PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca (pytanie do dziennikarzy) › Re: Praca (pytanie do dziennikarzy)
    From: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca (pytanie do dziennikarzy)
    Date: Mon, 31 Jul 2006 08:09:58 +0200

    > Jak myslicie, lepiej pracowac gdzies na stale czy byc
    > niezaleznym, jak sie na tej niezaleznosci wychodzi finansowo, jakie
    > sa plusy i minusy?
    to zalezy od Twoich potrzeb, od tego jak patrzysz na zycie.
    Jezeli pracujesz na zasadzie freelancera masz wieksze mozliwosci manewru,
    wiec i teoretycznie wieksze pieniadze ale czesto bardzo slabe poczucie
    bezpieczenstwa finansowego bo beda miesiace w ktorych kasy bedzie duzo, a
    beda i takie gdzie bedzie cieniutko... No i jak idziesz na urlop to masz 0.

    Jezeli pracujesz "na etat" za wynegocjowana kase jakkolwiek bylaby ona
    niska, albo wysoka dostaniesz ja w kazdym miesiacu (teoretycznie) ;) wiec
    jest jakies (podswiadome) poczucie bezpieczenstwa.
    Oczywiscie i w jednej i drugiej sytuacji jest to troche zludne.
    W wypadku pracu freelancerskiej twoje finanse maja kilka podstaw (kilka
    firm z ktorymi wspolpracujesz) wiec jest to stosunkowo bezpieczne. W
    wypadku pracy etatowej zawsze moga Cie zwolnic, albo firma splajtuje i
    jestes calkiem na lodzie.

    wybor nalezy do Ciebie :))