PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w upały a ubiór.

  • 21. Data: 2006-07-09 13:44:23
    Temat: Re: Praca w upały a ubiór.
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <e8qv3o$8t6$1@inews.gazeta.pl>,
    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> wrote:

    > Policja na Malcie w krótkich?? W którym miejscu, bo ni cholery nie
    > widziałem :)

    Hm, moze cos mi sie pomylilo faktycznie - jesli tak to odwoluje.
    Przepraszam. Na Malcie nie bylem. Ale glowe bym dal, ze widzialem
    zdjecie policjanta na Malcie, w stroju przypominajacym angielskiego
    bobby, tylko wlasnie w krotkich spodenkach...

    TA

  • 22. Data: 2006-07-09 15:37:25
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    T...@s...in.the.world napisał(a):

> [...]
    > zdjecie policjanta na Malcie, w stroju przypominajacym angielskiego
    > bobby, tylko wlasnie w krotkich spodenkach...
    Policjanci na Malcie noszą coś w stylu spodni z lampasami. Takie
    jasnoniebieskie z żółtym pasem wzdłuż nogawki. A gwardziści prezydenta
    takie ciemnogranatowe rajtki :)

    pozdr.
    m.

  • 23. Data: 2006-07-11 15:23:15
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 4 Jul 2006 19:30:50 +0200, "Jacek" <j...@g...pl> wrote:

    >Fakt, czy widzieliście policjanta w któtkich szortach?
    Tak. Na plazy w Swinoujsciu na rowerze, 6 dni temu :)

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 24. Data: 2007-05-10 21:12:28
    Temat: Re: Praca w upały a ubiór [z nieco innej perspektywy]
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Jeżeli Szanowne Grono pozwoli ja zapytam o coś nieco innego, choć
    (przynajmniej poniekąd zbliżonego):

    Nie chodzi mi tyle o ubiór w upały, a wogóle, niezależnie od okoliczności
    'atmosferycznych'.
    Być może ma to miejsce dlatego, że nie miałem okazję doświadczyć tego na
    tyle często, by mi się to 'przejadło' ale tym, dlaczego lubię rozmowy
    kwalifikacyjne jest nie tylko świadomość bliskości znalezienia zatrudnienia
    [choć oczywiście też], ale również dlatego, że staje się to okazją do
    odpowiedniego ubioru. Jestem mianowicie osobą, dla której garnitur nie jest
    smutną koniecznością, a czymś co sprawa mi przyjemność i w czym chadzałbym
    co dzień, jeśli byłoby to możliwe - do pracy, ale nie tylko (tak, wiem -
    zdrowy to ja na rozum nie jestem... ;) ). Nie ukrywam więc, że gdybym miał
    możliwość to szukałbym przede wszystkim pracy wymagającej takiej
    'reprezentacyjności'. Nie to jest jednak istotne: Najistotniejsza jest
    pojawiająca się wątpliwość: Czytając bodajże ten oto temat (nie znalazłem
    odpowiedniej wypowiedzi - może okulista potrzebny) natrafiłem na wątpliwość
    dot. konieczności noszenia garnituru w biurze. Moja wątpliwość jest
    następująca: O ile w zawodach, gdzie człowiek kontaktuje się z klientem
    (drugą osobą) to reprezentacyjność jest mile widziana [bądź wręcz wymagana]
    o tyle w przypadku biura, gdzie nikt, poza współpracownikami mnie nie
    widzi - taka konieczność wydawałaby się dziwna. Z drugiej strony jednak nie
    po raz pierwszy spotkałem się z opinią, że to właśnie od pracownika w biurze
    częstokroć wymaga się stroju wizytowego. No właśnie - jak to tak naprawdę
    jest ? Świadom jestem oczywiście, że może to w dużej mierze zależeć od
    konkretnego pracodawcy, ale czy można w jakiś sposób założyć, że pewna
    konkretna grupa zawodów [jaka] wymaga tejże reprezentacyjności, a inna nie ?
    I nie chodzi mi tutaj bynajmniej o pracowników wyższego szczebla (dyr.) bo,
    jak sądzę w stosunku do nich to więcej niż oczywiste (choć też zależy to
    chyba od pracodawcy - sam znam osobę, która piastuje stanowisko dyrektora w
    zagraniczej firmie i choć w 90% procentach jego ubiorem jest garnitur to w
    tygodniu zdarza się, iż przychodzi on w stroju tzw. 'casual' gdyż jest taka
    możliwość. Jak to więc jest: Czy da się sztywno zgrupować zawody w stosunku
    co do których ta reprezentacyjność jest ściśle wymagana ?

    --
    Regards for All
    -= cOOba =-

  • 25. Data: 2007-05-11 05:21:39
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    cOOba wrote:
    > Jeżeli Szanowne Grono pozwoli ja zapytam o coś nieco innego, choć
    > (przynajmniej poniekąd zbliżonego):

    Na marginesie: Jesli odgrzewasz stary watek nie cytujac poprzednich
    postow i zadajac zupelnie nowe pytanie, lepiej byloby zaczac nowy watek.

> [...]
    > częstokroć wymaga się stroju wizytowego. No właśnie - jak to tak naprawdę

    Ubior tworzy atmosfere. Powodem, dla ktorego grupa nie majacych kontaktu
    z klientem, a wylacznie ze soba nawzajem pracownikow moze chciec/musiec
    z nakazu kierownictwa ubierac sie w garnitury jest efekt
    powagi/mobilizacji, jakie u wiekszosci ludzi wywoluje stroj oficjalny -
    ten noszony na sobie i ten noszony przez osoby z najblizszego otoczenia.
    Garnitur w pracy jest rodzajem munduru (i jesli wszyscy go nosza, to
    wystepuje tez efekt odindywidualizowania).

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 26. Data: 2007-05-11 12:53:39
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    "Immona" <c...@n...gmailu>

    > Na marginesie: Jesli odgrzewasz stary watek nie cytujac poprzednich postow
    > i zadajac zupelnie nowe pytanie, lepiej byloby zaczac nowy watek.

    Dziękuję za zwrócenie uwagi - oczywiście dostosuję się do sugestii.
    Przyznam, że specjalnie właśnie nie tworzyłem nowego wątku, by nie śmiecić,
    gdyż jeśli (jak sądziłem) mój wątek jest choćby w niewielkim, ale jednak,
    stopniu powiażany z poprzedzającym to winienem podpiąć go pod temat już
    rozpoczęty, a nie rozpoczynać nowy. No proszę, jak to się czasem ciekawie
    składa - wydaje się czlowiekowi, że robi coś dla dobrego celu, a skutek jest
    odwrotny ;)

> [...]
    > ten noszony przez osoby z najblizszego otoczenia. Garnitur w pracy jest
    > rodzajem munduru (i jesli wszyscy go nosza, to wystepuje tez efekt

    Za wyrażoną opinię bardzo serdecznie dziękuję, gdyż niewątpliwie mi ona
    pomogła :)

    Pozdrawiam serdecznie
    --
    Regards for All