PracaGrupypl.praca.dyskusje › sprzedaż ziemi a zasiłek przedemerytalny

  • 1. Data: 2005-11-12 19:05:53
    Temat: sprzedaż ziemi a zasiłek przedemerytalny
    Od: "Loodek" <l...@p...fm>

    Moja mama bierze zasiłek przedemerytalny a chce sprzedać kawałek dzialki
    rolnej zakładowi elektrycznemu (działkę otrzymała w spadku 4,5 roku temu).
    Wiecie może czy przychód ze sprzedazy ziemi może stać się powodem
    zawieszenia wypłacania zasiłku ??? czy sprzedaż działki jest przychodem ???
    a może jest jakiś limit kwotowy ??

  • 2. Data: 2005-11-12 20:10:14
    Temat: Re: sprzedaż ziemi a zasiłek przedemerytalny
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    przychodem jest na pewno, to chyba oczywiste :)

    na twoim miejscu zadałbym pytanie - czy przychód z nieruchomości może być
    powodem do zawieszenia wypłat zasiłku.
    ja nie znam odpowiedzi na to pytanie. kołacze mi się po głowie, ze osoby
    wynajmujące mieszkanie mogą być "na bezrobociu" z prawe dozasiłku w pełnej
    wysokości.
    na twoim miejscu pogrzebałbym w przepisach zasiłkowych
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2005-11-13 01:36:56
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    najlepiej zapytać w ZUS, aby upewnić się u źródła. Ale przy
    zawieszaniu zasiłku (świadczenia) przedemerytalnego uwzględnia się
    przychód z umowy o pracę, umowy zlecenia lub działalności
    gospodarczej, czyli z zatrudnienia podlegającego obowiązkowi
    ubezpieczeń społecznych.
    Dochód ze sprzedaży działki nie powinien mieć wpływu na zawieszenie
    zasiłku przedemerytalnego.

    wa