PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca a szkola

  • 1. Data: 2002-08-19 06:32:32
    Temat: Praca a szkola
    Od: Hermi <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Obecnie ucze sie w szkole wieczorowej, do tej pory bylem zarejestrowany jako
    bezrobotny bez prawa do zasilku, jednak podjolem prace na umowe zlecenie w
    pewnej firmie. Okazjonalnie gdzies uslyszalem iz praca na umowe zlecenie
    liczy sie do emerytury, mnie to troche zastanawia, bo w takim wypadku musze
    chyba placic ZUS- na to mnie jednak nie stac, czy jednak jako ze ucze sie
    to nie musze, wyrobic NIP- to wtedy nie bede mogl byc zarejestrowany w
    urzedzie pracy przez co trace opieke lekarska.

  • 2. Data: 2002-08-19 06:40:43
    Temat: Re: Praca a szkola
    Od: "Kaktus" <g...@p...onet.pl>

    Z tego co ja sie orientuje to sprawa wyglada tak :
    Nip otrymujesz u pierwszego pracodawcy tzn musisz zostac zatrudniony i
    wtedy twój pracodawca sklada papierek do urzedu zeby przydzielili ci NIP.
    A co do pracy na umowe zlecenie to Zus'u nie placisz . Placisz tylko podatek
    od wykonanego zlecenia w swoim urzedzie skarbowym.
    Pozdrawiam
    Uzytkownik "Hermi" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-08-19 09:21:25
    Od: Hermi <m...@p...onet.pl>

    Kaktus wrote:

> [...]
    > A co do pracy na umowe zlecenie to Zus'u nie placisz . Placisz tylko
    > podatek od wykonanego zlecenia w swoim urzedzie skarbowym.

    OK, ale czy liczy mi sie do do emeryturki.......?

  • 4. Data: 2002-08-19 09:32:22
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    m...@p...onet.pl (Hermi) wrote in <ajqdb0$buv$1@news.tpi.pl>:

    /ciach.../

    >OK, ale czy liczy mi sie do do emeryturki.......?

    Nie liczy sie.

    W.

  • 5. Data: 2002-08-19 20:29:20
    Temat: Odp: Praca a szkola
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kaktus <g...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ajq48f$851$...@n...tpi.pl...
> [...]
    podatek
    > od wykonanego zlecenia w swoim urzedzie skarbowym.

    Czekaj czekaj... Od umowy-zlecenia ZAWSZE placi sie ZUS, no chyba, ze jest
    sie studentem. Ale wtedy w sumie tez mozna by sie uprzec... Ale to chyba juz
    lepiej na umowe o prace...

    Kania

  • 6. Data: 2002-08-20 05:37:36
    Od: Hermi <m...@p...onet.pl>

    Kania wrote:

    > Czekaj czekaj... Od umowy-zlecenia ZAWSZE placi sie ZUS, no chyba, ze jest
    > sie studentem.
    Czyli jako ze jestem uczniem, moge pracowac na umowe zlecenie, i liczy sie
    to do emerytury jednakze nie placac zusu?

  • 7. Data: 2002-08-21 08:26:40
    Od: "Rafalus" <r...@w...pl>

> [...]
    podatek
    > od wykonanego zlecenia w swoim urzedzie skarbowym.

    Jesli chodzi o ZUS to pracodawca go placi jesli nigdzie indziej nie
    pracujesz i nie jestes studentem. NIe wiem tylko jak to jest ze stazem
    pracy. Slyszalem rozne opinie. Jedni mowia ze sie nie liczy sie do stazu
    pracy ale pieniadze sa na twoim koncie w ZUS i czesc skladki jest
    odprowadzana do FE. Inni mowia ze nie liczy sie do niczego a jeszcze inni ze
    do wszystkiego co z ZUS'em zwiazane.

    Rafalus