PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca oferowana, dziwne zwyczaje

  • 1. Data: 2002-09-20 11:27:12
    Temat: Praca oferowana, dziwne zwyczaje
    Od: a...@a...net

    Witam,

    Przegladam co jakis czas pl.praca.oferowana
    i co mnie od jakiegos czasu zastanawia...
    Wiekszosc ogloszen pochodzi z darmowych kont
    Nie rozumiem tego fenomenu, nawet firmy ktore zajmuja sie IT
    wysylaja oferty z darmowych domen,
    O co chodzi, jakas nowa moda, czy boja sie wyslac z domeny firmowej,
    a moze wiekszosc tych ogloszen to nie ogloszenia o prace a badanie rynku...

    Jak dla mnie ogloszenia wysylane z darmowych domen sa smieszne,
    rozumiem jeszcze jak firma nie ma wlasnej domeny, (zadkosc)
    ale jak sie widzi w naglowku posta komp z jakiejs firmy
    a adres jest jako skrzynka np. w wp.pl...
    to dobrze to tej firmie raczej nie swiadczy

    anka

  • 2. Data: 2002-09-20 11:33:40
    Temat: Re: Praca oferowana, dziwne zwyczaje
    Od: "Tomek Zieliński" <t...@f...org.pl>

    <a...@a...net> wrote in message news:amf0mg$akk$1@foka.acn.pl...

    > O co chodzi, jakas nowa moda, czy boja sie wyslac z domeny firmowej,
    > a moze wiekszosc tych ogloszen to nie ogloszenia o prace a badanie
    rynku...

    W takiej sytuacji warto poprosić o adres i telefon firmy. Brak odpowiedzi
    oznacza, że nie warto sobie zawracać głowy.

    Tomek Z.

  • 3. Data: 2002-09-20 11:44:54
    Od: "Stas" <s...@e...pw.edu.pl>

    Kiedys juz poruszano podobny temat w kwestii ogloszen na praca oferowana
    dotyczacych zlecen wykonania sklepow internetowych itp.

    Stas

  • 4. Data: 2002-09-20 12:20:03
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Kiedys juz poruszano podobny temat w kwestii ogloszen na praca oferowana
    > dotyczacych zlecen wykonania sklepow internetowych itp.

    Inna sprawa, to spam i problem walczenia z nim.
    do usenetu (i tylko tu) uzywam adresu a...@a...com - ilosc spamu
    przychodzaca nan jest zastraszajaca :(((

    To saom dpotyczy adresow, ktore kiedys uzywalem do newsow...

    Po prostu firmy bronia sie przed nadmioernym spamowaniem...

  • 5. Data: 2002-09-20 12:58:52
    Od: a...@a...net

    AMRA <a...@a...com> wrote:
> [...]

    Wiem ze byl poruszany, z tym ze obecnie stalo sie to
    nagminne i dotyczy wiekszosci ogloszen, wiec co?
    nikt nie daje pracy a wszyscy badaja rynek?

> [...]

    > To saom dpotyczy adresow, ktore kiedys uzywalem do newsow...

    > Po prostu firmy bronia sie przed nadmioernym spamowaniem...

    To akurat nie jest problemem.
    Zakladasz konto na czas rekrutacji (albo aliasa zeby bylo prosciej)
    po rekrutacji je usuwasz... i po sprawie...

    anka

  • 6. Data: 2002-09-20 13:26:27
    Od: "Kasik" <k...@w...pl>

    Fakt też to zauważyłam.
    A tak na marginesie to czy ktoś przez forum p.praca.oferowana znalazł prace?
    pozdr.

  • 7. Data: 2002-09-20 14:33:12
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    Użytkownik <a...@a...net> napisał w wiadomości

    > To akurat nie jest problemem.
    > Zakladasz konto na czas rekrutacji (albo aliasa zeby bylo prosciej)

    ;-)))
    sadzisz, ze zadna z firm nie wpadla na taki pomysl? skoro tego nie stosuja
    to maja widocznie jakies powody

    > po rekrutacji je usuwasz... i po sprawie...

    zapewniam Cie, ze wcale nie jest to tak po sprawie

    --
    Pafelek

  • 8. Data: 2002-09-20 14:54:47
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > To akurat nie jest problemem.
    > Zakladasz konto na czas rekrutacji (albo aliasa zeby bylo prosciej)
    > po rekrutacji je usuwasz... i po sprawie...

    Na nie zawsze :) Zalezy od providera i tak dalej.

    A co do tych maili jeszcze - w wiekszosci sytuacji moze byc tak, ze firmy
    boja sie po prostu konkurencji. Po cholere maja wiedziec, ze taka a taka
    firma szuka osoby na dane stanowisko. Rynek wilkiem sie rzadzi. Dla osoby
    szukajacej pracy - nie ma znowu znaczenia czy CV wysle e-mailem na adres
    firmowy czy inny -przeciez pozniej przy wyborze firma musi sie zglosic do
    ciebie - wtedy masz mozliwosc jej sprawdzenia.

    Inna sprawa, ze czasem super zaj**** nazwy domen - po sprawdzeniu w
    www.dns.pl - to sa firmy zarejestrowane np. na mieszkanie ;)

  • 9. Data: 2002-09-20 15:00:33
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    > ;-)))
    > sadzisz, ze zadna z firm nie wpadla na taki pomysl? skoro tego nie stosuja
    > to maja widocznie jakies powody

    Mysle, ze niektore wpadaja na takie pomysly i tak robia. Mysle tez, ze
    niektore nie wpadaja i zakladaja darmowe konto na czas rekrutacji. I mysle,
    ze sa firmy, ktore robia to z innych powodow. Np nie chca byc rozpoznawane
    na podstawie takiego ogloszenia. Hipotetyzujac: firma nie chce ujawnic, ze
    odszedl od niej jakis strategiczny pracowik, bo konkurencja moze to
    wykorzystac...

    > zapewniam Cie, ze wcale nie jest to tak po sprawie

    A mozesz rozwinac? Czemu nie jest po sprawie?

    pzdr
    MM

  • 10. Data: 2002-09-20 16:51:21
    Od: a...@a...net

    Michal Mokosa <m...@2...com.pl> wrote:

    > A mozesz rozwinac? Czemu nie jest po sprawie?

    Dokladnie...
    Czemu nie po sprawie... zalozenie konta/aliasu to chwila tak samo zdjecie
    go, albo przekierowanie na jakis inny folder...
    No chyba ze firma nie ma u siebie nikogo odpowiedzialnego za
    obsluge IT i wszystko zalatwia u providera a jedyne co robia
    zatrudnieni to klikaja sciagnij poczte.

    anka