PracaGrupypl.praca.dyskusje › Procter&Gamble-test analitycznego myślenia?

  • 21. Data: 2002-09-02 01:02:47
    Temat: Re: Procter&Gamble-test analitycznego myślenia?
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    Lia wrote:

    > Ni emów,

    Nic mi innego nie zostaje, bo po teście dowiedziałem się, ze z pisaniem
    mam problemy ;-)

    > mi we wszystkich wychodzą zblizone do Wechslera,

    jak bum cyk cyk, mi wyszło 60 i ani punkta więcej :-(
    dobrze, ze pani psycholog z poradni psych.- zawodowej nie posłuchałem i
    jednak nie zmieniłem szkoły z ogólniaka na szkołę specjalną, a nawet na
    studia poszedłem :-)

    > ale po
    > wynikach w Wechslerze też uznaję go za jedynie słusznego ;-)

    :-)))
    słuszne podejście :-)

    A z ciekawości - jakie testy się stosuje w rekrutacji?

    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 22. Data: 2002-09-02 01:04:14
    Od: "Krzysztof" <k...@a...mail.ru>

    AMRA wrote:

    > A ja powtorzylem wszystkie pytania - i wyszlo znowu zero - a zajelo
    > mi to tyle co klikanie...

    może coś z obsługą cookies nie tak?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 23. Data: 2002-09-02 07:48:42
    Od: "Kamila Górecka" <k...@N...gazeta.pl>

    Andree <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Coz, to chyba byl pierwszy test Waszej inteligencji oraz umiejetnosci
    > czytania instrukcji. Chodzilo o oczywiscie o to, ze trzeba bylo wykonac test
    > w 15 min.
    >
    > AnD

    Jesli sadzisz, ze czlowiek z wyzszym wyksztalceniem, w wieku 25 lat nigdy nie
    robil testu IQ, testow psychologicznych itp. to dziwie sie, ze uzyskales az 9
    punktow. Zapraszam do testu analitycznego myslenia na stornach pracuj.pl -
    koniecznie pochwal sie wynikiem. A co do czytania i rozumienia instrukcji to
    jestem z wyksztalcenia socjologiem o specjalizacji badawczo-metodologicznej.
    W zwiazku z tym jedna z podstawowych umiejetnosci jakie posiadam jest
    tworzenie zrozumialych polecen i instrukcji. Ciekawe jak by mi sie to udawalo
    gdybym sama nie potrafila zrozumiec prostego polecenia. Dziwie sie, ze osoba
    z wyzszym wyksztalceniem wysuwa takie uwagi, to naprawde nie ten poziom.
    pozdrawiam

  • 24. Data: 2002-09-02 07:52:15
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > a zdobylem 6 punktow. Wiec chyba z testem wszystko OK. Moze to kwestia
    > podejscia ?

    Nie, chodzi o to, ze nawet wybierajac te odpowiedzi, ktore wybralem
    poczatkowo - otrzymujac 0 punktow - a szybko kilkajac na odpowiedzi (ktore
    juz nzalem) tez wyszlo 0 pkt.
    Co ciekawe pozniej robiac erozne kombinacje mialem np 6, 7, 8 pkt - uzywajac
    dalej tych dobrych odpowiedzi (a reszte ewidentnie kwaszac).
    Oczywiscie nie jest mozliwe, zebym zdobyl np. 8 pkt na 11, wykorzystujac te
    same odpowiedzi co wtedy, kiedy mialem... 0 :)

  • 25. Data: 2002-09-02 09:03:12
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    osoba
    > z wyzszym wyksztalceniem wysuwa takie uwagi, to naprawde nie ten poziom.

    Piszac pierwszy, nie mialem na mysli, ze to pierwszy test w zyciu jaki
    rozwiazywalas. Dlaczego zakladasz, ze mam wyzsze wyksztalcenie? Nic takiego
    nie napisalem. I co z tego, ze MASZ studia? Czasem na studiach mozna dostac
    nerwicy egzaminacyjnej, z ktorej latami trzeba sie leczyc. Zwlaszcza na
    studiach humanistycznych, takich jak socjologia, ktore w sumie niewiele
    daja.

    Andree (like Andre Agassi)

  • 26. Data: 2002-09-02 09:20:49
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    leczyc. Zwlaszcza na
    > studiach humanistycznych, takich jak socjologia, ktore w sumie niewiele
    > daja.

    ;)))
    Znowu ciekawe wyrazasz opinie :)
    BTW Cioekawe dlaczego ostatnio socjologia taka modna byla - moze jako, ze
    niewiele daje, to niewiele trzeba sie uczyc?? ;)
    He, he.

    P.S. Ale informatyka to daje duuuzo, nie?? ;)

  • 27. Data: 2002-09-02 09:39:46
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    " Krzysztof" wrote:

    > A z ciekawości - jakie testy się stosuje w rekrutacji?

    Wechslera się nei stosuje, mało który psycholog ma nawet uprawnienia do jego
    wykonywania. Poza tym jest test stosowany raczej w psychologii klinicznej ni
    zpsychologii pracy. De facto testów na IQ w procesie rekrutacyjnym za czesto
    nie ma. Jezeli cos sie pojawia to raczej w typie Mensy, ale de facto są to
    własnie testy n aumiejetnosc myslenie analitycznego, syntetycznego itp. Na
    wyższe stanowiska kilka firm rekrutacyjnych robi test Thomasa - cholernie
    drogi, ale osobowość to mają podana jak n atacy po czymś takim. Generalnie
    zasada jest taka, ze kazda firma (mówie o tych wiekszych i przykładajacych
    si edo rekrutacji) m aswpje własne, chronione "tajemnicami" - no bo znane
    testy nie sa diagnostyczne i predyktywne.
    --
    Lia

  • 28. Data: 2002-09-02 09:57:23
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    " Andree" wrote:

    > sie leczyc. Zwlaszcza na studiach humanistycznych, takich jak
    > socjologia, ktore w sumie niewiele daja.

    Ty weź napisz do ministerstw aedukacji zeby zlikwidowali socjologie, bo Ty
    nie chcesz zeby publiczne pieniądze były marnowane na coś co nic nie daje, A
    potem idź i se strzel w łeb.
    PLONK

    --
    Lia

  • 29. Data: 2002-09-02 10:56:41
    Od: "Kamila Górecka" <k...@N...gazeta.pl>

    Andree <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nerwicy egzaminacyjnej, z ktorej latami trzeba sie leczyc. Zwlaszcza na
    > studiach humanistycznych, takich jak socjologia, ktore w sumie niewiele

    OK. Przepraszam za bledne zalozenie. Ale czy zdajesz sobie sprawe, ze
    wyrazajac opinie, iz studiowanie i ukonczenie socjologii jest bezsensownym
    dzialaniem, ktore nic nie daje, tym samym mowisz mi, ze zmarnowalam 5 lat
    zycia. To po prostu przykre uslyszec cos takiego, szczegolnie, ze nie wiem
    nawet na jaich informacjach i zrodlach opierasz swoje stwierdzenie.
    Wystawianie osadow jest proste, ale czasem te sady sa niesprawiedliwe i
    krzywdzace. Osobiscie oprocz samego studiowania aktywnie wlaczalam sie w
    realizacje roznych projektow badawczych realizowanych przez moja katedre i
    uwazam, ze duzo sie w trakcie ich nauczylam. A tak z praktyki badawczej: czy
    wiesz ile trzeba zaplacic renomowanej warszawskeij agencji badawczej za
    zrealizowanie badania ilosciowego ad hoc (okolo 40-60 pytan) na
    ogolnopolskiej reprezentatywnej probie? Odp: kilkadziesiat tysiecy zlotych,
    owyzej 50 tysiecy na pewno. Wszystkie duze miedzynarodowe koncerny i wiele
    duzych i srednich firm polskich korzysta z uslug agencji badawczych, na
    podstawie wynikow badan podejmowane sa strategiczne decyzje marketingowe. To
    jest praca, ktorj rezultaty przekladaja sie na konkretne wyniki finansowe
    przedsiebiorstwa.Tyle slowem wyjasnienia. A juz tak prywatnie to socjologia
    dala mi duza samoswiadomosc, wiedze o prosesach mikro i makro spolecznych
    oraz poszerzyla moje horyzonty myslowe i wyposazyla w podstawowoa wiedze z
    zakresu filozofii, psychologii spolecznej, antropologii, statystyki,
    ekonomii, marketingu, PR, HR i kilku innych dizedzin. Uwazam, ze te 5 lat
    dalo mi duzo a w polaczeniu z praktyka dalo mi zadatki na dobrego specjaliste
    w dziedzinie badan rynkowych i marketingowych.

  • 30. Data: 2002-09-02 11:10:57
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    " Kamila Górecka" wrote:

> [...]
    > zmarnowalam 5 lat zycia. To po prostu przykre uslyszec cos takiego,
    > szczegolnie, ze nie wiem nawet na jaich informacjach i zrodlach

    Nie przejmuj się, albo nie wie o czym mówi, albo sam takowe skończył, był
    kiepski i teraz isedzi i patrzy w sufit, bo nikt go nie chce

> [...]
    > samego studiowania aktywnie wlaczalam sie w realizacje roznych
    > projektow badawczych realizowanych przez moja katedre i uwazam, ze

    To się chwali.

> [...]
    > za zrealizowanie badania ilosciowego ad hoc (okolo 40-60 pytan) na
    > ogolnopolskiej reprezentatywnej probie? Odp: kilkadziesiat tysiecy

    Prawda, ale nei zarabi atego konkretny "badacz" tylko firma, wiec az tak
    rózowo nie jest ;-)

> [...]
    > zakresu filozofii, psychologii spolecznej, antropologii, statystyki,
    > ekonomii, marketingu, PR, HR i kilku innych dizedzin.

    Ach, akurat te słowa pokazują ze ledwo co studi askończyłas, i jeszce dumna
    jestes z tej całej wiedzy. Spoko, wiedza jest potrzebna, ale takie
    epatowanie tym nie, lepiej ja wykorzystac w praktyce, mogłaś np. machnąc
    post który by go zmanipulował (psychologia społeczna) a nie tak kawa na ławe

    >Uwazam, ze te 5
    > lat dalo mi duzo a w polaczeniu z praktyka dalo mi zadatki na dobrego
    > specjaliste w dziedzinie badan rynkowych i marketingowych. Pozdrawiam

    Tak jak we wszystkim się z tobą zgadzam, tak tu VETO.
    Masz rację Ty mozesz tak uwazac. Ale to czy bedziesz specjalistą , a do tego
    moz ekiedys dobrym to czas pokaze, Bo do tego to trzeba lat praktyki.

    Powodzenia :)

    --
    Lia