PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracujący student

  • 1. Data: 2004-08-29 14:13:06
    Temat: Pracujący student
    Od: Filug <f...@k...pl>

    Witam,

    Na dzień dzisiejszy jestem studentem drugiego roku PWr (mam 21 lat).
    Równocześnie ze studiowaniem pracuję jako serwisant sprzętu elektronicznego
    - oczywiście na czarno. Wszystko byłoby OK. gdyby nie to, że pracując
    oficjalnie miałbym udokumentowane doświadczenie zawodowe.

    I teraz moje pytanie: Czy istnieje jakaś możliwość, aby pracodawca zatrudnił
    mnie (umowa o dzieło, umowa - zlecenie, etc.) tak aby ponoszone koszty
    pracy byłe zerowe? (chodzi o podatki, ZUS, ...)

    ,lub też druga wersja pytania: Jaką umowę powinien zawrzeć ze mną
    pracodawca, aby ponoszone koszty pracy były jak najniższe.

    I teraz troszkę wyjaśnień.
    Chodzi mi tylko o to, abym w przyszłości mógł udokumentować swoje
    doświadczenie zawodowe. Nie przeszkadza rodzaj umowy na jaki będę
    zatrudniony - kredytów i tak nie będę zaciągał. Chodzi o to by ponosić jak
    najmniejsze koszty mojego OFICJALNEGO zatrudnienia.

    --
    pozdrawiam
    Filug

  • 2. Data: 2004-08-29 14:57:52
    Temat: Re: Pracujący student
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 29 sie 2004 w liście [news:cgsofq$l1f$1@pyro.tvk.wroc.pl] Filug
    [f...@k...pl] napisał(a):

    > I teraz moje pytanie: Czy istnieje jakaś możliwość, aby pracodawca
    > zatrudnił mnie (umowa o dzieło, umowa - zlecenie, etc.) tak aby
    > ponoszone koszty pracy byłe zerowe? (chodzi o podatki, ZUS, ...)

    Nie ma takiej możliwości.

    > ,lub też druga wersja pytania: Jaką umowę powinien zawrzeć ze mną
    > pracodawca, aby ponoszone koszty pracy były jak najniższe.

    Najkorzystniejsza dla pracodawcy będzie umowa o dzieło - nie płaci
    wtedy ZUSu (o czym niedawno było na liście). Innym wariantem jest umowa
    zlecenie - ZUS jest płacony, ale tylko ubezpieczenie zdrowotne (jakieś
    150zł). W twoim przypadku to się opłaca, aż do rozpoczęcia 26 roku
    życia, czyli do chwili kiedy uczelnia przestaje opłacać za studenta
    ZUS.

    Oczywiście taka praca nie liczy ci się do emerytury, ale jak sam
    napisałeś, nie o to tu chodzi.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki

  • 3. Data: 2004-08-29 16:27:00
    Od: "Red_Akcja" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    > życia, czyli do chwili kiedy uczelnia przestaje opłacać za studenta
    > ZUS.

    zwolnienie z ZUS jest wtedy,
    ale bujdą jest że uczelnia opłaca za studenta ZUS

  • 4. Data: 2004-08-29 17:19:56
    Od: Filug <f...@k...pl>

    Rafał Wawrzycki popełnił(a):

    > Najkorzystniejsza dla pracodawcy będzie umowa o dzieło - nie płaci
    > wtedy ZUSu

    a inne koszty?

> [...]
    > 150zł). W twoim przypadku to się opłaca, aż do rozpoczęcia 26 roku
    > życia, czyli do chwili kiedy uczelnia przestaje opłacać za studenta

    tzn. uczelnia płaci za mnie te 150 zł.? Czy też pracodawcy pozostaje do
    zapłacenia 150 zł.

    --
    pozdrawiam
    Filug

  • 5. Data: 2004-08-29 19:07:12
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Aug 2004 16:57:52 +0200, Rafał Wawrzycki
    <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> wrote:

> [...]
    >wtedy ZUSu (o czym niedawno było na liście). Innym wariantem jest umowa
    >zlecenie - ZUS jest płacony, ale tylko ubezpieczenie zdrowotne (jakieś
    Uczniowe i studenci od umow zlecenia nie placa rowniez zdrowotnego!
    Chyba ze chca, tylko po co?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl