PracaGrupypl.praca.dyskusje › Odwolanie z urlopu

  • 1. Data: 2006-05-10 12:00:37
    Temat: Odwolanie z urlopu
    Od: Michał Szwaczko <m...@s...pl>

    Witam,

    Dzisiaj pracodawca telefonicznie wezwal mnie do stawienia sie w pracy
    (jestem na 2 tygodniowym urlopie od poniedzialku)
    Kosztow zwiazanych z urlopem jeszcze nie ponioslem, ale podanie o urlop
    zostalo zaksiegowane, a w firmie nie ma listy obecnosci. Jaka procedure
    moge wymoc na pracodawcy aby ten urlop nie zostal mi zaliczony, mimo iz bede
    w pracy?

    [ .O. | Michał 'Mikey' Szwaczko | GPG Key#:0x653CBD53 ]
    [ ..O | Developer/Troubleshooter | GNU Generation Now! ]
    [ OOO | There's no spoon. ]

  • 2. Data: 2006-05-10 22:55:31
    Temat: Re: Odwolanie z urlopu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3skl6$l4d$1@news.task.gda.pl Michał Szwaczko
    <m...@s...pl> pisze:

    > Dzisiaj pracodawca telefonicznie wezwal mnie do stawienia sie w pracy
    > (jestem na 2 tygodniowym urlopie od poniedzialku)
    Jakim cudem udało mu się Cię wezwać?

    > Kosztow zwiazanych z urlopem jeszcze nie ponioslem, ale podanie o urlop
    > zostalo zaksiegowane, a w firmie nie ma listy obecnosci.
    Co???

    > Jaka procedure
    > moge wymoc na pracodawcy aby ten urlop nie zostal mi zaliczony, mimo iz
    > bede w pracy?
    To pytanie jest pozbawione jakiegokolwiek sensu. Najpierw myśl, potem pisz.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-05-10 23:15:41
    Od: Michał Szwaczko <m...@s...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska.pl> wrote:

    > W wiadomości news:e3skl6$l4d$1@news.task.gda.pl Michał Szwaczko

    > Jakim cudem udało mu się Cię wezwać?

    Zadzwonil, stwierdzil ze mam przyjsc do pracy bo moj kolega (jest nas dwoch
    w dziale) wyladowal w szpitalu, no i nie ma komu pracowac. Sytuacja wyjatkowa.

    > Co???

    To co slyszysz. Zlozylem podanie o urlop ktore zostalo przyjete i poszlo 'do
    ksiegowosci' A w firmie nie podpisuje zadnej listy obecnosci.

    > To pytanie jest pozbawione jakiegokolwiek sensu. Najpierw myśl, potem pisz.

    Fakt, moze troche nieczytelne, ale to drugie zdanie swojej wypowiedzi mogles
    sobie darowac. Refrazuję: Jak moge zdobyc jakis namacalny dowod ze moj urlop
    zostal skrocony. KP nie wymaga pisemnej formy takiego odwolania, a ja, z racji
    nie istnienia w firmie listy obecnosci, mam uzasadnione obawy ze nie bede
    mial jak udowodnic ze faktycznie moj urlop sie skrocil
    (w przypadku jakichkolwiek ewentualnych roszczen albo zlej woli pracodawcy)
    Teraz jasniej?

    Pozdrwiam,

    --
    [ .O. | Michał 'Mikey' Szwaczko | GPG Key#:0x653CBD53 ]
    [ ..O | Developer/Troubleshooter | GNU Generation Now! ]
    [ OOO | You're using a keyboard! How quaint! ]

  • 4. Data: 2006-05-10 23:35:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e3ts6n$p9p$1@news.task.gda.pl Michał Szwaczko
    <m...@s...pl> pisze:

    > Zadzwonil, stwierdzil ze mam przyjsc do pracy bo moj kolega (jest nas
    > dwoch w dziale) wyladowal w szpitalu, no i nie ma komu pracowac.
    Nie rozumiemy się. Masz służbowy telefon? Czy podałeś prywatny numer
    telefonu???

    > To co slyszysz. Zlozylem podanie o urlop ktore zostalo przyjete i poszlo
    > 'do ksiegowosci' A w firmie nie podpisuje zadnej listy obecnosci.
    No to odsyłam do kodeksu pracy, który jako pracownik z pewnością znasz.

    > Fakt, moze troche nieczytelne, ale to drugie zdanie swojej wypowiedzi
    > mogles sobie darowac.
    Być może, zgoda, ale myślę, że przede wszystkim Ty mogłeś zadać sobie trud
    przemyślenia formy pytania i zadania go z sensem, bo wydalając bełkot raczej
    nie ma się tytułu do jakichkolwiek pretensji.

    > Refrazuję: Jak moge zdobyc jakis namacalny dowod
    > ze moj urlop zostal skrocony.
    Tak samo jak pracodawca, że Cię z niego odwołał. Wróciłeś, bo gwizdnął przez
    telefon?
    Nie wiem, wystosuj do pracodawcy zapytanie na piśmie, jak wygląda po tej
    sprawie wymiar twojego urlopu, zawrzyj w pismie wszystkie szczegóły.
    Odpowiedź może będzie dowodem.

> [...]
    > uzasadnione obawy ze nie bede mial jak udowodnic ze faktycznie moj urlop
    > sie skrocil (w przypadku jakichkolwiek ewentualnych roszczen albo zlej
    Owszem, widzisz - wystarczy się trochę postarać. ;)
    Przecież to wszystko dziecinada. brak ewidencji obecności w pracy (KP!). Co
    to ma w ogóle być? Do tej pory pracowałeś nie bacząc na uchybienia, a teraz
    nagle Ci się zrobiło niewygodnie?

    Jotte