PracaGrupypl.praca.dyskusje › Nowozatrudniony pracownik

  • 1. Data: 2006-07-03 21:52:25
    Temat: Nowozatrudniony pracownik
    Od: "M" <m...@o...pl>

    witam,
    jestem laikiem w sprawach prawnych gdyz mam dopiero 19 lat i zerowe
    doswiadczenie z praca i jej prawnymi aspektami... Chcialbym zarobic sobie na
    start na studiach i zatrudnilem sie w firmie produkcyjnej...
    Umowy nie podpisalem a pracuje 3 dni... Aktualna pensja to 900 zl brutto (od
    przyszlego miesiaca 1000 zl brutto)... Pracuje sie na 2 zmiany, pierwsza w
    godz. 6-14, druga - 14-22... Dodam ze planuje pracowac tylko przez wakacje
    (chyba ze kondycyjnie nie wytrzymam) a pozniej isc na studia, natomiast
    kadrowej na rozmowie kwalifikacyjnej powiedzialme ze ide an studia zaoczne i
    chcialbym treoche popracowac...
    I tutaj kilka pytan:

    1. Czy nie powinienem podpisac umowy jak najszybciej?
    2. Na jak dlugo bedzie opiewala pierwsza umowa? (slyszalem ze 2 lub 3
    miesiace)
    3. Czy podczas tej pierwszej umowy przysluguje mi jakis krotki urlop (to
    najwazniejsze pytanie, gdyz mam zaplanowany bardzo wazny dla mnie wyjazd i
    musialbym 2 dni w pracy opuscic)?
    4. Jezeli ewentualnie nie przysluguje mi zaden urlop to czy jest jakis
    sposob zeby wymknac sie na 2 dni z roboty? (oczywiscie 2 dni wolne nawet
    bezplatnie)
    5. Jesli pytania 2-4 sa uzaleznione od tresci umowy to prosze odpowiedzcie
    tylko tutaj ze tak jest i nie ma odgornych nakazow...

    Oczywiscie wolalbym zeby pytanie nr 5 nie bylo opytaniem na ktore jest
    najwiecej odpowiedzi :P prosilbym ewentualnie o przeiduwania i gdybania...

    Firma ta produkuje plytki pod telewizory, obudowy do telewizorow i taego
    typu rzeczy... w kazdym badz razie same telewizory nie sa montowane a tylko
    nielektroniczne elementy...

    z gory dziekuje za wszelka pomoc

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-07-03 22:03:13
    Temat: Re: Nowozatrudniony pracownik
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:e8c3jl$c9e$1@atlantis.news.tpi.pl M
    <m...@o...pl> pisze:

    > 1. Czy nie powinienem podpisac umowy jak najszybciej?
    KP art. 29 §2

    > 2. Na jak dlugo bedzie opiewala pierwsza umowa? (slyszalem ze 2 lub 3
    > miesiace)
    Przeczytaj Kodeks Pracy, tam jest wszystko o co pytasz. Jak będziesz miał
    wątpliwości, to pytaj na grupie. Ale najpierw przeczytaj.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-07-04 08:40:39
    Od: "M" <m...@o...pl>

    [ciach]

    poczytalem troche kodeksu pracy i wiem juz jak jest z urlopem... ale urlop w
    takim wybadku 2-dniowy bedzie mi przyslugiwal dopiero 29. a mi potrzebny
    jest 27. :P tak wiec tutaj moje pytanie czy jest jakas mozliwosc aby miec
    wolne 2-3 dni w pierwszym miesiacu pracy? jakies zwolnienie u lekarza? jakas
    inna mozliwosc ?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-07-04 10:04:19
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    M napisał(a):

    tak wiec tutaj moje pytanie czy jest jakas mozliwosc aby miec
    > wolne 2-3 dni w pierwszym miesiacu pracy?
    Proponuje jak jaszybciej biec do pracodawcy i mu o tym opowiedziec, moze
    dostaniesz np urlop bezplatny

    jakies zwolnienie u lekarza?
    NIe proponuje, moze sie dla Ciebie to zle skonczyc

    jakas
    > inna mozliwosc ?
    Jw. idz porozmawiaj z pracodawca (zapewne ze swoim kierownikiem, a jak
    od niego to bedzie niezalezne, to ci powie do kogo sie zwrocic)

    Pozdrawiam...