PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Comarch - pytania

  • 1. Data: 2005-03-25 10:52:21
    Temat: Praca w Comarch - pytania
    Od: PapaBoB <d...@g...pl>

    Witam!

    Właśnie dostałem zaproszenie na rozmowe do firmy Comarch w Krakowie na
    stanowisko konsultant - wdrożeniowiec.
    Czy ma ktoś może informacje na temat poziomu płac w powyższej firmie,
    czasu pracy w tygodniu, polityki wobec pracowników i itp. ?

    Pozdrawiam

    PapaBob

  • 2. Data: 2005-03-25 12:24:52
    Temat: Re: Praca w Comarch - pytania
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Właśnie dostałem zaproszenie na rozmowe do firmy Comarch w Krakowie na
    > stanowisko konsultant - wdrożeniowiec.

    Kto ma z toba rozmawiac ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-03-25 13:00:25
    Od: PapaBoB <d...@g...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2005 13:24:52 +0100, KrzysiekPP <k...@n...op.pl>
    napisał:

    > Kto ma z toba rozmawiac ?

    Nie mam pojecia szczerze powiem, zapraszał mnie miły damski głos :)

    --
    PapaBob

  • 4. Data: 2005-03-25 13:30:13
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

    Użytkownik "PapaBoB" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam pojecia szczerze powiem, zapraszał mnie miły damski głos :)
    >
    > --
    > PapaBob

    Witam,

    Firma powinna poinformować Cię, z kim będziesz rozmawiać. Więc jeśli tego
    nie zrobiła,
    powinieneś koniecznie dowiedzieć się, z kim będziesz rozmawiać, o czym, ile
    osób przewiduje
    spotkanie, jaki jest scenariusz spotkania (rozmowa, rozmowa w języku obcym,
    testy psychologiczne,
    testy kompetencji, assessment center etc.).

    To wszystko po to, być tym lepiej do rozmowy się przygotował.

    Wyobraź sobie taką sytuację: zostajesz zaproszony na rozmowę, na której
    okazuje się, że
    rozmawiasz z czterema osobami jednocześnie, w dwóch językach i pytają się
    Ciebie o projekty
    wykonywane na studiach. Trudniej jest wówczas się korzystnie zaprezentować,
    prawda?

    O negocjacyjnym aspekcie właściwego "rozpoznania" spotkania nie wspomnę.
    Wiadomo, że
    jest bardzo ważny.

    Kolejna ważna rzecz - skąd firma ma Twój numer? Czy aplikowałeś do firmy?
    Czy to firma
    sama Cię zaprasza? W tym drugim przypadku startujesz z lepszej pozycji i
    możesz też negocjować
    korzystkniejsze dla siebie warunki pracy.

    Życzę powodzenia na spotkaniu.

    Maciej Sobczyk
    m...@g...pl

  • 5. Data: 2005-03-25 14:24:00
    Od: PapaBoB <d...@g...pl>

    Dziękuję bardzo za wszystkie rady. W celu przygotowania się do rozmowy
    znalazłem osobę, która aplikowała do Comarchu, co ma nadzieje pozwoli mi
    przygotować się lepiej. Potrzebuję jednak opinii osób "postronnych" na
    temat samych warunków pracy (tak jak napisałem w pierwszym poście) :) . Co
    do wymagań płacowych zgadzam się, że w przypadku gdy aplikowałem sam do
    firmy , masz mniejszy zakres negocjacji, jednak potrzebuję się dowiedzieć
    w jakich "widełkach" mogę sie poruszać (stanowisko wymienione w pierwszym
    poście także :)).

    --
    PapaBob

  • 6. Data: 2005-03-25 14:35:35
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

> [...]
    > w jakich "widełkach" mogę sie poruszać (stanowisko wymienione w pierwszym

    Niestety, nie pracowałem z firmą Comarch i nie znam ich wynagradzania, ale
    nawet gdybym znał,
    obowiązywałaby mnie tajemnica służbowa :(

    Można za to "oszacować" Twoje stanowisko, ale to dopiero, gdy określisz
    zakres wymagań
    i obowiązków. Stanowisko stanowisku nie równe czasami, stąd płace też różne.

    Odnośnie traktowania pracowników, to mogę tylko powiedzieć, że próby
    pozyskania pewnych
    pracowników metodą head hunting były mało skuteczne w przypadku firmy
    Comarch. Stąd
    można wnioskować, że pracownikom jest w niej dobrze.

    Pozdrawiam
    Maciej Sobczyk
    m...@g...pl

  • 7. Data: 2005-03-25 15:21:43
    Od: PapaBoB <d...@g...pl>

    Dziekuje jeszcze raz za wszystkie informacje, na temat stanowiska mam
    tylko ponizsze wiadomosci.

    Dziekuje jeszcze raz za informacje.

    PapaBob

    Konsultant wdrożeniowiec

    Wymagania

    Wykształcenie wyższe ekonomiczne
    Bardzo dobra znajomość: branży leasingowej i/lub rynku finansowego
    i/lub zagadnień finansowo - księgowych i/lub matematyki finansowej
    Znajomość języka angielskiego
    Mile widziana znajomość języka rosyjskiego
    Komunikatywność
    Umiejętność prowadzenia rozmów analitycznych z klientem
    Asertywność
    Dyspozycyjność

  • 8. Data: 2005-03-25 15:27:48
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "PapaBoB" <d...@g...pl> wrote in message news:opsn68yhmf3xutyb@dob...

> [...]
    > Mile widziana znajomość języka rosyjskiego
    > Komunikatywność
    > Umiejętność prowadzenia rozmów analitycznych z klientem

    biorac pod uwage ze to Comarch szacowalbym na 2-2.5 kilo netto.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 9. Data: 2005-03-25 15:35:49
    Od: "Maciej Sobczyk" <m...@o...pl>

> [...]
    > Mile widziana znajomość języka rosyjskiego
    > Komunikatywność
    > Umiejętność prowadzenia rozmów analitycznych z klientem

    A jaki jest zakres obowiązków?

    Z wymagań wyłania się obraz człowieka, który w zdecydowanie większym
    stopniu jest konsultantem niż wdrożeniowcem.

    Zauważ, że nie wymagane jest doświadczenie zawodowe, a w hierarchii wymagań
    na pierwszym miejscu jest doświadczenie a potem znajomość rynku.
    Teoretycznie - doświadczenie jest zbędne, ale trudno jest znać rynek nie
    posiadając
    doświadczenia na tym rynku.

    Jak dla mnie, istotny jest potencjał potencjalnego :) pracownika.

    "Wycena" po otrzymaniu zakresu obowiązkow.

    Pozdrawiam
    Maciej Sobczyk
    m...@g...pl

  • 10. Data: 2005-03-25 18:26:30
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > biorac pod uwage ze to Comarch szacowalbym na 2-2.5 kilo netto.

    Za duzo ... na poczatek 1500-1800 maks. To nie Warszawa i wez tez pod
    uwage, ze to nie programista. Lekko bym sie podkurwil, jakby ktos
    przyszedl za 2500 zl ktos kto tylko zna Worda i Excela i ponoc potrafi
    analitycznie rozmawiac z klientem ;-) Poza tym ... zdolnosc analityki
    wyrabia sie w programowaniu. Nie ma szans na to zeby ktos taki potrafil
    analize robic, kto nigdy nie napisal zadnego programu. Jak dla mnie
    analityk to nastepny stopien w karierze programisty. Niestety ... czesto
    jest odwrotnie i programista musi poprawiac po pijanym analityku czego
    nieraz zdarzylo mi sie doswiadczyc.

    --
    Krzysiek, Krakow