PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca po specjalności "telekomunikacja"

  • 1. Data: 2004-11-28 21:10:11
    Temat: Praca po specjalności "telekomunikacja"
    Od: "Sebastian" <b...@b...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów!

    Jestem na ostatnim roku studiów na Politechnice Wrocławskiej. Kierunek
    "Elektronika i Telekomunikacja", specjalność "Telekomunikacja". Studia
    strasznie mi się podobają, ale powoli zaczynam się zastanawiać, co będę
    robił za te kilka miesięcy. Zacząłem się orientować, jak wygląda sprawa
    pracy po tym kierunku. Zwolnienia w TP SA, zwolnienia w Dialogu... Siemens,
    Motorola i Nokia szukają głównie programistów (o programowaniu pojęcie mam,
    ale raczej podstawowe - druga sprawa, że nie chciałbym spędzić życia na
    programowaniu:))). Mniejsze firmy jakoś nie przepadają za absolwentami z
    niewielkim doświadczeniem. I zaczynam obawiać się, że po tym przyjemnym
    skądinąd kierunku mogę nie znaleźć pracy:-/

    Czy w rzeczywistości jest tak źle? Czy ktoś z ładnym dyplomem, nieźle
    opanowanym angielskim, hobbistycznym podejściem do studiów (wiem więcej, niż
    było na studiach w dziedzinie sieci i telekomunikacji), aktywny społecznie
    (i w ogóle;)) ma jakieś szanse na znalezienie pracy po kierunku "EiT" (z
    naciskiem na "T":))??

    pozdrawiam
    Sebastian Z.

  • 2. Data: 2004-11-28 21:31:13
    Temat: Re: Praca po specjalności "telekomunikacja"
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Sebastian wrote:
> [...]
    > (i w ogóle;)) ma jakieś szanse na znalezienie pracy po kierunku "EiT" (z

    gdybyś jeszcze znał się na programowaniu, albo administracji sieci IP to
    raczej nie miałbyś problemów. *wydaje* mi sie, że własnie w tę stronę
    idzie współczesna telecom - wykorzystanie technik cyfrowych, sieci IP.
    Plus oczywiście sieci mobilne.

    Ale to tylko zgadywanie, sądząc po ogłoszeniach o pracy.

    B.

  • 3. Data: 2004-11-28 21:43:37
    Od: "Sebastian" <b...@b...pl>

    > gdybyś jeszcze znał się na programowaniu, albo administracji sieci IP to
    > raczej nie miałbyś problemów.

    Tylko to jest raczej działka dla informatyków:-) A ja chciałbym wiedzieć,
    jak jest z pracą po telekomunikacji:-)

    > *wydaje* mi sie, że własnie w tę stronę
    > idzie współczesna telecom - wykorzystanie technik cyfrowych, sieci IP.

    Spece z Cisco nazywają to ładnie "konwergencją":)

    pozdr
    zasiu

  • 4. Data: 2004-11-29 01:47:34
    Od: "Mmac" <m...@p...com>

    Wygląda, że w branży tele drgnęło po kilku latach posuchy. Niestety jest w
    kim wybierać więc bez doświadczenia będzie ci trudno.
    IP (na poziomie protokołów routigu) i systemów UNIX jest standardem, więc
    jeśli masz dodatkowo opanowane zagdnienia transmisyjne to jest to poważny
    atut.
    Dostawcy sprzętu (Alcatel, Lucent, Siemens, Nokia, Ericsson ... ) raczej
    złote lata rozwoju mają za sobą, natomiast operatorzy (Netia, Crowley,
    Dialog, Pro Futuro, GTS, ...) jak najbardziej, więc głowa do góry.
    Maciek

  • 5. Data: 2004-11-29 10:37:08
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    Sebastian wrote:

    > Tylko to jest raczej działka dla informatyków:-) A ja chciałbym wiedzieć,
    > jak jest z pracą po telekomunikacji:-)

    nie ma takiego zawodu "informatyk". Jeżlei chodzi o konkrety, to jest
    praca np. dla programistów C znających protokoły sieci komórkowych. Tych
    protokołów nie uczą na kierunkach "informatycznych".

    B.

  • 6. Data: 2004-11-29 19:09:06
    Od: marcins <m...@c...pl>

    Sebastian wrote:

    > Witam Szanownych Grupowiczów!
    >
    > Jestem na ostatnim roku studiów na Politechnice Wrocławskiej. Kierunek

    hmm troche pozno na myslenie. mogles brac udzial w bezplatnych stazach i
    mialbys co napisac w CV.
    moja rada ? zalezy co cie kreci...UMTS sie rozwija wiec pewnie beda
    szukac ludzi od 3g...i na dodatek teoretykow bo niby gdzie mieli
    praktykowac :)))
    programowanie jak srednio umiesz to sobie odpusc. w sumie znajomosc
    perla/basha w zupelnosci wystarcza..

    m.

    ps konczylem tele na polibudzie w wawie :)

  • 7. Data: 2004-11-30 10:34:46
    Od: "kazoo" <...@...pl>

> [...]
    mam,
    > ale raczej podstawowe - druga sprawa, że nie chciałbym spędzić życia na

    Jestem po PWr (EZI) i niestety nie moge znalezc pracy. Przyznaje sie do
    tego, ze nie jestem geniuszem, nie jestem pewnie tez fascynatem, no i nie
    mam doswiadczenia chociaz pracowalem troche w firmie internetowej. Latka
    leca, czas mija, a ja bez doswiadczenia, bez pracy. W Siemensie probowalem
    ale chyba nie mam sie co oszukiwac, ze mam tam jakiekolwiek szanse. Dobrze
    by bylo jakbys zlaapal sie na jakis staz. To daje potem duzego kopa do
    przodu.

> [...]
    > (i w ogóle;)) ma jakieś szanse na znalezienie pracy po kierunku "EiT" (z

    Mysle, ze nie bedziesz mial problemow ze znalezieniem prac skoro jestes
    czlowiekiem z podejsciem hobbystycznym. Obys mial tylko wystrczajaco duzo
    wytwalosci i ci tej fascynacji nie wybili zbyt szybko:)

    pozdrawiam.kazoo

  • 8. Data: 2004-11-30 10:37:24
    Od: "Daniel I. Michalak" <n...@W...net>

    Sebastian napisał(a):
    > pracy po tym kierunku. Zwolnienia w TP SA, zwolnienia w Dialogu... Siemens,

    Ze zwolnieniami w Dialogu to już trochę nieaktualna informacja :)

    --
    Pozdrawiam,
    Daniel Michalak