PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca informatyk Poznań › Re: Praca informatyk Poznań
    From: Wild <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca informatyk Poznań
    Date: Tue, 19 Jul 2005 22:14:10 +0200

    Galathea napisał(a):

    > Ty sobie chyba kpisz :>. CCNA (Cisco)[...] to jeden z
    > bardziej wartosciowych certyfikatow.
    No to muszę przyznać że masz dość specyficzne poczucie wartości bo z
    tego co wiem to żeby zdobyć CCNA należy posiadać ogólną wiedzę o
    sieciach oraz podstawową o sprzęcie CISCO. A zatem wiedzę co to jest
    sieć (że jak się potkniesz o skrętkę to od razu cytujesz co to za kabel
    jego własnoći techniczne no i jakie jest DOKŁADNE oznaczenie tego kabala
    z dokładnością do dwóch liter) oraz żeby nie pomylić tostera z routerem
    (oraz wiedza na temat wszystkich modeli w katalogu CISCO no i gdzie się
    go włącza).
    Tak się złożyło że akurat miałem kilka testów w ręce i widziałem pytania
    obowiązujące na kolejne zaliczenia etapów CCNA. Muszę też powiedzieć że
    większość tych testów można sobie ściągnąć z muła w wersji angielskiej
    lub hiszpańskiej wraz z rozwiązaniami i gwarantuję Ci że większość tych
    wszystkich certyfikowanych studencików właśnie tak robi(i mają wyniki po
    89 - 90%). Swoją drogą to chciałbym zobaczyć jak zatrudniasz w swojej
    firmie takiego delikwenta tylko na podstawie CCNA i mu płacisz za jego
    naukę na twojej infrastrukturze.
    Ale skoro tak podchodzisz do tego certyfikatu to chętnie Ci podeśle
    kilku znajomych z takim certyfikatem, którym osobiście nie dałbym
    odkurzyć drzwi serwerowni.

    Pozdrawiam
    Wild