PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dodatkowa a legalne oprogramowanie?

  • 1. Data: 2003-10-02 13:48:52
    Temat: Praca dodatkowa a legalne oprogramowanie?
    Od: "Kisiel" <o...@w...pl>

    Witam
    Mam możliwość podjęcia dodatkowej pracy
    (skład małej gazetki firmowej) na umowę o dzieło albo zlecenie.
    Sprawa jest mała i za drobne pieniądze :-(

    No i nie wiem jak wygląda kwestia z legalnością oprogramowania, czyli:
    1. Czy w umowie powinien być zawarty punkt który będzie wyraźnie mówił
    o tym że to Zleceniobiorca ma wykonać przedmiot umowy na oryginalnym
    (legalnym)
    oprogramowaniu?
    2. Czy zleceniodawca musi taki punkt zawrzec w umowie?
    3. Co się stanie jak taki punkt NIE ZOSTANIE zawarty?
    4.Czy ktoś to będzie sprawdzał?

    Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam
    Marcin Kisiecki

  • 2. Data: 2003-10-02 15:37:14
    Temat: Re: Praca dodatkowa a legalne oprogramowanie?
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "Kisiel" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sprawa jest mała i za drobne pieniądze :-(
    >
    > No i nie wiem jak wygląda kwestia z legalnością oprogramowania, czyli:

    jak to nie wiesz.. ? musi byc legalne... i tyle.. jak cie nie stac uzyj
    darmowego..

    to jak z worzeniem wegla... wszak nei bendziesz wozil wegla kradziona
    wywrotką.. chyba? ;)

    > 1. Czy w umowie powinien być zawarty punkt który będzie wyraźnie mówił
    > o tym że to Zleceniobiorca ma wykonać przedmiot umowy na oryginalnym
    > (legalnym)
    > oprogramowaniu?

    czasem lidzie zamieszczaja... ale nie ma wymogu

    > 2. Czy zleceniodawca musi taki punkt zawrzec w umowie?

    nie musi

    > 3. Co się stanie jak taki punkt NIE ZOSTANIE zawarty?

    nic

    > 4.Czy ktoś to będzie sprawdzał?

    BSA i nie punkt a twoje oprogramowanie...

    > Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam

    a prosze

  • 3. Data: 2003-10-02 20:56:22
    Temat: Odp: Praca dodatkowa a legalne oprogramowanie?
    Od: "Qtik" <q...@n...pl>

    Użytkownik Kisiel <o...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blhaer$7sn$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > 1. Czy w umowie powinien być zawarty punkt który będzie wyraźnie mówił
    > o tym że to Zleceniobiorca ma wykonać przedmiot umowy na oryginalnym

    Zapewne bedzie to umowa o dzieło, tak więc poproś zleceniodawce aby ci
    wpisał chociażby wymyslenie logo (tudzież znaku firmowego) do gazetki i
    sprawa załatwiona:):). Dodatkowo z tytułu praw autorskich będziesz miał 50%
    kosztów uzyskania przychodu, a co się z tym wiąże wiecej nieco zarobisz.

    Pzdr

    Witek

  • 4. Data: 2003-10-03 06:34:51
    Od: "babla" <n...@s...pl>

    jeśli to "zlecenie" to zleceniodawca powinien dostarczyć narzędzia pracy,
    jeśli "dzieło" sam je musisz zdobyć.

    Andrzej Wąsik