PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo a MLM???

  • 11. Data: 2003-03-15 23:22:38
    Temat: Re: Prawo a MLM???
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Mohammed napisal(a) Wed, 12 Mar 2003 09:01:37 +0100:

    >Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości
    >
    >Nie popieram oczywiscie naciagania ludzi w piramidy ale tam, jesli
    >czlowiekowi musi sie jasno na czym rzecz polega - nie ma owijania w bawelne.
    >W networku towarowym trzeba czarowac bo jak klient dowie sie, ze za produkt
    >war 18 zl placi 100 zl a 72 zl tną ludzie z gory to raczej by go nie
    >kupil...
    >
    >Co o tym sadzisz ty i pozostali?

    Calkowicie sie z Toba zgadzam.
    Dodam tylko ze naciaganie moze byc w kazdej dziedzinie zycia:
    od reklamy dla idiotow typu "nasz proszek wypierze plamy
    z buraczkow" az po polityke (obietnice poltykow to
    bardzo czesto naciagnie ludzi).

    A kojarzenie MLM, czy gier finansowych jako naciaganie
    jest typowe dla "wybitnych teoretykow biznesow", takich
    ktorzy nigdy w zyciu nie zainwestowali dobrowolnie (!!!)
    wlasnych pieniedzy.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 12. Data: 2003-03-15 23:25:57
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) xxx napisal(a) Sat, 15 Mar 2003 03:07:34 +0100:
    >Mohammed napisał:
    >
    >Nie nazwalbym tego informacja - informacja to cos okreslonego, w
    >piramidach to juz tylko belkot zlozony ze sloganow i
    >generalizacji-rozciagniecia "sukcesow" jednostek na cala populacje.

    Jak nazwiesz te socjotechnike w polityce np. jak wejdziemy
    do Unii Europoejskiej to dokonamy istotnego awansu
    cywilizacyjnego - przeciez to ewidentny belkot, z ktorego
    nic nie wynika.
    Niestety reklama (propaganda) odwoluje sie do hasel, emocji.
    I dotyczy to nie tylko inewtsycji finansowych.

    >Dodatkowo pomijane sa istotne informacje nt. skonczonych mozliwosci
    >rozwoju piramidy i mozliwosci straty, a wiec de facto osoba

    Pomysle przez chwile - podaj warunki jakie musza byc spelnione by
    dana siec, piramida sie skonczyla.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 13. Data: 2003-03-15 23:30:08
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Nina M. Miller napisal(a) 11 Mar 2003 13:11:20 -0800:
    >"SławekM" <m...@p...USUN.onet.pl> writes:
    >roznica polega na tym, ze w piramidzie finansowej "zarabia" sie na
    >tym, ze naciaga sie innych, a oni wplaja pieniadze ZA NIC. za wlasna
    >glupote.

    Jestem zwolennikiem wolnosci w inwestowaniu wlasnych pieniedzy.
    Rowniez w gry, piramidy. Jestem przeciwny zas naciaganiu.
    Mowienie, ze kazda gra finansowa jest naciaganiem - jest
    krzywdzace dla osob, ktore precyzuja warunki inwestycji,
    wyplat.

    >w MLM - jakkolwiek tez tego nie lubie - nie ma to miejsca. masz tam
    >konkretny produkt czy produkty czy uslyge, za ktora placisz. moze ci
    >sie to nie podobac, mozesz uwazac ze za drogie - ale COS oferuja i
    >sprzedaja.

    Dobre :)
    Dzialam w MLM. Ale z przykroscia musze powiedziec,
    ze jeszcze czesto mozna spotkac tam zwyklych sekciarzy,
    ktorzy przy pomocy socjotechniki (piszesz o tym dalej - zupelnie
    slusznie zreszta) probuja ludzi naciagnac. I nie oszukujmy sie.
    To naciaganie to nie tylko domena MLM, ale to rowniez
    codzienna reklama, wypowiedzi politykow itp, itd

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 14. Data: 2003-03-16 07:40:08
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    w...@g...pl (WOJSAL) writes:

> [...]
    > To naciaganie to nie tylko domena MLM, ale to rowniez
    > codzienna reklama, wypowiedzi politykow itp, itd

    zgadza sie.
    niemniej jednak MLM ma wyjatkowo zla opinie, moze dlatego, ze kojarzy
    sie ludziom z domokrazcami.
    ze ktos do ciebie przychodzi i cie namawia do czegos, a nie ze ty
    idziesz do sklepu i cos kupujesz.

    i nie ma znaczenia tutaj fakt, ze jak idziesz do sklepu kupic papier
    toaletowy to wychodzisz z zakupami na 100 zl. bo akurat byla "taka
    niesamowita promocja" czy cos w tym guscie.

    po prostu taka forma sprzedarzy wyjatkowo zle sie kojarzy w polsce, na
    dodatek jak napisales w MLM duzo jest osob przekonanych o wlasnej
    "misji" co odstrasza trzezwiej myslacych.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 15. Data: 2003-03-16 10:23:23
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Nina M. Miller napisal(a) 15 Mar 2003 23:40:08 -0800:
> [...]
    >sie ludziom z domokrazcami.
    >ze ktos do ciebie przychodzi i cie namawia do czegos, a nie ze ty

    Tak. Tylko to ze Ty idziesz do sklepu i kupujesz
    dany proszek, wynika z tego ze nieustannie jestes
    bombardowana reklamami na temat wyjatkowosci danego
    proszku. Te reklamy masz w TV, masz podczas filmow,
    audycji - przyznasz ze wiekszej nachalnosci w MLM
    sie nie spotyka.

> [...]
    >dodatek jak napisales w MLM duzo jest osob przekonanych o wlasnej
    >"misji" co odstrasza trzezwiej myslacych.

    Ale zgodzisz sie, ze to sekciarstwo, misjonarstwo wynika
    z metod, cech konkretnego osobnika a nie z samej idei MLM.
    Idea MLM nie opiera sie na praniu mozgu. Natomiast fakt,
    ze istnieje pralnia mozgu wynika tylko z taktyki konkretnej
    osoby, osob (i to z reguly osoby starszej daty + wychowankowie).
    Sekciarstwo istnieje przeciez nie tylko w MLM. Czymze jest
    bowiem "budowanie morale", "imprezy integrujace" w klasycznych
    firmach?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 16. Data: 2003-03-16 21:27:20
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    WOJSAL napisał:

> [...]
    > jest typowe dla "wybitnych teoretykow biznesow", takich
    > ktorzy nigdy w zyciu nie zainwestowali dobrowolnie (!!!)

    Wybacz, ale czesc spoleczenstwa dostrzega takze zaklamanie rynku
    reklamy, natomiast stwierdzenie - "nie zainwestowali dobrowolnie" ma w
    sobie troche malo logiki - niezaleznie od checi, czlowiek w jakis tam
    sposob inwestuje przez cale zycie - kupujesz 10 kg proszku -
    inwestujesz, kupujesz szesciopak piwa - inwestujesz ;).

    Flyer

  • 17. Data: 2003-03-16 21:27:29
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    WOJSAL napisał:

> [...]
    > nic nie wynika.
    > Niestety reklama (propaganda) odwoluje sie do hasel, emocji.
    > I dotyczy to nie tylko inewtsycji finansowych.

    Nie twierdze, ze ten belkot (bo socjotechnika tego bym nie nazwal) nt.
    wejscia do Unii jest usprawiedliwiony tym, ze stosuje go nasze jasnie
    oswiecone Panstwo - pomijanie istotnych kosztow i pokazywanie
    wszystkiego albo jako manny z nieba albo w porownaniu z innymi (ci
    dostana tylko 10$ na osobe a my 20$ itd.) jest istotnym wypaczeniem
    informacji. A generalnym wypaczeniem informacji jest to, ze tak naprawde
    kraje czlonkowskie zyskuja glownie w zakresie badan naukowych, kosztow
    kontroli granic itd. W zakresie gospodarczym zyski dotycza glownie
    DOTACJI i WSPOLNEJ WALUTY (silnej i stabilnej wielkoscia rynku, na
    ktorym obowiazuje), natomiast traca przewage wynikajaca z autonomii
    rynkow i braku rozroznialnych zewnetrznych Panstw konkurentow (skoro
    wszyscy beda nalezec do Unii, to przed kim bedzie ona chronila -
    przypadek kiedy wszyscy zaczynaja nalezec do jakiegos ukladu jest
    rownoznaczny z brakiem potrzeby tego ukladu ;) ).

    > Pomysle przez chwile - podaj warunki jakie musza byc spelnione by
    > dana siec, piramida sie skonczyla.

    Nie odwdziecze sie i nie pomysle doglebnie (jakos studia z zastosowaniem
    ciagow geometrycznych nie bawia mnie), ale odpowiem na szybko w temacie
    piramidy a nie sieci - warunkiem konca jest wciagniecie wszystkich
    zainteresowanych w danej populacji (Panstwie) - prawie naukowym
    przykladem jest casus Albanii. Jakos ludzie, ktorzy przystepuja do
    piramidy maja albo skonczone srodki finansowe albo sa zainteresowani
    tylko jednokrotna wplata, sugerujac sie zapewne tym, ze jest to genialny
    byznes, robiacy ze zlotowki kamien filozoficzny ;).

    Flyer

  • 18. Data: 2003-03-16 21:46:32
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Flyer napisal(a) Sun, 16 Mar 2003 22:27:20 +0100:
> [...]
    >sposob inwestuje przez cale zycie - kupujesz 10 kg proszku -
    >inwestujesz, kupujesz szesciopak piwa - inwestujesz ;).

    Kupno piwa, proszku nie jest inwestycja - to jest
    konsumpcja.
    Inwestycja polega na tym, ze wydajesz pieniadze i
    czekasz, az one Ci sie zwroca z zyskiem. A nie
    zawsze sie zwracaja - to wlasnie urok inwestycji.
    I tego niestety nie zna wielu teoretykow biznesow mlm, gier
    finasowych itp

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 19. Data: 2003-03-16 21:52:11
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Flyer napisal(a) Sun, 16 Mar 2003 22:27:29 +0100:

> [...]
    >piramidy a nie sieci - warunkiem konca jest wciagniecie wszystkich
    >zainteresowanych w danej populacji (Panstwie)

    A jesli mamy gre finansowa, do ktorej moze zapisac sie caly
    swiat - ok. 6 mld osob. To jakie tu sa warunki konca sieci?
    Dla ulatwienia - warunki a nie warunek (bo musialoby byc
    spelnionych kilka warunkow).

> [...]
    >tylko jednokrotna wplata, sugerujac sie zapewne tym, ze jest to genialny
    >byznes, robiacy ze zlotowki kamien filozoficzny ;).

    Jedna uwaga - rzecz o ktorej nie mowi sie glosno.
    Piramida finasowa w Albanii byla piramida panstwowa.
    Dzialala podobnie jak nasz panstowy system ubezpieczen
    emerytalnych. Co bylo przyczyna krachu tej piramidy?
    I pytanie trudniejsze - dlaczego polska piramida
    emerytalna stoi przed podobnym problemem?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 20. Data: 2003-03-16 23:04:00
    Od: "Mohammed" <N...@o...pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    [ciach...]

    > A jesli mamy gre finansowa, do ktorej moze zapisac sie caly
    > swiat - ok. 6 mld osob. To jakie tu sa warunki konca sieci?

    Przy grach finansowych dzialajacych online i na calym swiecie, np. M-G (dla
    wtajemniczonych) praktycznie nie zdazy sie czasowo aby taki system sie
    skonczyl.
    Juz niedlugo populacja dojdzie do 8 miliardow... do konca 2002 roku dostep
    do sieci Internet mialo ponad 580 000 000 osob i ta liczba stale i szybko
    rosnie!
    W piramidach wyplaty dla pierwszych sa finansowane z wplat nastepnych! Przy
    systemach binarnych posiadajacych najwieksza dynamike wzrostu i stabilnosc
    wyplat... mozna szalec i szalec... juz wpisane osoby moga wchodzic nastepny
    raz wpuszczajac czesc swoich pieniedzy, wciąz rodza sie (na szczescie) nowe
    osoby, codziennie tysiace osob przekracza 15 czy 18 rok zycia... nie ma wiec
    wiekszych obaw o "koniec".

    [ciach...]

    > Jedna uwaga - rzecz o ktorej nie mowi sie glosno.
    > Piramida finasowa w Albanii byla piramida panstwowa.

    Dokladnie!
    Wieszksc ludzi zapomina o tym fakcie!

    > Dzialala podobnie jak nasz panstowy system ubezpieczen
    > emerytalnych. Co bylo przyczyna krachu tej piramidy?
    > I pytanie trudniejsze - dlaczego polska piramida
    > emerytalna stoi przed podobnym problemem?

    Bo jest klasyczna piramida!
    Waleni w wala ludzie wplacaja kase na tych, ktorzy sa wyzej i "im sie
    nalezy".
    Problem polega na tym, ze dodatkowo coraz mniej osob mlodych wchodzi w uklad
    placenia ZUSu na coraz wiecej osob starszych, ktore teraz wypada by tą kase
    dostawaly...
    Wywrota tego systemu jest wiec nieuchronna!

    Jednak dla "uczulonych" na piramidy i "expertow" mam pewien ciekawy opis
    tego typu zjawisk, ktory znalazlem w sieci. Niektorzy z was pewnie juz to
    czytali ale dla tych ktorzy o tym nie wiedza lub maja "płytkie" pojecie o
    piramidach, polecam to przeczytac.
    Tekst wklejam bezposrednio z sieci:

    ===========
    Co to jest piramida finansowa?
    Dla większości z Was określenie to jest znane, choć definicja tego zjawiska
    nie jest nazbyt ścisła.
    Jednakże istnieje generalna reguła mówiąca co jest piramidą.
    Zasada jest taka że jeśli pozwolisz komuś zainwestować 100zł,
    obiecując oddać jakiś czas później 1000zł i jeśli finansujesz spłatę
    wkładami z naboru nowych członków, to wtedy jest to piramida.
    W ten to sposób zwrot zainwestowanych pieniędzy jest pokrywany przyszłymi
    inwestycjami ! Jednakże jeśli by na spłatę jednej pożyczki potrzeba było
    dziesięć
    nowych to rezultat jest taki że tylko po dziesięciu takich kolejkach już
    jest o
    połowę przekroczona ludność ziemi.
    Naturalnym jest więc że takie praktyki nie mogą być kontynuowane bez końca i
    w którymś momencie muszą same obumierać.
    Klasycznym już przykładem były piramidy w Albanii, gdzie cała ludność kraju
    została wciągnięta w piramidy i na koniec wszyscy stracili pieniądze.
    Tak naprawdę jednak to ludzie nie wierzyli że to mogą być piramidy i choć
    wiedzieli że tyle pieniędzy nie może być zarabiane uczciwie, to zakładali że
    pieniądze te pochodzą z prania pieniędzy, handlu narkotykami itd..
    Wierzyli w to po prostu że to oni są rabusiami a nie rabowanymi !
    Właśnie to jest tutaj sednem rzeczy !
    Jeśli ktoś nie wie że jest ofiarą piramidy to będzie w niej ochoczo
    uczestniczył.

    NIELEGALNE, CZY NIEMORALNE ?
    Jak sobie można wyobrazić to wszelkie piramidy są nielegalne w większości
    krajów i rządy idą tak daleko że często prześladują nawet tych którzy tworzą
    systemy dające więcej zysku niż oni sami mogą oferować.
    Robiąc to pod przykrywką tępienia piramid.
    W praktyce jednak okazuje się później że nie były to piramidy, lecz aby
    oskarżeni
    mogli to udowodnić to często potrzeba jest na to kilka lat przepychania się
    przez
    wszystkie instancje sądów, co skutecznie je na jakiś czas blokuje, niszcząc
    najczęściej ekonomicznie.
    To tak jak gdyby rządy większości krajów były szczególnie zainteresowane aby
    istnienie takich zjawisk szczególnie tępić, czy mają ku temu jakieś powody ?
    Jestem pewny że Ty jako dobry obywatel nigdy byś się nie angażował w
    jakiekolwiek nielegalne piramidy. No ale co gdyby były legalne ? To też nie
    , już
    słyszę. Ale czy jesteś tego zawsze pewny co jest co ?

    Popatrzmy na najbardziej klasyczne rządowe bondy, obligacje itd.. które są
    emitowane od ponad stu lat przez większość rządów w okresach kryzysów
    ekonomicznych !
    Jak by nie nazwać ten kawałek papieru który otrzymujesz za swoją gotówkę
    od państwa, to jest to nic innego jak "legalna" piramida !
    Bond banku centralnego wygląda na solidną inwestycję, prawda ?
    Z grubsza rzecz biorąc, tak, lecz przyjrzyjmy się temu bliżej !

    Bond rządowy jest więc obietnicą na papierze wypłacenia znacznie większej
    sumy niż została zdeponowana. To nie jest to samo co kupno akcji jakiejś
    firmy która ma rzeczywiste dochody i wysokość możliwych zysków, czy też
    strat jest uzależniona od stanu ekonomicznego przedsiębiorstwa.
    Bondy rządowe są pewne i gwarantują po jakimś okresie czasu wypłacenie
    obiecanej bondem sumy !
    Skąd jak myślisz biorą się pieniądze na wypłacenie tych należności ?
    Rządy przecież nie mają żadnych własnych zysków !
    Część tych pieniędzy sam zapłacisz zwiększonymi podatkami, skręcając tym
    sposobem bicz na siebie samego ! Druga część tych spłat musi być finansowana
    z naboru nowych inwestorów (czytaj frajerów), a więc mamy tutaj do czynienia
    ze zwykłymi piramidami na użytek rządzących.
    Nic więc dziwnego że nie lubią prywatnej konkurencji !!
    PIRAMIDY NARODOWE

    Wyobraź sobie teraz konsekwencje systemu gdzie obecna generacja, jak i
    przyszłe generacje obywateli wciągnięte są w taką wielką piramidę.
    Inwestujesz dziś 100zł a za lat 10 obiecują Ci wypłacić 1000zł.
    Połowę tych pieniędzy spłacisz sam podwyższonymi podatkami i kosztem gorszej
    opieki społecznej, służby zdrowia i szkolnictwa. Drugą część zapłacą Twoje
    dzieci
    wykupując kolejne bondy itd...
    Jaki jest w tym morał ?
    Że partycypując w prywatnych piramidach możesz najwyżej stracić kilka
    groszy.
    W przypadku piramid narodowych ludzie mogą tracić życie gdyż np. służba
    zdrowia w efekcie takich praktyk może być niedofinansowana !!
    Jeśli już tu jest mowa o jakiejkolwiek moralności !!

    Zwróć uwagę że wszystkie rządy emitując kolejne bondy, przedstawiają to jako
    pewną i patriotyczną formę inwestycji bez ryzyka ! Jak myślisz z kogo robią
    tu
    głupka ? Najgorszym jest to że nieuczciwość piramid narodowych idzie dalej,
    gdyż tutaj bierzesz w nich udział, nawet gdy nie bierzesz udziału, bo jako
    podatnik i mieszkaniec kraju i tak płacisz za piramidy innych.
    Nie zawsze jednak tak było !

    STOPA ZŁOTA

    Takie finansowe machlojki nie były możliwe wtedy gdy wartość pieniądza
    opierała się na standardzie złota, gdzie emitowane pieniądze musiały mieć
    w 100% pokrycie w kruszcu ! Wtedy to żaden rząd nie ryzykował by
    wystawianiem zbyt wielkich ilości papierowych bondów.
    W świecie cybernetycznych pieniędzy bez pokrycia wszystko jest jednak
    możliwe !
    Odejście od standardu złota uczyniło to możliwym aby użyć systemów
    bankowych jako źródła nieograniczonych kredytów. Zamiast rezerw złota
    posiadamy rezerwy papierów wartościowych w formie rządowych bondów,
    które są umownie traktowane jako wartościowe. Prawda jest jednak taka że
    większość krajów wysoko rozwiniętych ma takie długi, ciągnące się już od
    dziesięcioleci, że prawdopodobieństwo ich spłat praktycznie już
    nie istnieje !

    System taki wciąga jedynie obywateli w karuzelę bezustannych
    podatków i kontroli, podatków i kontroli, podatków i kontroli....
    Jeśli więc uważasz że piramidy są niemoralne, to pamiętaj nigdy
    nie dawaj grosza swojemu rządowi bo w efekcie wyjdziesz na tym
    jak Zabłocki na mydle !

    i co teraz o tym wszystkim sadzicie?

    --
    --~=> Mohammed <=~-- N...@o...pl