PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca po studiach za granica...

  • 1. Data: 2002-09-17 20:32:07
    Temat: Praca po studiach za granica...
    Od: "Sylwester Sikorski" <s...@w...pl>

    Witam ,
    Zostal mi jeszcze rok informy..po studiach chcialbym zaczac pracowac od razu
    za granica..Niemcy, Wlochy, Anglia, USA .. jak sie do tego zabrac i jak
    przygotowywac przez ten rok..Dzieki za wszelkie info.
    Pozdrawiam,
    Sylwek

  • 2. Data: 2002-09-18 04:53:57
    Temat: Re: Praca po studiach za granica...
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Sylwester Sikorski" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za granica..Niemcy, Wlochy, Anglia, USA .. jak sie do tego zabrac i jak
    > przygotowywac przez ten rok..Dzieki za wszelkie info.

    Musisz znaleść najstarszą cyganke w województwie i ona ci to powie. Jak nie będzie
    jednak
    wszystkiego wiedzieć to sprawdzi w kartach i znów masz problem z głowy.
    Dobrze robisz, że teraz dopiero planujesz co i jak bedziesz robił po studiach i że
    każesz innym nad
    tym myśleć.
    Myślenie zbyt wcześnie o takich sprawach rodzi niepotrzebne stresy, wrzody, piwo nie
    smakuje.

    Pozdrawiam

    mat

  • 3. Data: 2002-09-18 07:38:09
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl>

    "Sylwester Sikorski" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > za granica..Niemcy, Wlochy, Anglia, USA .. jak sie do tego zabrac i jak
    > przygotowywac przez ten rok..Dzieki za wszelkie info.

    A tak poważnie. Jeśli chodzi o Włochy, Anglię czy USA, to nie bardzo wiem.
    Natomiast, jak pewnie zauważyłeś przeglądając posty, jest szansa wyjechać do
    Niemiec na GC. Zatem:

    1. Ucz się niemieckiego, przynajmniej na tyle, by się móc dogadać. Angielski
    też się przyda.
    2. Postaraj się znaleźć swoją działkę w informatyce. Niemcy mają bardzo
    wąskie specjalności / zawody i raczej się ich trzymają.
    3. Jeśli chcesz byc programistą, dobrze byłoby znać Javę
    4. Zobacz na stronę www.arbeitsamt.de, a następnie na Stellenangebot
    Service. Jest tam mnóstwo ofert z całych Niemiec, z podziałem na regiony i
    zawody. Aby dostać GC, musisz mieć pracodawcę, który zechce Cię zatrudnić. A
    aby Cię zatrudnić musi udowodnić, że w Niemczech nie ma takiego fachowca,
    jak Ty. A to może trochę trwać...

    Pozdrawiam
    Jakub

  • 4. Data: 2002-09-18 11:16:20
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 02-09-17 22:32, Użytkownik Sylwester Sikorski napisał:
> [...]
    > za granica..Niemcy, Wlochy, Anglia, USA .. jak sie do tego zabrac i jak
    > przygotowywac przez ten rok..Dzieki za wszelkie info.

    znajdz na stronie MSZ-u adresy ambasad i wyslij listy z zapytaniem o
    szczegoly.

    Mi odpisywali w ciagu 1-3 tygodni i dosyc obszernie. podstawowe
    informacje o sposobach zdobycia pracy w kraju, adresy biur, wymagania itp.

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak........ mailto:k...@w...pl
    Gorzkie prawdy z trudem się połyka...

  • 5. Data: 2002-09-18 11:41:44
    Od: "peligroso" <p...@p...fm>

> [...]
    > za granica..Niemcy, Wlochy, Anglia, USA .. jak sie do tego zabrac i jak
    > przygotowywac przez ten rok..Dzieki za wszelkie info.

    ja robie tak :
    1. przegladam ta grupe - mozna sie wiele dowiedziec ale nie w jeden dzien
    2. przegladam oferty roznych dziwnych firmy typu getinuk czy guliver
    3. szukam i czytam co jest na roznych wortalach o pracy np w gazeta.pl czy
    pracuj.pl
    4. zagladam na www.praca.gov.pl - praca zagranica - sa tam czasami fajne
    oferty i co najwazniejsze
    nikt od Ciebie nie chce zadnej kasy ( kumpel wyjechal do irlandii przez
    nich )
    5. rozmawiam na ten temat ze znajomymi , ktorzy to tam sa ( email) lub
    wrocili

    Wszystko zalezy od tego oczywiscie co chcesz tam robic , no i jakie
    konczysz studia.

    To tyle rad ode mnie , prawdopodobnie nie sa one najlepsze i wyczerpujace
    ale ja tak przynajmniej robie
    pozdrawiam Kuba /

  • 6. Data: 2002-09-19 14:43:42
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > aby Cię zatrudnić musi udowodnić, że w Niemczech nie ma takiego fachowca,

    przy Green Card to trwa okolo 2 tygodni ...
    Ja polecam www.jobpilot.pl (takze mozna szukac prace w DE).
    Ja mialem prawie identyczna sytuacje jak Ty. Mialem rok do skonczenia studiow i
    chcialem wyjechac do Niemiec, no i sie udalo :)
    Teraz tutaj siedze ponad 2 lata i jak na razie jestem zadowolony.

    Podrowka,
    Rafal

  • 7. Data: 2002-09-19 15:05:19
    Od: "Piotr Kolanowski" <p...@g...net>

    A nie jest zapisane z programie GC ze musisz byc po raz pierwszy zatrudniony
    do konca czerwca 2003?
    A potem to juz po ptokach...
    W tej sytuacji kolega majac jeszcze rok studiow raczej by sie nie zalapal.

    ----
    As soon as the rush is over, I'm going
    to have a nervous breakdown.
    I worked for it, I owe it to myself and
    nobody is going to deprive me of it.

  • 8. Data: 2002-09-19 20:57:36
    Od: "Sylwester Sikorski" <s...@w...pl>

    dzieki za wszelakie informacje..
    bede walczyl.. :)
    narazie jade na stypendium do Wloch wiec tam bede cos szukal..ale fakt w
    Niemczech dobrze placa..(tez bylem to wiem z autopsji) , w Stanach to jest
    hmmm ciezko sie dostac..jeszcze tylko nie wiem jak jest w Anglii bo ze na
    czarno tam wszyscy wala.. to wiadomo..chyba ze jakas firma podobnno tam
    mozna zalozyc..wkazdym badz razi jest sporo mozliwosci :)))
    Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam,
    Sylwek