PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozmawiać o podwyżce?

  • 1. Data: 2003-10-02 09:53:08
    Temat: Jak rozmawiać o podwyżce?
    Od: "Franciszek" <v...@W...pl>

    Mam umowę do końca października w związku z czym czeka mnie rozmowa z prezesem
    na temat mojej przyszłości. Chciałbym porozmawiać o podwyżce, (wiem że firmę
    na to stać) tylko jakich argumentów użyć aby pokazać że zasługuję na to? Moje
    wykształcenie w pełni odpowiada wykonywanej pracy,skończyłem najlepszą
    uczelnię w Polsce w tej dziedzinie jednak obecna płaca do tego nie przystaje.
    Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać waszą opinię i doświadczenia w tym
    temacie.

  • 2. Data: 2003-10-02 10:40:13
    Temat: Re: Jak rozmawiać o podwyżce?
    Od: Izabela Kopij <i...@p...pl>

    Franciszek wrote:

> [...]
    > obecna płaca do tego nie przystaje. Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać
    > waszą opinię i doświadczenia w tym temacie.

    No to sie porzadnie do rozmowy przygotuj. Przejrzyj wszystkie swoje
    dotychczasowe osiagniecia, przelicz ile firma na Tobie i Twoich działaniach
    zarobila i przedstaw to Prezesowi. Dowiedz się ile mozesz spodziewac sie
    podwyzki (np od innych pracownikow) i zazadaj tego.
    Musze cie jednak zmartwic -- to ze skonczyles najlepsza w kraju uczelnie, to
    ze masz takie a nie inne wyksztalcenie kompletnie nie ma znaczenia. Liczy
    sie tylko to co Ty dla firmy zrobiles i jak zamierzasz jeszcze bardziej
    zwiekszyc jej zyski :).
    No chyba, ze zarabiasz mniej niz wynagrodzenie minimalne to wtedy mozesz
    powiedziec prezesowi, ze troszke za malo zarabiasz i jesli uwazasz, ze
    naprawde jestes niezbedny w firmie, mozesz troszke go poszantazowac (w
    granicach zdrowego rozsadku!!!). W tym jednak wypadku musisz sie liczyc z
    tym, ze prezes Ci podziekuje.

    Izza

    --
    Izabela Kopij
    i...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2003-10-02 10:42:26
    Od: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>

    Franciszek <v...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    > Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać waszą opinię i doświadczenia w tym

    Strategie masz dwie:
    1) prośba
    2) groźba.

    Ad)1
    Motywujesz jw., dodajesz zangażowanie, doświadczenie i lojalność.

    Ad)2
    Motywujesz jw., dodajesz zangażowanie i doświadczenie oraz wspominasz że
    interesowała się Tobą konkurencja.

    Nie wiem co bardziej pasuje w Twoim przypadku.
    Dodatkowo w obu sytuacjach na Twój plus działa obecna pora planowania budżetów
    na przyszły rok, chyba że u Was już po.

    pzdr
    ki

  • 4. Data: 2003-10-02 10:52:35
    Od: "mer" <b...@w...de>

    > Mam umowę do końca października w związku z czym czeka mnie rozmowa z prezesem
    > na temat mojej przyszłości.

    Skąd wiesz, że cie czeka rozmowa?

> [...]
    > Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać waszą opinię i doświadczenia w tym

    A więc moim zdaniem nic co napisałeś powyżej nie jest wystarczającym argumentem, abyś
    tam dalej
    pracował.
    Jeżeli dojdzie rzeczywiście do rozmowy to przygotuj sobie po prostu zestawienie
    co/ile firma zyska
    jak zostaniesz i co/ile straci jak odejdziesz.

    mer

  • 5. Data: 2003-10-02 14:40:34
    Od: "Janusz" <i...@a...com.pl>

> [...]
    przystaje.
    > Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać waszą opinię i doświadczenia w tym

    Witam,
    Kup dzisiejszą Gazetę Prawną tam jest artykuł-instruktaż na temat rozmowy z
    szefem o podwyżce.

    Pozdr.
    Janusz

  • 6. Data: 2003-10-02 19:31:32
    Od: "katthia " <k...@N...gazeta.pl>

    Franciszek <v...@W...pl> napisał(a):

> [...]
    przystaje.
    > Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać waszą opinię i doświadczenia w tym
    prezesi często mają juz pewną kwotę ustaloną, i nasze argumenty niewiele
    pomagają, niesądzę iz można wiele wskórać biorąc pod uwagę obecny rynek
    pracy, ale spróbowac zawsze można, powodzenia

  • 7. Data: 2003-10-03 01:53:02
    Od: "Marcin 'bydle' Szwarc" <x...@g...pl>

    Użytkownik "Franciszek" <v...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przystaje.
    > Pracuję już 1,5 roku. Chciałbym poznać waszą opinię i doświadczenia w tym

    Ja moze tylko dodam do powyzszych postow, ze prezesi i inne takie
    (wiem z wlasnego doswiadczenia) jako argumenty lubia cyferki, wiec jezeli
    bedziesz sie przygotowywal, i zbieral dane, to najlepiej jakbys sobie
    porysowal
    wykresy i obliczenia obrazujace efekt twojej pracy, przy okazji moze to byc
    dodatkowy
    atut (mozesz zostac doceniony za fachowe podejscie do tego co robisz)
    Z drugiej strony chyba nie ma sensu robic calej prezentacji, ale taki wydruk
    z arkusza exela
    jest na pewno mocnym argumentem.
    Pozdrawiam,
    Marcin