PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę

  • 21. Data: 2007-10-21 18:49:10
    Temat: Re: Pracodawca robi problemy z rozwiązaniem umowy o pracę
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > No więc ta osoba ma pecha.
    >
    > A na przyszłość - karierę trzeba planować długofalowo, a nie skakać
    > nerwowo z firmy do firmy.

    cięzko tu mówić o skakaniu nerwowo z firmy do firmy. Osoba pracowała a
    starej firmie 8 lat.... dodatkowo dorabiała jeszcze gdzieś indziej
    (legalnie) także zawsze problem był z czasem ... czasem oczywiście nie tylko
    na wysyłanie CV ale z czasem na chodze na rozmowy kwalifikacyjne. A jak się
    już udało to ...........

    pozdr;

  • 22. Data: 2007-10-21 19:11:37
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 20:00:36 +0200, Pawel napisał(a):

    > wystarczy przeczytać wyżej - nie wchodzi to w gre

    Eee - chyba nie rozumiesz podstawowej rzeczy:
    - rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem, albo wypowiedzenie umowy o
    pracę z okresem wypowiedzenia.
    No w określonym przypadku jeszcze może wejść w rachubę samoistne
    rozwiązanie stosunku pracy - np. zgon jednej ze stron umowy.

    > no comment ... lepiej żebyć już nic nie pisał ... bierzesz 100% strone
    > pracodawcy.

    Ja po prostu piszę to co *może wypłynąć*
    Skoro wolisz swoją bliską ci osobę wypuścić na manowce - twoja sprawa.
    I nie biorę strony pracodawcy.
    Gdybyś poczytał archiwalne posty mojej skromnej osoby - to wiedziałbyś że
    generalnie "stoję" po stronie pracowników. Ale na litość boską - prawa i
    obowiązki są po jednej i drugiej stronie!
    Oddaj cesarzowi co carskie!!!

    > więc po przeczytaniu posta i twoich wypowiedziach, Bliska mi osoba powinna
    > zostać u starego pracodawcy, tracąc szanse na lepszą prace ....

    Ma wywiązać się z obowiązującej umowy, oraz zapisów w kodeksie pracy.
    Możesz jej zasugerować porzucenie pracy - tylko od razu załatw jej nisko
    oprocentowany kredyt, z którego będzie mogła zapłacić byłemu, porzuconemu
    pracodawcy odszkodowanie, zadośćuczynienie.

  • 23. Data: 2007-10-21 19:21:13
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 20:43:01 +0200, Tomek napisał(a):

    > Jedyne co pozostaje to wyszukać jakieś nieprawidłowości, niezgodności z
    > KP postraszyć starego pracodawce.

    Jeżeli są nieprawidłowości, tudzież łamanie kodeksu pracy, regulaminu pracy
    - to nie tyle straszyć - bo to nie grzeczne ;) - tylko wykorzystać to w
    umiejętny sposób.

    > Jak się nie zgodzi to odejść - porzucenie pracy

    Na kolenie bym zrobił "wstępne" straty poniesione przez pracodawcę, w
    sytuacji takiego porzucenia. Na prawdę - nie wiem czy tyle by zarabiał w
    "nowej firmie" by to mu się opłaciło.

    > Jak koleś robi wszystko zgodnie z KP, lub nie ma dowodów na jego
    > przekręty

    LOL

    > no to można odejść i mieć w papierach zwolnienie dyscyplinarne.

    Nie pisz takich głupot - komuś zrobisz krzywdę kto to przeczyta i postąpi

  • 24. Data: 2007-10-21 19:36:53
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > oprocentowany kredyt, z którego będzie mogła zapłacić byłemu, porzuconemu
    > pracodawcy odszkodowanie, zadośćuczynienie.

    wychodzisz z założenia że pracodawnc na pewno wytoczy proces i go wygra....
    Z tego co z nią rozmawiałem każdemu pracownikowi, który odchodził a tej
    pracy z jego inicjatywy ów zakład pracy robił problemy, czyli nie szedł na
    rękę rozwiącując umowę za porozumieniem stron, każdy pracownik "porzucał
    pacę" i żadnemu z nich nie wytoczyli procesu.

  • 25. Data: 2007-10-21 20:03:37
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 21 Oct 2007 19:52:13 +0200, Pawel napisał(a):

    > ale ten nowy pracodawca nie poczeka i tu jest problem

    Czyli ten ktoś nie jest dość dobry, a tylko mu się tak mówi, żeby się
    postarał i rzucił starą pracę :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 26. Data: 2007-10-21 20:10:53
    Od: "Pawel" <d...@p...onet.pl>

    > Czyli ten ktoś nie jest dość dobry, a tylko mu się tak mówi, żeby się
    > postarał i rzucił starą pracę :]

    małe niezrozumienie, w starej pracy jest cenionym pracownikiem. W nowej
    jeszcze nie bo tam jeeszcze nie pracuje ...

  • 27. Data: 2007-10-21 20:24:21
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 20:00:36 +0200, Pawel napisał(a):

    > więc po przeczytaniu posta i twoich wypowiedziach, Bliska mi osoba powinna
    > zostać u starego pracodawcy, tracąc szanse na lepszą prace ....

    Chyba kjest dorosla i umowe podpisywala swiadomie? Z drugiej strony jesli
    nowy pracodawca nie moze poczekac tzn, ze nie jest az tak dobra

    --
    marcin

  • 28. Data: 2007-10-21 20:25:32
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Sun, 21 Oct 2007 19:52:13 +0200, Pawel napisał(a):

    > ale ten nowy pracodawca nie poczeka i tu jest problem

    Niech sie zastanowi. Tamten 'robi problemy' na koniec, a ten juz na
    poczatku... Jaki ten swiat jest podly
    --
    marcin

  • 29. Data: 2007-10-22 07:46:11
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    > najwcześniej puści ją (za porozumieniem stron) w połowie grudnia.
    > Oczywiście to nie

    Czegoś tu nie rozumiem, mając wiedzę, że okres wypowiedzenia to 3 miesiące
    bliska Ci osoba umawia się z innym pracodawcą na za 2 tygodnie?
    Jeżeli tak właśnie jest pozwolę sobie na stwierdzenie, że bliska Ci osoba
    jest po prostu niepoważna. Moim skromnym zdaniem dotychczasowy pracodawca
    ma pełne prawo, zarówno formalne, jaki i moralne, aby żądać pełnego okresu
    wypowiedzenia i z tego co widzę to i tak poszedł na rękę godząc się na 2 a
    nie 3 miesiące.
    Mimo wszytko sugeruję nagocjacje z dotychczasowym pracodawcą. Proponuję
    postawić sprawę tak, że 1 listopada i tak odchodzę i jestem się w stanie
    zgodzić na niższe wynagrodzenie, oddanie urlopu za darmo etc. żeby nie mieć
    w papierach "porzucenia pracy". Coś za coś.

  • 30. Data: 2007-10-22 08:17:26
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Pawel pisze:

    > w tym przypadku nie dało się wynegocjować, choć były podejmowane próby

    > nie wiem naprawde w jakim ty świecie zyjesz .... nie jest łatwo o to aby
    > znaleść dobrą pracę a jak się już znajdzie to żeby nowy pracodawca szedł
    > do tego stopnia na ręke - czekał aż się skończy okres wypowiedzenia u
    > starego pracodawcy.

    Dziwne jest to, co piszesz. Ja nie miałem najmniejszego problemu.
    Przeprowadziłem się ze Szczecina do Torunia i nowemu pracodawcy zależało
    na czasie. Ale spokojnie poczekał aż minie wypowiedzenie u starego i
    jeszcze parę dni na załatwienie przeprowadzki i spraw urzędowych (US, UM
    itp). Widać albo Twoja luba nie jest taka dobra, albo nowy pracodawca
    wcale taki atrakcyjny nie jest. Prawda jest taka, ze generalnie nie ma
    komu robić i dobrego pracownika się kusi a nie odstrasza, że się nie
    będzie czekać.

    chester