PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca na um. o dzielo bez ZUS

  • 1. Data: 2002-11-05 14:30:21
    Temat: Praca na um. o dzielo bez ZUS
    Od: "Sigi" <m...@N...poczta.fm>

    Sytuacja wyglada tak:

    Osoba pracowala przez 3 miesiace w firmie na umowe o dzielo. W umowie bylo
    wpisane ze osoba ta jest studentem, wiec ZUS nie byl placony. Tymczasem ta
    osoba nie miala juz praw studenta, zostala skreslona z listy studentow z
    powodu nie zlozenia pracy mgr.
    Obecnie zostala przyjeta do tej firmy na stale i jest juz po obronie.

    Pytanie brzmi:
    1) Co grozi tej osobie i/lub firmie, jesli wyjdzie na jaw ze przez te 3
    miesiace pracowala bez placonego zusu?
    2) W jaki sposob moze to w ogole wyjsc na jaw? Czy Urzad Skarbowy/ZUS
    sprawdza takie rzeczy, tzn. czy ktos tam kiedys w byl studentem czy juz nie?

    Dzieki wielkie

    Sigi

  • 2. Data: 2002-11-05 21:14:39
    Temat: Re: Praca na um. o dzielo bez ZUS
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sigi" <m...@N...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) W jaki sposob moze to w ogole wyjsc na jaw? Czy Urzad Skarbowy/ZUS
    > sprawdza takie rzeczy, tzn. czy ktos tam kiedys w byl studentem czy juz

    Z tego co mi wiadomo (a wiadomo, bo mialam z tym do czynienia), umowa o
    dzielo zawarta z "obcym" czlowiekiem, nie bedacym pracownikiem firmy (i to
    jest istotne), nie rodzi obowiazku ub. spolecznych, tylko nalezy zaplacic
    podatek :))) Sadze wiec, ze nie ma problemu :)) Dla pewnosci radze zadzwonic
    do jakiegokolwiek ZUSu na informacje i tam opowiedziec cala historie
    (anonimowo ofkoz ) :)))

  • 3. Data: 2002-11-06 10:14:44
    Od: "Sigi" <m...@N...poczta.fm>

    Zadzwonilem w koncu do zusu. Rzeczywiscie jesli ma sie z pracodawca tylko i
    wylacznie umowe o dzielo, to nie placi on z tego ZUSu. Niewazne jest czy
    pracownik jest wtedy ubezpieczony czy nie, studentem czy emerytem.
    Sprawa sie komplikuje jesli ma sie umowe o prace i dodatkowe umowy o dzielo
    z tym samym pracodawca. Wtedy skladki trzeba placic od tych umow. Ale to
    inna historia.

    Dzieki

    Sigi