PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie

  • 1. Data: 2006-10-03 13:56:27
    Temat: Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie
    Od: "Durante" <d...@o...pl>

    problem :
    pracownik jest u mnie na zwolnieniu lekarskim , wypoiwedzial mi
    prace... place za niego zusy do konca miesiaca , a dochodza mnie
    sluchy ze podjal prace juz u innego pracodawcy ... przypomne ze
    dostalem zwolnienie lekarskie ze niby jest ciezko chory ...

    jak moge postapic zgodnie z kodeksem ? jakie mam mozliwosci sprawdzenia
    i udowodnienia mu ze jest na zwolnieniu a pracuje gdzie indziej i to
    jeszcze chyba na czarno ...

    ZUS zdaje sie przejmuje paleczke dopiero od 33dnia zwolnienia. Tutaj
    nie mamy takiej sytuacji ...

    pozdrawiam i prosze o pomoc

  • 2. Data: 2006-10-03 13:58:22
    Temat: Re: Pracuje u mnie, a jednak nie u mnie
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    Durante napisał(a):
> [...]
    >
    > jak moge postapic zgodnie z kodeksem ? jakie mam mozliwosci sprawdzenia
    > i udowodnienia mu ze jest na zwolnieniu a pracuje gdzie indziej i to

    Możesz sam go skontrolować (albo wysłać kogoś upoważnionego z firmy).
    O ile dobrze pamiętam (poprawcie jeśli się mylę), to jeśli na zwolnieniu
    nie ma zaznaczenia "może chodzić", powinien być w domu (oczywiście
    zawsze może się tłumaczyć, że musiał iść po lekarstwo, ale zawsze też
    można zaczekać, albo wrócić za godzinę...).

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 3. Data: 2006-10-03 14:06:43
    Od: "Durante" <d...@o...pl>

    Aneczka napisał(a):

> [...]
    > zawsze może się tłumaczyć, że musiał iść po lekarstwo, ale zawsze też
    > można zaczekać, albo wrócić za godzinę...).

    Dzieki za info. Czy masz gdzies pod reka podstawe prawna? Zalozmy, ze
    sytuacja sie potwierdzila, pracownik pracuje gdzie indziej. Jakie mam
    mozliwosci ukarania go? Zwolnienie dyscyplinarne (przypominam, ze
    dostalem juz wypowiedzenie od niego). Co moge zrobic?

  • 4. Data: 2006-10-03 14:26:46
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > mozliwosci ukarania go? Zwolnienie dyscyplinarne (przypominam, ze
    > dostalem juz wypowiedzenie od niego). Co moge zrobic?

    Wyslij stosowną informację do nowego zakładu pracy :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 5. Data: 2006-10-03 14:41:12
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    Durante napisał(a):
> [...]
    > mozliwosci ukarania go? Zwolnienie dyscyplinarne (przypominam, ze
    > dostalem juz wypowiedzenie od niego). Co moge zrobic?

    Pierwszy link z Googli wszystko wyrzuca :)
    Cytat za: http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=28448

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz pracodawca (płatnik składek)
    przeprowadzić może na podstawie art. 68 ust. 2 Ustawy z dnia 25 czerwca
    1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie
    choroby i macierzyństwa (Dz.U. z 2005 r. nr 31, poz. 267) kontrolę
    prawidłowości wykorzystania zwolnienia lekarskiego przez pracownika.
    Zgodnie z dyspozycją zawartą w par. 5 Rozporządzenia Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 27 lipca 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad
    i trybu kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich od
    pracy oraz formalnej kontroli zaświadczeń lekarskich (publikacja: Dz.U.
    z 1999 r. nr 65, poz. 743) kontrola zwolnienia lekarskiego polega na
    ustaleniu, czy ubezpieczony w okresie przebywania na L-4 nie wykonuje
    pracy zarobkowej oraz czy wykorzystuje zwolnienie lekarskie zgodnie z
    jego przeznaczeniem. Par. 6 cytowanego rozporządzenia zezwala również na
    kontrolę zwolnień lekarskich od pracy z powodu konieczności sprawowania
    osobistej opieki nad dzieckiem lub innym chorym członkiem rodziny.
    Kontrola polega na ustaleniach podobnych jakie zostały zawarte w par. 5
    oraz ma na celu sprawdzenie czy poza ubezpieczonym nie ma innych
    członków rodziny, którzy pozostają we wspólnym gospodarstwie domowym i
    mogą zapewnić opiekę. Co istotne, nie dotyczy to sprawowania opieki nad
    chorym dzieckiem do 2 lat.
    Ustawodawca zaznaczył, że kontrola prawidłowości wykorzystywania
    zwolnień lekarskich od pracy powinna być wykonywana w miarę potrzeby,
    bez ustalania z góry stałych terminów (par. 7 ww. rozporządzenia).
    Wykonywanie pracy zarobkowej w czasie zwolnienia lekarskiego lub
    wykorzystywanie tegoż zwolnienia w sposób niezgodny z jego
    przeznaczeniem powoduje utratę prawa do zasiłku chorobowego.

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 6. Data: 2006-10-03 15:02:16
    Od: "Yapka" <n...@b...pl>

    zostaw go w spokoju krwiopijco

  • 7. Data: 2006-10-03 16:01:32
    Od: "Durante" <d...@o...pl>

    Yapka napisał(a):
    > zostaw go w spokoju krwiopijco

    Nie znasz sytuacji, wiec nie zabieraj prosze glosu. Jak pracownik w
    konia leci, to cacy, a jak pracodawca chce odrobiny sprawiedliwosci, to
    be? Obie strony maja prawa i obowiazki.

  • 8. Data: 2006-10-03 16:46:21
    Od: michał <m...@p...onet.pl>

    > zostaw go w spokoju krwiopijco
    i złodzieju! bo każdy krwiopijca, to złodziej!

    ;))

  • 9. Data: 2006-10-03 17:57:02
    Od: PZ <p...@m...com>

    Aneczka napisał(a):

> [...]
    > zawsze może się tłumaczyć, że musiał iść po lekarstwo, ale zawsze też
    > można zaczekać, albo wrócić za godzinę...).

    Witam

    Ciekawe gdzie jest napisane, ze ma lezec w okreslonym miejscu. Ja np
    ostatnio - tydzien temu - chorowalem i siedzialem u rodziny zamiast u
    siebie. I co? Nie moglem?;)*
    Nie robmy wiezienia z miejsc zameldowania.

    Oczywiscie nie popieram robienia pracodawcy i ZUS w balona - tak jak
    pewnie jest w tym przypadku, ale jednak spokojnie z twierdzeniami, ze
    pracownika to mozna tak sobie uwalic.

    pzdr
    pz

    * Tak w sumie to bardzo powaznie pytam.

  • 10. Data: 2006-10-03 19:48:15
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7luav3-ob8.ln1@minskmaz.com PZ

    > Ciekawe gdzie jest napisane, ze ma lezec w okreslonym miejscu. Ja np
    > ostatnio - tydzien temu - chorowalem i siedzialem u rodziny zamiast u
    > siebie. I co? Nie moglem?;)*
    (...)
    > * Tak w sumie to bardzo powaznie pytam.
    Jest tak jak myślisz.
    Nie istnieje przepis określający gdzie pracownik ma leżeć.
    Co więcej w standardowej sytuacji pracodawca wcale nie musi znać miejsca
    zamieszkania pracownika, wystarczy mu podać adres do korespondencji (art.
    22^1 KP).
    Zwróć też uwagę, że przywołane w tym wątku rozporządzenie w sprawie
    szczegółowych zasad
    i trybu kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich (itd.)
    określa jedynie ogólne zasady ich przeprowadzania m.in. przez płatnika
    składek (pracodawcę) natomiast nie daje mu jakichkolwiek instrumentów
    przeprowadzenia tej kontroli.
    Stąd próby nachodzenia w miejscu zamieszkania (o ile jest pracodawcy znane)
    sąw przypadku osób świadomych swych praw całkowicie bezcelowe.
    Krótko mówiąc - pracodawca w tej materii de facto g**** może.
    I dobrze.

    Jotte