PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wygrany sprzęt a legalość

  • 1. Data: 2002-09-20 09:59:33
    Temat: Re: Wygrany sprzęt a legaloś
    Od: "-=Lapacz=-" <l...@w...pl>

    "Tytus" <m...@w...pl> wrote in message
    news:ames8h$o6d$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Jakiś czas temu wygrałem w konkursie komputer wraz z win+msworks+word. W
    tej
    > chwili otwieram działalność gospodarczą. Czy mogę legalnie używać tego
    > sprzętu i oprogramowania w firmie? Bo słyszałem, że na wszystko trzeba
    mieć
    > faktury. No a ja, ze zrozumiałych względów, nie mam takowych. :-(
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Tytus
    > "Wszystkie uogólnienia są fałszywe."
    >
    > Obawiam sie, ze windowsa i oprogramowania na pewno nie nawet jesli
    jest legalny to zapewne jest zarejestrowany jako do uzytku nie komercyjnego.

    Pozdrawiam
    Lapacz

  • 3. Data: 2002-09-20 10:33:13
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    Użytkownik "-=Lapacz=-" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > "Tytus" <m...@w...pl> wrote in message
    > tej
    > mieć

    > jest legalny to zapewne jest zarejestrowany jako do uzytku nie
    komercyjnego.

    ze jak??
    nie spotkalem sie z wersja windowsa czy worda do uzytku niekomercyjnego
    co do sprzetu: jesli nie masz faktury wprowadzasz sprzet dowodem
    wewnetrznym, wartosc musisz oszacowac wg cen aktualnych, stopnia zuzycia
    itepe, amortyzacja lub odpis jednorazowy w zaleznosci od wartosci
    niech ktos poprawi, jak sie myle ;)

    --
    Pafelek

  • 4. Data: 2002-09-20 10:53:02
    Temat: Re: Wygrany sprzęt a legalość
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Tytus <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprzętu i oprogramowania w firmie? Bo słyszałem, że na wszystko trzeba mieć
    > faktury. No a ja, ze zrozumiałych względów, nie mam takowych. :-(

    Nie musisz mieć. Jeżeli to jest Twój wlasny sprzęt, to go po prostu
    pakujesz to środków trwałych i tyle. Nie odliczasz tylko amortyzacji.

    --
    ___________ (R)

  • 5. Data: 2002-09-20 11:05:30
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl>

    In news:ameume$soj$5@news.onet.pl,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> typed:

    > Nie musisz mieć. Jeżeli to jest Twój wlasny sprzęt, to go po prostu
    > pakujesz to środków trwałych i tyle. Nie odliczasz tylko amortyzacji.

    A to niby dlaczego? Przecież można.

    D.

  • 6. Data: 2002-09-20 11:09:27
    Od: "Tomasz Onyszko" <g...@b...net.pl>

    > jest legalny to zapewne jest zarejestrowany jako do uzytku nie
    > komercyjnego.
    nie ma czegos takiego jak rejestrownie oprogramowania MS do uzytku
    komercyjnego, tak jest w najczesciej w przypadku licencji GNU itp.

    Wciagnij ten sprzet do majatku firmy (nie wpoeim ci w szczegolach jak to sie
    robi ale mozna - zapytaj sie ksiegowego)

  • 7. Data: 2002-09-20 11:21:25
    Od: "-=Lapacz=-" <l...@w...pl>

    "Pafelek" <e...@p...wp.pl> wrote in message

    > Użytkownik "-=Lapacz=-" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > komercyjnego.
    >
    > ze jak??
    > nie spotkalem sie z wersja windowsa czy worda do uzytku niekomercyjnego
    To najwyższy czas żebyś się spotkał np :P :
    http://www.microsoft.com/poland/office/studenci.asp
    Polecam Ci Tytus dokładne przeczytanie licencji zeby sie potem nie zdziwc
    Pozdrawiam
    Lapacz

  • 8. Data: 2002-09-20 11:34:11
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Daniel_I <danielei@/tnij/poczta.onet.pl> wrote:

    > A to niby dlaczego? Przecież można.

    Pogadaj potem z kontrolą. Ja tam wolę za parę złotych więcej w podatku
    miec spokój.

    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2002-09-20 11:54:45
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl>

    In news:amf13j$6uk$2@news.onet.pl,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> typed:

    > Pogadaj potem z kontrolą.

    No i? Bo miałem taką właśnie sytuację i problemów
    żadnych nie było. Jedynym dokumentem wciągnięcia
    do ewidencji ŚT był dowód wewnętrzny. Dodam, że
    chodziło o dość znaczne kwoty.

    > Ja tam wolę za parę złotych więcej w podatku
    > miec spokój.

    Rzecz w tym, że unikając wciągnięcia do rejestru
    ŚT wykorzystywanego w działalności gospodarczej
    sprzętu i oprogramowania wcale spokoju sobie nie
    gwarantujesz.

    D.

  • 10. Data: 2002-09-20 12:16:24
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]

    > No i? Bo miałem taką właśnie sytuację i problemów
    > żadnych nie było. Jedynym dokumentem wciągnięcia
    > do ewidencji ŚT był dowód wewnętrzny. Dodam, że

    To miałeś fuksa.

    > Rzecz w tym, że unikając wciągnięcia do rejestru
    > ŚT wykorzystywanego w działalności gospodarczej
    > sprzętu i oprogramowania wcale spokoju sobie nie
    > gwarantujesz.

    Nie mówię, o nie wciąganiu. Mówie o nieamortyzowaniu. Skarbówka lubi
    kwestionować obliczenie wartości początkowej.
    --