PracaGrupypl.praca.dyskusje › Premia uznaniowa

  • 11. Data: 2005-03-26 20:28:35
    Temat: Re: Premia uznaniowa
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 26 Mar 2005 20:41:47 +0100, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> wrote:

    >Pracownik - moze. Ale on juz nie jest pracownikiem. Sugeruje ze w tej
    >sytuacji nie ma tytulu prawnego do dokonania wyplaty.
    Precyzuje wiec pytanie/sytuacje.
    Pracodawca wyplaca pensje do ostatniego dnai miesiaca a premie w
    polowie miesiaca nastepnego. Moja umowa konczy sie z ostatnim dniem
    marca. Czy za marzec nie mam prawa otrzymac premii (w polowie
    kwietnia)? Hm, a moze jakby tak pracodawca spoznil sie z wyplata i nie
    zdazyl mi jej dac do konca marca to w ogole by jej nie musial dawac bo
    w kwietniu mi sie nie nalezy - nei jestem juz pracownikiem :)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 12. Data: 2005-03-26 21:23:18
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > marca. Czy za marzec nie mam prawa otrzymac premii (w polowie
    > kwietnia)? Hm, a moze jakby tak pracodawca spoznil sie z wyplata i nie

    No tutaj jest zagwozdka. Natury podatkowej. Kosztem jest wydatek poniesiony
    w celu osiagniecia zysku/przychodu. Jezeli ktos _jest_ zatrudniony
    uzasadniam to motywowaniem pracownika co moze wplynac na moje przychody.

    Jezeli jednak ktos nie jest juz moim pracownikiem to "zalegla" premia jest
    wydatkiem zwiazanym z przychodami, ktore juz zdazylem wydac na kawior i
    dziwki.

    Nie wiem jak jest - zwracam tylko uwage na istotne komplikacje podatkowe.
    Rezerwy tworzyc, bo ktos moze sie zwolnic?

    > zdazyl mi jej dac do konca marca to w ogole by jej nie musial dawac bo
    > w kwietniu mi sie nie nalezy - nei jestem juz pracownikiem :)

    Nalezy. W dniu w ktorym miala nastapic wyplata wynagrodzenia byl tytul.

    Nie twierdze, ze premia sie nie nalezy. Mowie, ze to nie takie proste z
    powodow formalnych (najprostsza komplikacja: jak zaksiegowac taka wyplate?).

    I _nie_chce_ wchodzic w dywagacje czy rola premii jest motywowanie a zapisy
    regulaminowe maja na celu ustalenie obiektywnych kryteriow podizalu srodkow
    przeznaczonych na ten cel, czy jest forma wyplaty udzialu w zyskach (bo
    wtedy dopiero zaczyna sie prawno-podatkowa jazda).

    Nie mowiac o tym, ze takie roszczenia to swiadome podrzynanie galezi na
    ktorej oni wszyscy siedza. Chwile po wygraniu przez bylego pracownika tego
    typu sprawy sporo osob (w tym np. zainteresowany w ktorejs-kolejnej pracy)
    pozbedzie sie formalnych kryteriow podzialu bezpoesredniego udzialow w
    zyskach pracodawcy.

    sz.

    sz.

  • 13. Data: 2005-03-27 13:25:14
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 26 Mar 2005 22:23:18 +0100, "szomiz"
> [...]

    >wydatkiem zwiazanym z przychodami, ktore juz zdazylem wydac na kawior i
    Podobnie jak wyplata wyplacana 31.03 za marzec. Jaki ma ona wplyw na
    przychody skoro pracownik juz konczy prace i zadnych wiecej przychodow
    mi nie wypracuje? Zmierzam do tego ze termin wyplaty premii nie ma
    znaczenia do tego by byla ona kosztem - czlowiek byl zatrudniony i ta
    premia jest za jego wyniki z okresu gdy byl zatrudniony.

    WAM