PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i płaca informatyków. › Praca i płaca informatyków.
    From: " Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Praca i płaca informatyków.
    Date: Fri, 25 Jun 2004 12:28:21 +0000 (UTC)

    Być może przeoczyłem dyskusje dotyczące innych grup zawodowych, ale w
    ostatnich dniach spotkałem się z dyskusjami dotyczącymi pracy i płacy
    informatyków i lekarzy. Lekarzy z powodu tysięcy lekarzy, którzy rzekomo
    już wyjechali za granicę i następnych tysięcy, którzy już żyją na walizkach,
    a informatyków z powodu podobno bajecznych zarobków w branży informatycznej.
    Biorąc pod uwagę to, że te kokosy informatyków to bajka, czy informatycy
    tak jak (podobno)lekarze już zaczęli wyjeżdżać lub mają zamiar?
    A jeżeli zaczną wyjeżdżać, to sytuacja na ogólnie pojętym rynku pracy
    informatyków się polepszy - na rzecz pracowników i bezrobotnych
    rzecz jasna :) Czy może rozpaskudzeni bezrobociem pracodawcy rozbestwią się
    jeszcze bardziej i po uczniach szkół średnich, sięgną do prac
    ogólnoinformatycznych po uczniów gimnazjów?
    Osobną sprawą jest to, że spotkałem się przy okazji dyskusji o płacach
    informatyków, że "szeregowy programista czy administrator to po prostu płotki,
    więc im się nie płaci". Ja się pytam czym się różni "szeregowy programista"
    od "senior programistów" i "project managerów" oprócz nazwy stanowiska, skoro
    na oba stanowiska są podobne wymagania? IMHO to i tamto stanowisko może zająć
    ta sama osoba, tylko stanowisko inaczej się nazywa w firmie producenta
    systemu, a inaczej u użytkownika systemu :), no i skala dochodów jest inna.
    W małej firmie produkującej soft, można często zarobić więcej niż w dużej
    frmie użytkującej ten soft.
    Poza tym jak tak słucham i czytam, to czy przypadkiem nie powróciły czasy,
    gdy najgorsza księgowa w firmie zarabiała więcej niż najlepszy informatyk
    w tej samej firmie?

    Marek