PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawa do napisanego programu...

  • 31. Data: 2006-03-16 07:47:27
    Temat: Re: Prawa do napisanego programu...
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Pawel napisał(a):
> [...]
    > Miałem obiecaną za niego premię, ale na obietnichach się skończyło. Obecnie
    > zaświeciła mi gwiazdka i prawdopodobnie w najbliższym czasie zmienię
    > pracodawcę. Planuję zaproponować za pozostawienie programu x pln, lub w
    > przypadku postawienia się firmy okoniem - dane wyeksportować do ark.
    > kalkulacyjnego, program skasować z serwera i tyle. Inną możliwością jest
    > pozostawienie działającego programu, a potem sądzenie się, ale firma może
    > stwierdzić, że p. powstał w godzinach mojej pracy.
    >
    > Proszę o kilka wskazówek jak uprać się z problemem.

    Witam
    Moze ten artykul cos pomoze:
    http://www.prawopracy.fr.pl/8.php

    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2006-03-16 08:20:14
    Od: Art <a...@v...pl>

    > Może nie program, ale kazac jej posprzątać na mokro pokoje.
    > "i inne zgodne z Kodeksem Pracy" ustawodawca przewiduje że mogą
    > w czasie pracy wyjść nieprzewidziane, nieprzewidywalne zdarzenia
    > i trzeba wydać takie a nie inne polecenia nie mieszczące sie w zakresie
    > obowiązków danego pracownika.

    No tak !! (nieprzewidziane, nieprzewidywalne)
    Jezeli ktos "oleje" kibelek to tez to jest nieprzewidziane zdarzenie i byle jaki
    pracownik ma posprzatac
    jezeli napada pol metra sniegu to ma odsniezyc, bo tez nieprzewidziane zdarzenie
    itd.........
    A moze sam pracodawca (wyzyskiwacz) sie wezmie do roboty !!!

    bez urazy Jozek, nie gniewaj sie ale
    Ty musisz byc chyba pracodawca lub kierownikiem w jednej z wielu firm w stylu (TESCO,
    Biedronka, ... lub tym podobnych)
    :)
    To ja moze tyle na ten temat, bo widze ze sie nie rozumiemy i nie zrozumiemy.
    Zreszta odeszlismy od tematu tego watku.

    Pozdrawiam
    Art

  • 33. Data: 2006-03-23 19:27:42
    Od: Marcin M <m...@g...pl>

    Art napisał(a):

    > To nie ma byc zemsta

    > Na pewno firma je zyskała (prawa) ??
    > Jezeli tak to powinni miec kod programu jezeli to było pisane w firmie
    > dla firmy
    > albo chociazby slad po po nim, ewentualnie fakture zakupu lub jakas umowe.

    PHP i MySQL to technologie, w których program działa zazwyczaj w formie
    w jakiej został napisany (nie wiem, może da się inaczej, ale ja się nie
    spotkałem), czytaj nie jest kompilowany. Więc jeśli program działa w
    firmie to kod źródłowy też tam powinien być :)

    Pozdr.
    Marcin