PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przyczyna zwolnienia lekarskiego

  • 1. Data: 2002-11-05 08:16:26
    Temat: Przyczyna zwolnienia lekarskiego
    Od: "recycler" <r...@p...fm>

    Czy pracodawca ma prawo zapytać o rodzaj przebytej choroby
    pracownika na zwolnieniu lekarskim?
    Bedę wdzięczny za szybką odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2002-11-05 08:32:48
    Temat: Re: Przyczyna zwolnienia lekarskiego
    Od: "Dante" <i...@g...pl>

    Użytkownik recycler <r...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aq7unr$317$...@n...tpi.pl...
    > Czy pracodawca ma prawo zapytać o rodzaj przebytej choroby
    > pracownika na zwolnieniu lekarskim?
    > Bedę wdzięczny za szybką odpowiedź.

    w zadnym wypadku nie ma takiego prawa
    wlasnie dla tego wprowadzono na drukach L-4 oznaczenia kodowe dotyczace
    powodu zwolnienia (czyli na jaka chorobe jestes chory)

    pozdro
    Dante

  • 3. Data: 2002-11-05 08:48:56
    Od: "recycler" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Dante" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dotyczace
    > powodu zwolnienia (czyli na jaka chorobe jestes chory)

    Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-11-05 09:24:38
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "recycler" <r...@p...fm> writes:

    > Czy pracodawca ma prawo zapytać o rodzaj przebytej choroby
    > pracownika na zwolnieniu lekarskim?
    > Bedę wdzięczny za szybką odpowiedź.

    zapytac moze, ale wcale nie musisz mu udzielic odpowiedzi.

    daj mu papier z oznaczeniem literkowo-cyferkowym choroby - tyle musi
    mu wystarczyc.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 5. Data: 2002-11-06 20:40:20
    Od: "Yattaman" <y...@a...net.pl>

> [...]
    > wlasnie dla tego wprowadzono na drukach L-4 oznaczenia kodowe
    > dotyczace powodu zwolnienia (czyli na jaka chorobe jestes chory)

    Nie wiem, jak jest teraz, ale jak 9 lat temu miałem nogę w gipsie (silne
    skręcenie stawu skokowego), to lekarz na L-4 wpisał numer, a jak
    pokazałem w robocie zwolnienie, to mój bezpośredni kierownik przyszedł
    do mnie z jakimś formularzem/protokołem, żebym podpisał, iż wypadek (na
    L-4 byl tylko numer choroby) nie miał żadnego zwiazku z pracą, ani jej
    wykonywaniem, etc. Podpisalem, przecież nie był to wyrok śmierci ;-))
    Ch*.*owo tylko trafiłem, bo od połowy jednego, do połowy następnego
    miesiąca... a za te dwa miesiące akurat była dużo wyższa premia niż
    zwykle i dostawało się ją jeśli nieobecność w danym miesiącu nei
    przekroczyła 3 dni... a ja miałem 2*15... ;-)) (L-4 nie miało znaczenia
    dla tego rodzaju premii) Cóż... ale zdrowie najważniejsze jest ;-))

    --
    Y.

  • 6. Data: 2002-11-07 08:27:11
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    Użytkownik "recycler" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Czy pracodawca ma prawo zapytać o rodzaj przebytej choroby
    > pracownika na zwolnieniu lekarskim?
    > Bedę wdzięczny za szybką odpowiedź.

    Wprowadzono pewne ooznaczenia kodowe, ktore uniemozliwija poznanie przez
    praodawce choroby pracownika. Pozdrawiam.

    --
    Natalia Slowik,
    Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

  • 7. Data: 2002-11-07 08:58:45
    Od: MucK <rwawrzycki@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Heya Natalia Slowik - www.beep.pl! W twoim ostatnim liscie napisa(les/las):

    > Wprowadzono pewne ooznaczenia kodowe, ktore uniemozliwija poznanie przez
    > praodawce choroby pracownika. Pozdrawiam.

    Chyba, ze ma on znajomego lekarza, albo skombinuje sobie taka broszurke,
    ktora oni uzywaja :).

    --
    MucK of Venison aka Rafal Wawrzycki
    mailto: rwawrzycki[at]wp.pl

  • 8. Data: 2002-11-10 00:20:44
    Od: "agulha" <a...@N...gazeta.pl>

    > daj mu papier z oznaczeniem literkowo-cyferkowym choroby - tyle musi
    > mu wystarczyc.
    Chybaśta wszyscy tu z byka spadli! Na egzemplarzu dla pracodawcy numer się
    nie odbija. To znaczy formalnie się nie odbija, bo w praktyce pod światło
    można zobaczyć kształt wgłębienia.
    Może Was zdradzić specjalizacja lekarza na pieczątce i/lub pieczęć zakładu
    leczniczego.
    Generalnie co to znaczy zapytać się? Grzecznościowo wypada zapytać - ojej, a
    co Pani się stało? ale formalnie żądać czegoś takiego nie ma pracodawca
    prawa. Może zapewne spytać, czy był to wypadek w drodze do pracy lub z pracy,
    albo w jakichś wyjątkowych przypadkach skierować do lek. med. pracy o opinię,
    czy dana osoba może dalej pracować na danym stanowisku (kiedy np. ktoś wraca
    ze zwolnienia z silnym osłabieniem wzroku, a w ramach obowiązków służbowych
    jeździ samochodem w delegacje).