PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca w Niemczech nie placi

  • 1. Data: 2002-06-14 23:56:28
    Temat: Pracodawca w Niemczech nie placi
    Od: "Robert Barczewski" <r...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Mam nastepujacy problem: pracowalem u niemieckiego pracodawcy na GC jako
    programista.
    Firma z powodow trudnosci wewnetrznych wypowiedziala mi umowe o prace z
    zachowaniem
    okresu wypowiedzenia. Pracodawca nie wyplacil mi jednak ostatniej pensji za
    maj a jest juz prawie
    polowa czerwca. Jaki jest sposob prawny i ile bedzie kosztowalo zmuszenie
    pracodawcy do wyplaty mojego
    zaleglego wynagrodzenia. Slyszalem cos o kosztach prawniczych prowadzacych
    do sprawy ugodowej.
    Co jesli na tej sprawie nie dojdzie do porozumienia? Czy moge koszty
    prowadzenia spraw sadowych przeciwko
    pracodawcy odzyskac razem z zaleglym wynagrodzeniem, czy koszty takie po
    prostu trace?

    Dzieki za pomoc, pozdrowienia dla grupowiczow

    Robert

  • 2. Data: 2002-06-17 16:23:45
    Temat: Re: Pracodawca w Niemczech nie placi
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    o zalegle wynagrodzenie
    powinienes zalozyc sprawe do "Arbeitsgericht" = sad pracy

    Z tego co wiem nic to Ciebie jako zatrudnionego nie kosztuje.

    Zrob pisemko, skopiuj wszystkie kwity
    i wyslij do odpowiedniego(rejonem) sadu.

    Odpowiedza na pewno.
    I nie czekaj zbyt dlugo, na adwokata nie musisz
    nic wydawac wiec nie masz kosztow.

    W razie problemow z formulowaniem przejdz sie po prostu
    do Twoje "Arbeitsgerichtu". Jest instytucja panstwowa
    wiec maja tez jakis ludzi od porad, wzialbym ze soba kogos kto
    troche sprecha po niemiecku, mniej stracisz czasu :-))

    posdrofka
    Thomas

    aedrug$gm2$...@n...tpi.pl...