PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy cos trace??

  • 1. Data: 2004-08-29 14:39:44
    Temat: Czy cos trace??
    Od: "Kruk" <k...@w...vectranet.pl>

    Jestem tegorocznym absolwenten wyzszej uczekni. NIe zarejestrowalem sie w
    Urzedzie Pracy jako bezrobotny i szukalem prace na wlasna reke. Od 1
    wrzesnia zaczynam prace. Czy w zwiazku z tym iz nie zostalem zarejestrowany
    cos stracilem, przepadlo mi cos co moglbym uzyskac z Urzedu Pracy?

    Kruk
    GG: 768780

  • 2. Data: 2004-08-29 17:26:17
    Temat: Re: Czy cos trace??
    Od: "Mario" <m...@f...adres.pl>

> [...]
    zarejestrowany
    > cos stracilem, przepadlo mi cos co moglbym uzyskac z Urzedu Pracy?

    Nic nie tracisz.

    No może z wyjątkiem darmowych szkoleń
    "jak szukać pracy" :-)

    Zyskujesz za to czas, który wystałbyś w kolejkach
    próbując się zarejestrować, a potem co miesiąc jako
    zarejestrowany bezrobotny.

    No i jest jeszcze taka sprawa, że jeśli podjąłeś
    już pracę zarobkową, to nie możesz ubiegać już się
    o staż absolwencki.

    Ale co tam staż, jeśli znalazłes pracę.
    (Ja swój po miesiącu przerwałem, gdy znalazłem
    normalną pracę na etat)
    Z resztą nie ma różnicy czy wcześniej byłbyś
    zarejestrowany czy nie - i tak podejmując pracę
    tracisz prawo do stażu.

    Mario.

  • 3. Data: 2004-08-29 18:52:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 29 Aug 2004 19:26:17 +0200, "Mario"
    <m...@f...adres.pl> zakodował:

    >Nic nie tracisz.

    Błąd. Tracisz ubezpieczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-08-29 21:12:55
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kruk; <cgsprh$p73$1@walbrzych.wlb.vectranet.pl> :

> [...]
    > wrzesnia zaczynam prace. Czy w zwiazku z tym iz nie zostalem zarejestrowany
    > cos stracilem, przepadlo mi cos co moglbym uzyskac z Urzedu Pracy?

    Duuuuużo. Proponuję odrzucić ofertę pracy i pozastanawiać się nad
    zyskami płynącymi z rejestracji w UP. ;)

    A na poważnie - przejdź się do UP i popytaj [co Ci się "należy" jako
    absolwentowi] - tylko jak będziesz pytał co Ci gwarantuje Ustawa, to
    jeszcze się zapytaj, czy mają na to środki, bo to jest ostateczny
    argument/wartość, i jaka jest skuteczność działań podejmowanych w ramach
    UP. Jak dla mnie masz o wiele więcej "w ręce" niż mógłby Ci zapewnić UP,
    czyli pracę. ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101

  • 5. Data: 2004-08-29 22:02:37
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kaizen; <6...@4...com> :

    > Pięknego dnia Sun, 29 Aug 2004 19:26:17 +0200, "Mario"
    > <m...@f...adres.pl> zakodował:

    > Błąd. Tracisz ubezpieczenie.

    Nie traci, bo nie jest zarejestrowany. Jak się zarejestruje, to będzie
    miał identyczną sytuację jak w momencie podjęcia pracy, czyli będzie
    ubezpieczony. Przedpiscy chodziło chyba jednak o różne "narzędzia"
    [szkolenia, staże] i może również ich wymiar finansowy - to bardzo
    ładnie wygląda - "możliwość zdobycia praktyki", "możliwość zdobycia
    nowej wiedzy", "pewność drogi zawodowej" [w okresie stażu z UP],
    pożyczki czy środki bezzwrotne [kto by się oparł pięciokrotności
    przeciętnego wynagrodzenia otrzymanego bezzwrotnie na DG, lub
    trzykrotności na szkolenia] - nie jestem na bieżąco z Ustawą, więc
    niektóre z tych narzędzi mogą nie dotyczyć absolwentów. Typowy problem
    niepewności, poczucia straty itd. Może czytanie tej grupy i archiwum
    rozjaśniło by trochę obraz m.in. przez przykłady, kiedy stażyści lądują
    jako akwizytorzy [PH] i są związani umową z UP.

    Flyer

  • 6. Data: 2004-08-29 22:29:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 30 Aug 2004 00:02:37 +0200, Flyer
    <f...@p...gazeta.pl> zakodował:
    >Nie traci, bo nie jest zarejestrowany.

    Traci, bo nabędzie prawo do ubezpieczenia dopiero za jakiś czas (nie
    pomnę dokładnie w tej chwili). I jeżeli zaraz zachoruje, to nie
    dostanie w tym czasie żadnej kaski.

  • 7. Data: 2004-08-31 13:43:14
    Od: "nowac" <g...@N...pl>

    > Traci, bo nabędzie prawo do ubezpieczenia dopiero za jakiś czas (nie
    > pomnę dokładnie w tej chwili). I jeżeli zaraz zachoruje, to nie
    > dostanie w tym czasie żadnej kaski.

    a jakby byl zarejestrowany w UP i by zachorowal to by dostal??
    bosze co Ty za bzdury pleciesz...

  • 8. Data: 2004-08-31 18:36:22
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 31 Aug 2004 15:43:14 +0200, "nowac"
    <g...@N...pl> zakodował:

    >a jakby byl zarejestrowany w UP i by zachorowal to by dostal??
    >bosze co Ty za bzdury pleciesz...

    Nie, ale też nie płaciłby za leczenie. Przy grypce to jeszcze drobiazg
    - ale złam sobie nogę i zapłać za złożenie.

  • 9. Data: 2004-09-02 09:00:57
    Od: "nowac" <g...@N...pl>

    > Nie, ale też nie płaciłby za leczenie. Przy grypce to jeszcze drobiazg
    > - ale złam sobie nogę i zapłać za złożenie.

    i tu sie mylisz [skad bierzesz te informacje?] - nie bedzie placil bo
    ubezpieczenie przysluguje mu z chwila podjecia pracy. Jedyne co mu nie
    przysluguje przez jakis czas [chyba pierwszy miesiac] to platne L4 ale tu
    wczesniejsze zarejestrowanie w UP nie zmienia sytuacji