PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca informatyk Poznań

  • 21. Data: 2005-07-21 06:17:52
    Temat: Re: Praca informatyk Poznań
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.wp.pl>

    "micoff" <m...@o...pl> wrote in message
    news:dbmiku$k5t$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > szczęśliwy. No i prosze o twoje rady co powinien robic młody człowiek
    > taki jak ja skończyłem studia, szukam pracy. Pewnie teraz nawrzucasz mi
    > za coś innego zamiast spróbować mi coś doradzić. Myślisz żebym niechciał
    > mieć doświadczenia pewnie jak ty, ale żeby je zdobyć muszę najpierw
    > znależć pracę.
    > Jeszce co do materaiłu do egzamu to przynajmnie ja uważam że jest
    > obszerny i trudny. Wiem to bo poświęciłem dużo czasu na naukę. Co do
    > certyfikatów microsoftu tylko stwierdziłem że uznawane są one za
    > łatwiejsze ale to subiektywne moje zdanie.

    Dopóki CISCO/M$ i inne firmy certyikujące nie zmienią sposobu certyfikacji
    to te "papierki" będą nisko wartościowe.
    Chociaż wypowiem się na ten temat w ten sposób: Ja dwa lata temu też
    kończyłem studia, zrobiłem praktykę miesięczną w IT a w międzyczasie
    wykorzystałem kase ze stypendium na zrobienie certyfikatu MCSA
    (4szkolenia+4egz). Mogę się wypowiedzieć w tej kwestii, że ani szkolenia ani
    egzaminy nie potwierdzają faktycznej wiedzy jaką się posiada. Instruktor
    klepie to samo co jest w materiałach szkolenowych i szczerze powiem, że dużo
    więcej wyczytałem jak przerabiałem książki z serii Training Kit M$ Press
    (polecam). Druga sprawa - egzaminy. Korzystając tylko z samych szkoleń, nie
    ma szans na zdanie egzaminu (ale w połączeniu z ksiązkami Training Kit jak
    najbardziej). Poza tym dlaczego te certyfikaty są "mało wartościowe"?
    POnieważ istnieją strony, na których można zobaczyć jakie pytania dokladnie
    są i na ich podstawie się nauczyć. Kumpel zdawał CCNA właśnie na ich
    podstawie i miał 95% odpowiedzi (co nie umniejsza jego wiedzy, ponieważ
    wcześniej był na szkoleniu CISCO ICND). Ale dzięki temu, bez doświadczenia
    dostał pracę (może nie jako administratro CISCO, ale mógł się doszkolić), a
    firma widziała, że ten pracownik jest wartościowy, bo poza szkołą chciał się
    sam dokształcać itp.
    Po drugie: są firmy, które potrzebują ludzi z certyfikatami po to , aby
    przejmować kontrakty od większych integratorów, wtedy firma staje się
    "bardziej prestiżowa" posiadając specjalistów z MCSE itp...
    Moim skromnym zdaniem żeby certyfikaty były na prawdę wartościowe, muszą
    sprawdzać wiedzę praktyczną, nie na zasadzie testów, a na zasadzie symulacji
    (których nie da się wpisać w braindump). Na przykład zamiast pytać o to (na
    przykładzie cert. M$) jakim przełącznikiem konwertuje się dysk z FAT32 do
    NTFS, mógłby być ekrean konsoli, gdzie zdający musiałby skonwertować dysk
    sam, wpisując polecenia.
    I tylko taki egzamin potwierdzałby na prawdę wiedzę.
    Ja dzięki zdaniu tego egzaminu dostałem pracę i jestem z tego bardzo
    zadowolony, bo równie dobrze mogłem przewalić kasę na chlanie albo inne
    rzeczy ;)
    Pozdrawiam i uważam że powinieneś wystartować do tego cert. w międzyczasie
    dokształcać się na symulatorach routerów itp.

  • 22. Data: 2005-07-21 13:23:09
    Temat: Re: Praca informatyk Pozna
    Od: Robert Hass <r...@f...com>

    >Wywróżyłeś to z fusów? Nie chcę Cię martwić, ale np. w UK jest kilka tysięcy
    >posiadaczy CCIE. Znaczy co - są nadludźmi, że zdobyli ten certyfikat?

    Troche przesadziles, zobacz:

    http://www.cisco.com/en/US/learning/le3/ccie/certifi
    ed_ccies/worldwide.html
    Poland 86