PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienia grupowe + uklad zbiorowy

  • 1. Data: 2002-06-14 14:45:34
    Temat: zwolnienia grupowe + uklad zbiorowy
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Mam pytanie i prosilabym o bardzo konkretna odpowiedz.
    Istnieje ustawa o oglnie to nazwe zwolnieniach grupowych. Ustala ona jakies
    tam wysokosci odpraw w zaleznosci od przepracowanych lat.

    Czy uklad zbiorowy w firmie moze okreslac inne, wyzsze odprawy w przypadku
    zwolnien grupowych????
    Czy sa jakies ograniczenia wysokosci tych odpraw ?

    Magda

  • 2. Data: 2002-06-14 18:14:26
    Temat: Re: zwolnienia grupowe + uklad zbiorowy
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam wysokosci odpraw w zaleznosci od przepracowanych lat.
    >
    > Czy uklad zbiorowy w firmie moze okreslac inne, wyzsze odprawy w

    UZP może określać wszystko, co jest nie gorsze niż przewiduje KP.

    > Czy sa jakies ograniczenia wysokosci tych odpraw ?

    Pewnie nie, ale prawdopodobnie jeżeli są wyższe niż przewiduje KP to
    nadwyżka nie jest kosztem uzyskania przychodów dla pracodawcy (i
    podlega normalnemu opodatkowaniu i ozusowaniu - tak sądzę).

  • 3. Data: 2002-06-19 21:04:37
    Od: "elaCz" <p...@p...onet.pl>

    Ograniczenie wielkości wypłat powodowane jest metodą naliczania wg
    wynagrodzenia jak za urlop liczone dla poprzedzających 6-ciu miesięcy.
    To małe uzupełnienie do wyczerpującej odpowiedzi Darka