales kredyt na dom, to procenty od tego kredytu
    odliczaja sie od podatku - cala kupa ludzi z tego korzysta, bo sie
    oplaca).

    oczywiscie zaliczke sie odciaga, niemniej ja osobiscie nie znam ani
    jednej osoby, ktora pod koniec roku fiskalnego nie dostawalaby zwrotu
    kasy z IRS albo nie doplacala wiecej.

    nigdy jakos nie wychodzi tyle, ile sie wplaca zaliczek na poczet
    podatku dochodowego....
    poza podatkiem placisz jeszcze na social security (na szczescie
    niewiele bardzo) i bezpieczenie zdrowotne.
    ubezpieczenie zalezy od ciebie - mozesz sobie wybrac to, jakie oferuje
    firma (zwykle maja 2-3 opcje do wyboru), a mozesz sie wypiac i
    powiedziec, ze nie placisz ubezpieczenia wcale albo sam sobie bedziesz
    placil indywidualnie.
    tak samo jest z polisami na zycie i innymi bzdurkami.