PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca informatyk Poznań

  • 1. Data: 2005-07-18 23:24:15
    Temat: Praca informatyk Poznań
    Od: micoff <m...@o...pl>

    Szukam pracy jako informatyk w Poznaniu. Znajomośc zagadnień
    sieciowych.( Sprzęt oraz konfiguracja urządzen Cisco) Niedlugo
    certyfikat CCNA. Absolwent inż praktycznie bez doświadczenia.
    Chciałbym się dowiedzieć na jaką płacę mogę liczyć. Może ktoś wie jakie
    firmy potzrebują sieciowców instalatorów ( może być również helpdesk)??
    I czy wogóle mam szanse na znaleznienie pracy w Poznaniu??

  • 2. Data: 2005-07-19 06:07:17
    Temat: Re: Praca informatyk Poznań
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    micoff napisał(a):
    > Może ktoś wie jakie
    > firmy potzrebują sieciowców instalatorów ( może być również helpdesk)??
    Mysle ze na pewno markety i urzedy

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-07-19 18:46:46
    Od: Wild <w...@p...fm>

    micoff napisał(a):
> [...]
    > firmy potzrebują sieciowców instalatorów ( może być również helpdesk)??
    > I czy wogóle mam szanse na znaleznienie pracy w Poznaniu??
    Hmmm...
    To już kolejny (żeby nie powiedzieć kolejny z wielu) człowiek, który ma
    w/w certyfikat a nie ma żadnego doświadczenia w tym w czym ten
    certyfikat zrobił. W sumie ciekaw jestem czy koniec końców taki oto
    certyfikowany student który raczej dorabia zazwyczaj zbierając truskawki
    w wakacje i uczący się podstawowej konfiguracji sprzętu w szkółkach
    niedzielnych znajduje pracę w konkretnej firmie gdzie może tę wiedze
    wykorzystać (choć przyznam że tej wiedzy na podstawie samego certyfikatu
    nie ma zbyt wiele).
    Osobiści dziwi mnie takie uczenie się i zdobywanie certyfikatu dla
    samego papierka, zwłaszcza że dziś to prawie każda uczelnia ma możliwość
    organizowania takich kursów za mniejsze pieniądze dla studentów i jak
    tak dalej pójdzie to te "papierki" z mało istotnych staną się zupełnie
    bezwartościowe.

    Niemniej życzę powodzenia w szukaniu pracy.........

  • 4. Data: 2005-07-19 19:32:00
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2005 20:46:46 +0200, Wild napisał(a):

> [...]
    > organizowania takich kursów za mniejsze pieniądze dla studentów i jak
    > tak dalej pójdzie to te "papierki" z mało istotnych staną się zupełnie

    Ty sobie chyba kpisz :>. CCNA (Cisco) i OCA/OCP (Oracle) to jeden z
    bardziej wartosciowych certyfikatow. Gwarantuje Ci, ze posiadanie
    takiego certyfikatu daje bardzo duzo w przypadku starania sie o prace.
    Inaczej ma sie sprawa certyfikatow Microsoft. Tego jednak do konca nie
    bylbym pewien. Wielu pracodawcow wymienia doswiadczenia "popartego praca
    zawodowa, lub stosownym certyfikatem".
    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-19 19:35:02
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2005 20:32:00 +0100, Galathea napisał(a):

    > Wielu pracodawcow wymienia doswiadczenia "popartego praca
    > zawodowa, lub stosownym certyfikatem".

    Mialo byc wymaga doswiadczenia ;)
    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-19 20:14:10
    Od: Wild <w...@p...fm>

    Galathea napisał(a):

    > Ty sobie chyba kpisz :>. CCNA (Cisco)[...] to jeden z
    > bardziej wartosciowych certyfikatow.
    No to muszę przyznać że masz dość specyficzne poczucie wartości bo z
    tego co wiem to żeby zdobyć CCNA należy posiadać ogólną wiedzę o
    sieciach oraz podstawową o sprzęcie CISCO. A zatem wiedzę co to jest
    sieć (że jak się potkniesz o skrętkę to od razu cytujesz co to za kabel
    jego własnoći techniczne no i jakie jest DOKŁADNE oznaczenie tego kabala
    z dokładnością do dwóch liter) oraz żeby nie pomylić tostera z routerem
    (oraz wiedza na temat wszystkich modeli w katalogu CISCO no i gdzie się
    go włącza).
    Tak się złożyło że akurat miałem kilka testów w ręce i widziałem pytania
    obowiązujące na kolejne zaliczenia etapów CCNA. Muszę też powiedzieć że
    większość tych testów można sobie ściągnąć z muła w wersji angielskiej
    lub hiszpańskiej wraz z rozwiązaniami i gwarantuję Ci że większość tych
    wszystkich certyfikowanych studencików właśnie tak robi(i mają wyniki po
    89 - 90%). Swoją drogą to chciałbym zobaczyć jak zatrudniasz w swojej
    firmie takiego delikwenta tylko na podstawie CCNA i mu płacisz za jego
    naukę na twojej infrastrukturze.
    Ale skoro tak podchodzisz do tego certyfikatu to chętnie Ci podeśle
    kilku znajomych z takim certyfikatem, którym osobiście nie dałbym
    odkurzyć drzwi serwerowni.

    Pozdrawiam
    Wild

  • 7. Data: 2005-07-19 20:34:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Wild <w...@p...fm> wrote:

    > tak dalej pójdzie to te "papierki" z mało istotnych staną się zupełnie
    > bezwartościowe.

    Stały się już jakiś czas temu.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 8. Data: 2005-07-19 20:36:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl> wrote:

    > Ty sobie chyba kpisz :>. CCNA (Cisco) i OCA/OCP (Oracle) to jeden z
    > bardziej wartosciowych certyfikatow. Gwarantuje Ci, ze posiadanie

    Chyba Ci się z CCIE pomyliło. CCNA jak wspomniano już - można teraz zrobić
    prawie za darmo w wielu miejscach w Polsce. Więc ludzie robią, nawet jeśli
    im to zupełnie niepotrzebne.

    > takiego certyfikatu daje bardzo duzo w przypadku starania sie o prace.

    CCNA? Dobry żart. W jakim mieście niby?

    > Inaczej ma sie sprawa certyfikatow Microsoft. Tego jednak do konca nie
    > bylbym pewien. Wielu pracodawcow wymienia doswiadczenia "popartego praca
    > zawodowa, lub stosownym certyfikatem".

    Wiesz. Jak ktoś w życiu nic przy Cisco nie robił, a ma tylko certyfikat, to
    jego doświadczenie dla pracodawcy jest... znikome.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Zurich based

  • 9. Data: 2005-07-19 20:40:10
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2005 22:14:10 +0200, Wild napisał(a):

    > Swoją drogą to chciałbym zobaczyć jak zatrudniasz w swojej
    > firmie takiego delikwenta tylko na podstawie CCNA i mu płacisz za jego
    > naukę na twojej infrastrukturze.

    Ale ja nie powiedziałem, że to jedyna rzecz, na której opierałbym się
    przy zatrudnieniu kogoś.

    > Ale skoro tak podchodzisz do tego certyfikatu to chętnie Ci podeśle
    > kilku znajomych z takim certyfikatem, którym osobiście nie dałbym
    > odkurzyć drzwi serwerowni.

    Muszę to przemyśleć - w przypadku certyfikatu wydanego przez MS
    (Visual C++) faktycznie przyznałbym Ci rację - znajomy ma taki
    certyfikat i nie potrafi sklecić prostego programu z przyciskiem.
    Podobnie z certyfikatem potwierdzającym administrację Windows 2003
    Server - ludzie nie wiedzą, co to jest DHCP. Na szczęście w pracy
    takie "kwiatki" szybko wychodzą :D.

    Mam kilku znajomych z certyfikatami CISCO i Oracle i są to ludzie,
    którym nie zarzuciłbym niewiedzy i lamerstwa. Może moi znajomi
    przypadkiem wyróżniają się w tłumie. A może Twoi ;). Nie obraź się.
    --
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2005-07-19 20:42:39
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Jul 2005 20:36:58 +0000 (UTC), Przemysław Maciuszko
    napisał(a):

    > Chyba Ci się z CCIE pomyliło. CCNA jak wspomniano już - można teraz zrobić
    > prawie za darmo w wielu miejscach w Polsce. Więc ludzie robią, nawet jeśli
    > im to zupełnie niepotrzebne.

    Możliwe, że się pomyliłem co do nazwy. Sam żadnego nie posiadam, bo mam
    ważniejsze wydatki ;). Poza tym jestem bardziej programistą/bazo-danowcem,
    niż sieciowcem :P.
    --
    pozdrawiam