PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca dla obcokrajowców-jak to jest? › Re: Praca dla obcokrajowców-jak to jest?
    From: "fotech" <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca dla obcokrajowców-jak to jest?
    Date: Wed, 28 Jul 2004 07:49:55 +0200

    > Szukam pomocy dla mojej koleżanki z Ukrainy. Jesli ktoś miałby
    > jakieś oferty pracy lub porady(jak jej szukać nie mając obywatelstwa PL), to
    > będziemy bardzo wdzięczni!

    Musisz zacząc od tego, czy dziewczyna ma karte pobytu w Polsce, jakiego rodzaju i z
    jakiego powodu nabytą. Od tego zależy, czy pracodawca musi występować o pozwolenie
    na prace, czy nie.
    Szczerze Ci powiem, że jesli musi byc dla niej wyrabiane pozwolenie, to szanse maleja
    do zera praktycznie, zwłaszcza jeśli to absolwentka.
    Jesli nie musi miec pozwolenia, to ofert w zakresie handlu zagranicznego -
    poszukiwania kontaktów w Rosji czy Ukrainie jest sporo, ale BARDZO ciężko będzie się
    załapać komuś bez doświadczenia.

    Jeśli masz jakieś szczegółowe pytania - pisz śmiało na priv.

    PS Szukanie pracy za kogos uważam za ... dziwne

    Wojtek