PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca W TESCO cd dalszy › Praca W TESCO cd dalszy
    From: "MERA" <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Praca W TESCO cd dalszy
    Date: Mon, 10 Nov 2003 19:59:16 +0100

    Dzień dobry

    Obecnie sytuacja się zmieniła, bo zostałem zwolniony, nie wiem czy
    dyscyplinarnie, czy jakoś inaczej, bo świadectwa nie odebrałem, jedno jest
    pewne, zostałem zwolniony, bo nie chciałem zostać 10 godzinę w pracy. Pewnie
    się uniosłem i powiedziałem, że dłużej nie będę pracowć po 16 czy tez 18
    godzin, miałem dość. Następnego dnia zostałem poinformowany, że zostanę
    zwolniony. Wcześniej, bo parę dni przed tym incydentem wyraziłem chęć pracy
    w ramach 8 godzin, (nie miałem pretęsji, że trzeba kiedyś dłużej zostać w
    pracy, ale nie przez cztery tygodnie bez ani jednego dnia wolnego!!!), i po
    dwóch tygodniach miałem przejść jako pracownik na kasy (od 1 listopada).
    Wcześniej było to uzgodnione, ale zanim to nastąpiło zaszantażowano mnie,
    abym pracował dłużej niż 8 godzin, bo w przeciwnym razie dostane trzy nagany
    i upomnienie, co z pewnością nie przyczyni się abym został kasjerem.

    Byłem asystentem w HM Stalowa przez cztery tygodnie, wielokrotnie mówiłem o
    tym iż jestem przemęczony, że taka praca nie jest wydajna, bez dni wolnych,
    ale za każdym razem mówiono mi, że musze pracować duże, to znaczy 16, 18 a
    nawet 24 godziny. Taki stan rzeczy jest jak dla mnie nie dopuszczalny,
    wszyscy kierownicy czy też asystenci na "przemysłówce" tak pracują, po moim
    zwolnieniu został tez zwolniony kierownik Biura-Rozrywki, co mniemam, że
    miał to związek zemną, gdyż wspólnie wynajmowaliśmy mieszkanie w Warszawie,
    co było powszechnie wiadomo i razem też przenieśliśmy się z Włocławka.

    Chciałem pracować w HM Tesco, jako asystent, albo jako pracownik z pewnym
    poszanowaniem i prawem do dni wolnych. Nie dano mi okazji pracować w
    normalnych warunkach, tylko wymuszając nie ludzkie godziny pracy, w sposób
    nie humanitarny zastraszając naganami. To jakiś obłęd, aby strasząc naganami
    i je wpisywać, to świadczy o dobrym zespole. Gdzie wartości Tesco się
    zapodziały w obliczu tak nieludzkiego traktowania?

    Z pewnością takie traktowanie podwładnych nie zasługuje na miano dobrego
    szefa, chciałem i chcę nadal pracować, ale w normalnych warunkach, nawet
    jako kasjer, praca mi bardzo się podobała w Tesco, nie mniej ludzie którzy w
    tym przewodniczą (np. Sebastian Strzałkowski), spowodowali, że praca stała
    się jarzmem, pozbawiona wszelkich norm etycznych i sensu starania się o
    cokolwiek skoro i tak dnia następnego dostanie się naganę, a ręczę że,
    gorliwie szuka się sposobności ukarani nagana, mnie też chciano taka naganę
    wlepić, bez sprawdzenia faktów, od razu przyjęto że czegoś nie zrobiłem.

    Dalsze kroki pana w tej kwestii są potrzebne, ale szkoda, że mnie już tam
    nie mam, że, mnie zwolniono, a ja chciałem i chcę tylko pracować, i
    poświęciłem dużo czasu dla Tesco, bo kiedyś naprawdę to mnie cieszyło co
    robiłem, dziś patrzę na to jak na obóz nie wolo, pracy.

    Dołożę wszelkich starań aby cos się zmieniło, a swoją drogą myślę o
    wystąpieniu do sądu pracy za nierozliczeni z dni wolnych i o nadgodziny.
    Byłem skłonny o tym zapomnieć, jak by dano mi możliwości pracy jako kasjer,
    ale widocznie brak szacunku na HM stalowej jest ważniejszy

    Z poważaniem Piotr Gładkowski