PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca jako elektronik

  • 1. Data: 2002-09-20 08:41:01
    Temat: Praca jako elektronik
    Od: g...@p...onet.pl

    Cześć,

    Czy w Polsce można znaleźć ciekawą pracę jako elektronik? Ciekawą to znaczy
    projekty dotyczące nowoczesnych technologii, nastawione również na badania.

    Coś takiego jak Bell Labs Lucenta - badania ale mające później praktyczne
    zastosowanie?

    Czy jest to tylko dostosowywanie tego co wymyślili inni do potrzeb klienta.

    Pozdrowienia,
    Przemek

  • 2. Data: 2002-09-20 15:13:26
    Temat: Re: Praca jako elektronik
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    Witam

    Dzisiaj to raczej ciężko, ponieważ nasz krajowa elektronika nie istnieje, a
    kiedys przecież był Unimor, Unitra, Radmor, Zakłady Kasprzaka !
    Dziś wszystko się sprowadza, gotową elektronikę w postaci modułowej, gdzie
    czasy siedzenia z lutownicą nad naprawą układów analogowych dawno minęły !
    Dziś się wywala uszkodzony moduł i sprowadza nowy. Przez to wiele osób nie
    ma pracy w wyuczonych zawodach ...
    A dziś kręci się raczej elektronika wokół telefonii komórkowej,
    teleinformatyki i sieci ale już nie pod postacią napraw i projektowania,
    tylko implementacji już zaprojektowanych rozwiązań. Owszem są firmy które
    potrzebują elektroników wysokich lotów, ale niestety wymagania na te
    stanowiska są bardzo wysokie, ze szkodą dla wielu osób, które poprostu nigdy
    nie spełnią wymogów tego ekspansywnego rynku !!!! Z racji czego ?, tego że
    nie miały gdzie nabyć wiedzy z zakresu projektowania ( a tylko wokół tego
    dziś elektornika stoi), bo tego na studiach nie uczą w takim zakresie, a
    możliwe jest jej opanowanie tylko na specjalistycznych szkoleniach, na które
    wysyłaja firmy. Co mogę polecić, chyba tylko pracę w telefonii GSM, u
    Thomsona, ale to tylko 2 firmy co mi na myśl przychodzą ... a prawda smutna,
    bo wiele rąk do pracy, tylko nie ma gdzie ich umieścić !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 3. Data: 2002-09-21 12:32:56
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    badania.

    > Coś takiego jak Bell Labs Lucenta - badania ale mające później praktyczne

    Akurat kolega ze studiów pracuje w Lucencie w Bydgoszczy i bardzo sobie tą
    pracę chwali. Ale niewiele jest innych podobnych firm gdzie można byłoby
    robić coś naprawdę ciekawego. Natomiast jeśli bardziej zależy Ci na kasie
    warto zająć się czymś w kierunku automatyki przemysłowej itp, ostatnio jest
    to na czasie choć i tutaj zaczyna być widoczna recesja :-(

    Piotr

  • 4. Data: 2002-09-23 13:54:49
    Od: "Remigiusz Kondracki" <r...@p...pl>

    . Natomiast jeśli bardziej zależy Ci na kasie
    > warto zająć się czymś w kierunku automatyki przemysłowej itp, ostatnio
    jest
    > to na czasie choć i tutaj zaczyna być widoczna recesja :-(

    - jest bardzo ciężko znaleźć prace w automatyce przemysłowej, bynajmniej
    bezpośrednio po studiach.
    Zastój od kilku lat, większość z moich kolegów (absolwentów PWR Wrocław),
    zresztą
    bardzo dobrych uczniów nie dostała pracy w zawodzie.
    A Ci którym się udało - dostają brutto od 780 pln do 2500 pln (angielski
    biegły).

  • 5. Data: 2002-09-23 17:25:45
    Od: "Piotr" <p...@N...gazeta.pl>

    "Remigiusz Kondracki" <r...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > bardzo dobrych uczniów nie dostała pracy w zawodzie.
    > A Ci którym się udało - dostają brutto od 780 pln do 2500 pln (angielski

    To rzeczywiście bieda tam u Was we Wrocławiu. A co do pracy w automatyce to
    warto nauczyć się programowania jakiegoś PLC, wtedy już nie trudno
    (przynajmniej w moich stronach) znaleźć robotę przynajmniej za te 2,5 tys.
    Choć to i tak niewiele bo kilka lat temu można było wyciągnąć dużo więcej
    :-(

    pozdrawiam
    Piotr