PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca dla programisty w Niemczech

  • 31. Data: 2002-03-22 08:44:21
    Temat: Re: Re[2]: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

    >jesli rozmawiamy sczerze to zerknij na moj post wyzej
    >"Beny" <b...@p...gazeta.pl> wrote in message
    >news:a7apid$ufj$03$1@news.t-online .com...
    >
    >pisalem tam o innych nie materialnych korzysciach naszej GC pozycji. Sadze
    >ze warto je brac pod uwage decydujac sie na

    gadzam sie, z tym ze do momentu az GC'owcy zaczna dostawac permanent GC, taki

    wyjazd mozna okreslic jak "podroze ksztalca".

    Pzdr.
    R-nee.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 32. Data: 2002-03-22 15:09:17
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > gadzam sie, z tym ze do momentu az GC'owcy zaczna dostawac permanent GC,
    taki

    > wyjazd mozna okreslic jak "podroze ksztalca".

    zdaje sie ze nie rozumiem, jaki wplyw ma dlugosc zezwolenia na prace (jesli
    opiewa na co najmniej 5 lat) z mozliwoscia ksztalcenia sie?

    Niemcy, moga byc dla kilku z nas tylko przystankiem. A po pieciu latach
    mozesz sie naturalizowac (chyba - nie interesowalem sie problemem)

    Pozdr.
    Beny

  • 33. Data: 2002-03-22 15:26:10
    Od: "R-nee" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    >Niemcy, moga byc dla kilku z nas tylko przystankiem. A po pieciu latach
    >mozesz sie naturalizowac (chyba - nie interesowalem sie problemem)

    Zdaje mi sie ze mozesz sie naturalizowac dopieru po pobycie na Karcie Stalego
    pobytu przez iles tam lat, a nie na 5 letnim pozwoleniu na prace.

    Przynajmniej w Polsce by dostac Karte stalego pobytu kiedys trza bylo miec
    przez 3 lata spelniony obowiazek wizowo-meldunkowy (wiza z pozwoleniam na
    prace wydawana jest max na 2 lata ;-)), pozniej 5 lat na stalym pobycie i
    obywatelstwo w kieszeni.

    Pozdr.

  • 34. Data: 2002-03-22 19:23:19
    Temat: Re: Praca dla programisty w Niemczech
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    Podpisuje sie pod wszystkimi Twoimi uwagami,
    znasz bardzo dobrze warunki niemieckie.
    Mysle ze je znasz nawet zbyt dobrze
    i dlatego zaczynasz marudzic (jak 90 % niemcow :-)))

    Ja tu przejechalem w 1987 roku,
    w pl-u zostawilem merca, chalupe i nie skonczone studia(informatyka)
    tu dostalem sozial i mieszkanko od panstwa.

    Pracy na poczatku nie mialem bo nie znalem jezyka
    ale nie musialem:
    1. wiecej krasc(ok, za socjalizmu wszystko bylo nasze czyli i to co
    wynosilem z panstwowego
    ale dla mnie byla to kradziez)
    2. nic "zdobywac" i "zalatwiac" za lapowki
    3. ani rodziny ani znajomosci WYKORZYSTYWAC zeby cos osiagnac "byc kims"

    Tutaj jestem nikim!

    Przyznaje, tez jestem niespokojna dusza,
    pracowalem legalnie tu i tam,
    najdluzej, przez 3 latka jako pilarz w lasach.

    Pozniej dostalem z arbeitsamtu szkolonko i swistek
    w ktorem pisze ze mam zawod.
    Wrocilem do IT, po 5 latach
    zalozylem swoja firme i przez
    ten caly czas, obojetnie czym mam miesiecznie
    400 DM = sozial
    15000 DM =szef swojej firmy (ok, ok brutto :-))

    po prostu sie ciesze ze place podatki(troche wyzsze od
    i punkty wyzej od 1. do 3. mnie nie dotycza)
    i zyje.

    Dla mnie zycie polega na cieszeniu sie tym co mam/osiagam
    i co inni osiagaja. Zyje sie niestety tylko JEDEN raz
    i szkoda czasu na gdybanie.... oraz porownywanie sie z .....

    Chyba wystarczy, zonka czeka :-))
    Zdrowko
    Thomas
    Hamburg

  • 35. Data: 2002-03-22 20:34:35
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > prace wydawana jest max na 2 lata ;-)), pozniej 5 lat na stalym pobycie i

    OK, byc moze. Nie interesuje mnie w tej chwili. Jedynie interesuje mie to co
    napisalem ile sie naucze tyle moje ile dostane kasy, byle tyle aby moje
    dziecko mialo w czym chodzic i dzie chodzic (przedszkole) i dobrze sie
    odrzywiac.
    a resza, jesli przy tym uda mie sie odlozyc jakas kase super - jesli nie
    trudno. W polsce i tak wychodzilem prawei na zero od kad zaufalem jednemu z
    przelozonych ktory powiedzial poczekaj bedzie lepeij po 3 latach czekania
    znudzilo mi sie.
    B.

  • 36. Data: 2002-03-22 20:50:57
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    "Thomas Ochmann" <t...@a...de> wrote in message

    > Podpisuje sie pod wszystkimi Twoimi uwagami,

    mile (chyb wszyscy lubimy jak nas tak ktos mile polechce)

    > znasz bardzo dobrze warunki niemieckie.

    jestem tutaj z przerwami na home office w Polsce prawie rok! (pierwszego
    kwietnia bede mial rocznice)
    Ale pare razy dalem dupy. np. dostep do internetu zaczelem zalatwiac samemu
    w grudniu a mam w marcu - gorzej niz w Polsce.
    Potem to ubezpieczenie na samochod.
    To jest po prostu bandytyzm w bialy dzien 125% stawki podstawowej.
    W tej sprawie wysle ci prywatny mail. Ale i zapytam tutaj moze byc to
    interesujace dla innych GC.

    Czy wiesz ktory z ubezpieczycieli uwzgledni moja historie ubezpieczeniowa z
    polski - innymi slowy chcialbym zejs minimum na 50% stawki - bo teraz to po
    prostu - brak mi slow.

    > Mysle ze je znasz nawet zbyt dobrze
    > i dlatego zaczynasz marudzic (jak 90 % niemcow :-)))

    hehehehe z kim przystajesz takim sie stajesz (z wyjatkiem mycia samochodu -
    ja go nie pucuje jak moi sasiedzi co drugi dzien - moe kiedys do tego
    dojrzeje :))

    > Pracy na poczatku nie mialem bo nie znalem jezyka

    otoz to moj niemiecki jest wciaz nadal nie taki jaki sobie wyobrazalem po
    roku pobytu :((((

    > Tutaj jestem nikim!
    jak i ja i inni GC - jesli przyjdzie zwolnic 3 to podejrzewam ze bede jednym
    z pierwszych do weryfikacji - mimo calkiem niezlej pozycji w tej chwili.

    > zalozylem swoja firme i przez
    > ten caly czas, obojetnie czym mam miesiecznie
    > 400 DM = sozial
    > 15000 DM =szef swojej firmy (ok, ok brutto :-))

    i twoj przyklad jest dowodem ze nie trzeba wyjezdzac do USA. Mozna zyc 800km
    od babci naszego dziecka i cieszyc sie swoja praca.

    > Dla mnie zycie polega na cieszeniu sie tym co mam/osiagam
    > i co inni osiagaja. Zyje sie niestety tylko JEDEN raz
    > i szkoda czasu na gdybanie.... oraz porownywanie sie z .....

    i twoja historia powinna byc na stronie dla GC jako dowod ze mozna.

    > Chyba wystarczy, zonka czeka :-))

    pozdrowienia dla rodzinki
    Beny
    BTW.
    Mysle ze mozemy skanczyc ten watek bo sie rozrosl ponad przyzwoitosc.
    Jesli tylko mozesz odpowiedziec czy masz jakas propozycje rozwiazania
    ubezpieczenia - fajnie by bylo :)