PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy zus oddaje kase

  • 1. Data: 2006-07-03 20:50:02
    Temat: czy zus oddaje kase
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    czy w przypadku odprowadzenia składek na zus od kwoty powyżej tych 73000
    zus sam z siebie oddaje nadwyżkę czy trzeba jakieś pismo złożyć ?

  • 2. Data: 2006-07-03 23:36:20
    Temat: Re: czy zus oddaje kase
    Od: " " <j...@g...pl>

    Ra <adres.w@stopcce> napisał(a):

    > czy w przypadku odprowadzenia składek na zus od kwoty powyżej tych 73000
    > zus sam z siebie oddaje nadwyżkę czy trzeba jakieś pismo złożyć ?

    Z tego co sie orientuje, to ZUS nigdy nie zwraca bezposrednio kasy, tylko
    umniejsza kolejne skladki.

  • 3. Data: 2006-07-04 08:16:04
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co sie orientuje, to ZUS nigdy nie zwraca bezposrednio kasy, tylko
    > umniejsza kolejne skladki.

    Hmmm, a ja dostalem zwrot w tym miesiacu, ale nie wiem, czy to nasza
    ksiegowosc cos zalatwila czy tak z defaultu zwrocili - po prostu dostalem
    pismo ze mi sie nalezy (nie powiem, coz za mila niespodzianka:) i tyle...
    pozdr
    /p

  • 4. Data: 2006-07-04 19:45:26
    Od: Ra <adres.w@stopcce>

    j...@g...pl napisał(a):

    > Z tego co sie orientuje, to ZUS nigdy nie zwraca bezposrednio kasy, tylko
    > umniejsza kolejne skladki.

    hmm ale to przecież pracodawca wpłaca zaliczki AFAIK więc czy zus
    informuje go że jest nadpłata ?

  • 5. Data: 2006-07-05 17:40:10
    Od: "Lukas" <l...@o...pl>

    > zus sam z siebie oddaje nadwyżkę czy trzeba jakieś pismo złożyć ?

    Musisz ty albo pracodawca zgłosić wniosek o wyliczenie nadpłaty z
    trzydziestokrotności, a potem pracodawca składa wniosek o zwrot. Następnie
    bez względu na to czy dostał zwrot z ZUS czy nie dostał zwrotu musi się
    rozliczyć z pracownikiem.
    W razie pytań pisz na priv, bo pracuje w ZUS i się tym m.in. zajmuje.