PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak pomoc swojemu pracodawcy?

  • 1. Data: 2002-09-17 21:14:40
    Temat: Jak pomoc swojemu pracodawcy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Moze temat dosc dziwny, ale juz pisze o co mi chodzi :-)

    Jestem studentem informatyki i wykonuje rozne drobne zlecenia zwiazane z
    instalacja/konfiguracja sieci itp. Do tego zdarza mi sie praca jako
    instruktor zeglarstwa i co sie tylko da :-)
    Robie to na umowe zlecenie, ale pracodawca pyta zawsze czy nie mam
    dzialanosci gospodarczej, z tego co zrozumialem to milo by mu bylo gdybym
    mial.

    Chodzi teraz o to co wiaze sie z zalozeniem swojej dzialalnosci - jako
    student. Jakie podatki trzeba placic? W jaki sposob sie rozliczac?
    Zdaje sie ze istnieje cos takiego jak ryczalt ktory sie placi, ile to
    wynosi? Czy to mi nie pozre znacznej czesci dochodow (gora kilka tys.
    rocznie).

    W tej chwili jest taka mila rzecz przy moich "dochodach" ze urzad skarbowy
    oddaje mi 19%, czy 20% tego co bylo na umowie, co pracodawca zaplcil jako
    podatek, czy nie strace zakladajac swoja dzialalnosc?

  • 2. Data: 2002-09-18 09:41:27
    Temat: Re: Jak pomoc swojemu pracodawcy?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl> wrote:

> [...]
    > Zdaje sie ze istnieje cos takiego jak ryczalt ktory sie placi, ile to
    > wynosi? Czy to mi nie pozre znacznej czesci dochodow (gora kilka tys.

    Podatki takie, jak do tej pory, czyli dochodowy, do tego dojdzie VAT,
    który sobie możesz odliczać. Do tego ZUS.
    Możesz miec ryczałt, ale ja bym radził jednak książkę przychodów i
    rozchodów + rejestr VAT.

    > W tej chwili jest taka mila rzecz przy moich "dochodach" ze urzad skarbowy
    > oddaje mi 19%, czy 20% tego co bylo na umowie, co pracodawca zaplcil jako
    > podatek, czy nie strace zakladajac swoja dzialalnosc?

    Przy DG wliczasz w koszty to, co kupiłeś w celu wykonania danej usługi.

    --