PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla programisty w Niemczech

  • 11. Data: 2002-03-18 17:43:53
    Temat: Re: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Thomas Ochmann" <t...@a...de> wrote in message
    news:a6tf3r$h830d$1@ID-45806.news.dfncis.de...
    > Troche bajerujesz,
    > srednia zarobkow w niemczech to 20000 EURO brutto rocznie.
    > Oczywiscie dotyczy wszystkich zawodow i nie tylko IT :-)))
    >
    > Zdrowko
    > Thomas
    > Hamburg

    Wlasnie zrobilem szybkie podsumowaniem (miesiecznie)
    mieszkanie 660
    oplaty 660
    telefion + internet 70
    zarcie 600
    paliwo 240
    ubezpiczenie samochodu 200 (mam najwyzsza stawke bo mi ie uwzglednili jazdy
    w polsce)
    razy 12 daje ca. 24tys ? netto !!!!
    a gdzie ubrania dla dziecka, przedszkole jakies kolejne 300, urlop, buty raz
    na rok dla mnie i zony, splata raty za samochod, cos odlozyc na czarna
    godzine itd.
    Ponizej 30 odradzam malzenstwom. Samodzielny student na poczatek, zeby
    zobaczyl jak wyglada praca i podszkolil jezyki czemu nie.

    Pozdr.
    Beny

  • 12. Data: 2002-03-18 19:40:41
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

> [...]
    > Ponizej 30 odradzam malzenstwom. Samodzielny student na poczatek, zeby
    > zobaczyl jak wyglada praca i podszkolil jezyki czemu nie.

    Hej spokojnie,
    ile rodzin niemieckich obywa sie(czasami zmuszone czasami dobrowolnie)
    bez samochodu -440.
    Polowa niemcow nie wie co to internet -40
    Niemiec nie wynajmuje takich drogich mieszkan,
    tylko mieszka w mieszkaniu po ciotce/rodzicach
    i na starych czynszach(ich nie ma w ogloszeniach :-))
    -300
    24tys - (12*1380) ca 14 tys = brutto 20 tys (malzenstwo, jedno zarabiajace)

    I co Ty na to??

    Aha, jesli masz zarobki ponizej pewnego poziomu
    Twoj czynsz placi Panstwo....

    Zdrowko
    Thomas
    Hamburg

  • 13. Data: 2002-03-18 19:43:26
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Beny <b...@p...gazeta.pl> schrieb in im Newsbeitrag:
    a758hj$p8t$01$...@n...t-online.com...

    > zaproponowalem
    > 2300
    > >
    > Jasne do informatyki o jakiej ty myslisz i znasz.
    >
    > Natomiast do prowadzenia zaawansowanych projektow, tudziez projektowania i
    > zarzadzania sieciami itd. zaden kurs nie przygotuje i nasi koledzy dobrze
    > tym wiedza.
    >
    > Pozdr.
    > Beny

    I myslisz ze tylko z tego powodu
    ludzie wiecej zarabiaja???

    Mam przypadek, gdzie programista
    lepiej zarabia os swojego szefa.
    po prostu lepiej sie sprzedal.

    Jest podaz i popyt a regulki sa tylko dla GC :-))

    3maj sie
    Thomas

  • 15. Data: 2002-03-19 06:05:25
    Temat: Re[2]: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj Beny,

    Monday, March 18, 2002, 6:43:53 PM, napisałeś:

> [...]

    B> Ponizej 30 odradzam malzenstwom. Samodzielny student na poczatek, zeby
    B> zobaczyl jak wyglada praca i podszkolil jezyki czemu nie.

    Jezuuuu stary jak Ty to wytrzymujesz ??za takie pieniądze.
    Pakuj się chłopie i wracaj do Polski tu przynajmniej Cię docenią,no i
    ubezpieczenie na auto będziesz miał zniżkowe:)))
    lol

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl

    --

    Tego nie znajdziesz w żadnym sklepie!
    [ http://oferty.onet.pl ]

  • 14. Data: 2002-03-19 06:05:25
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj Beny,

> [...]

    B> Ponizej 30 odradzam malzenstwom. Samodzielny student na poczatek, zeby
    B> zobaczyl jak wyglada praca i podszkolil jezyki czemu nie.

    Wiesz to ja też podliczę:
    mieszkanie 500
    opłaty 700 w tym telefon i internet oraz przedszkole
    żarcie 500-to tak na granicy życia i śmierci
    paliwo 250
    ubezpieczenie auta 60 bo zaliczyli mi bezszkodową i na rok TYLKO 700
    razy 12 daje circa 22.400 NETTO!!!!
    co to są ubrania?
    co to jest urlop?
    To u Was są samochody na raty??!!
    to co powyżej to już czarna godzina:(
    ja zarabiam około 1400 a żona w OŚWIACIE aż 700 wszystko Brutto
    To się nazywa życie nie?i jeszcze sobie chwalimy bo jak popatrzę na
    znajomych bez pracy to szkoda mi i tego co mam:((
    Acha moje to w złotych a nie w jakichś tam badziewnych euro:))

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl

  • 16. Data: 2002-03-19 08:01:57
    Temat: Re: Re[2]: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >Witaj Beny,

    >>> Thomas

> [...]
    >Pakuj się chłopie i wracaj do Polski tu przynajmniej Cię docenią,no i
    >ubezpieczenie na auto będziesz miał zniżkowe:)))

    adka Beny'ego zmierza do tego ze po 5 latach wracajac z zona do Polski bedzie

    mial odlozonych pieniedzy okolo 5.000 Euro. Jakos tam bedzie musial zato
    zaczac zyc.
    Jedyne co odczujesz wyjezdzajac na GC do BRD to wiekszy komfort zycia (fajki w
    automatach, internet w telefonach publicznych, samoloty za 350PLN z jednego
    konca kraju do innego, autostrady, nie wyciaganie panelu do radia w
    samochodzie i tego typu rzeczy).

    Pozdr.
    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 17. Data: 2002-03-19 10:25:19
    Od: Michal Jeczalik <s...@s...eu.org>

    h...@p...onet.pl (darek) writes:

    > Jezuuuu stary jak Ty to wytrzymujesz ??za takie pieniądze.
    > Pakuj się chłopie i wracaj do Polski tu przynajmniej Cię docenią,no i
    > ubezpieczenie na auto będziesz miał zniżkowe:)))

    Nie rozumiesz - on mieszka w Polsce.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 18. Data: 2002-03-19 13:06:03
    Od: "Christoph Lipinski" <c...@g...de>

    Nie zrozumielismy sie. Ja nie mowie ze 40.000 ? to srednia zarobkow
    tutaj, tylko ze jest to minimalna kwota dla ludzi, ktorzy sa specjalistami
    IT a nie posiadaja wyzszego wyksztalcenia. Jesli masz wyzsze wyksztalcenie
    ta kwota moze byc nizsza, natomiast nie wiem jak duzo nizsza.
    Moje zarobki to dokladnie 48.000 ? brutto rocznie i wiem ze nie jest to
    malo, ale nie jest tez bardzo duzo. Daje sie spokojnie za to zyc i utrzymac
    rodzine. Czytalem tez dalsze maile o tych szkoleniach itd. To wszystko
    prawda, tyle ze nikogo nie przeszkoli sie w 2-4 tygodnie do robienia
    software. Ja i moj kolega tez z Polski, piszemy w Oracle Developerze
    i z tego co wiem firmy po pol roku i wiecej szukaja ludzi do pracy.
    Brakuje (przynajmniej w B-W) ludzi do Oracle'a i Delphi, natomiast
    az roi sie od bezrobotnych programistow Java.
    I jeszcze jedno zdanie, ktore wyjasni dlaczego tu siedze.
    Wczesniej pracowalem w polskich firmach software'owych, ktore
    placily naprawde niezla kase. Ale tyralem po 12h/dziennie i w soboty.
    Tutaj pracuje po 8h i wszystkie soboty mam wolne. Nikt nie zabrania
    mi isc na urlop, ktorego jest tu 30 dni, i wreszcie moge sam zaplanowac
    kiedy na niego chce pojechac. No i oczywiscie nie musze sie bac wyjsc
    wieczorem na miasto, parkuje auto i jak wracam to stoi na swoim miejscu.
    Moze to pierdoly dla niektorych, ale ja po pieciu latach zapierdu w polsce
    znalazlem wreszcie odpoczynek.

  • 19. Data: 2002-03-19 22:37:25
    Od: Darek Adamkiewicz <d...@i...com.pl>

    Christoph Lipinski wrote:

    > Brakuje (przynajmniej w B-W) ludzi do Oracle'a i Delphi, natomiast
    > az roi sie od bezrobotnych programistow Java.

    Hym tylu ich w szkolach naprodukowali czy ich firmy zwolnily - jak tylko
    M$ oglosil Net?

> [...]
    > Moze to pierdoly dla niektorych, ale ja po pieciu latach zapierdu w polsce

    No coz - zazdraszczam :)))) - ale pozytywnie - pomysle, co tu zrobic, zeby
    u mnie bylo podobnie - w przyszlosci :)).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 20. Data: 2002-03-20 07:06:18
    Temat: Re[4]: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: h...@p...onet.pl (darek)

    Witaj Michal,

    Tuesday, March 19, 2002, 11:25:19 AM, napisałeś:

> [...]

    MJ> Nie rozumiesz - on mieszka w Polsce.

    Nie sądzę,ale skoro tak twierdzisz:))

    --
    Best regards,
    darek mailto:h...@p...onet.pl

    --

    Określ Swoje potrzeby - my znajdziemy ofertę za Ciebie!
    [ http://oferty.onet.pl ]