PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w godzinach nadliczbowych kiedy to przesada?

  • 1. Data: 2006-02-19 21:09:11
    Temat: Praca w godzinach nadliczbowych kiedy to przesada?
    Od: tomek <t...@N...onet.pl>

    Mam pytanie jak nalezy rozumiec stwierdzenie kodeksu pracy
    "praca w godzinach nadliczbowych nie moze byc stałym elementem
    wykonywanej pracy"
    Jesli pracuje na caly etat umowa o prace i na 20 dni pracujacych w
    miesiacu 1 dzien pracodawca nie zmusza mnie do nadgodzin czy powinienem
    uzanc ze jest ok??
    Chodzi mi o to w ktorym momencie jest to juz naruszenie prawa jesli chodzi
    o wykorzystywanie pracowników firmy zlecanie nadgodzin bez mozliwości
    zwolnienia z nich

    Dziekuje za kazde info
    Pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2006-02-19 21:40:02
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    abstrahując od tego konkretnie przepisu, odpowiedz sobie na pytanie co ma
    charakter trwały i powtarzalny? sytuacja w którym konkretne zdarzenie
    występuje w 99% przypadków czy też w 10%?
    i dalej - jeżeli coś występuje w każdym tygodniu/miesiącu/kwartale w sposób
    ciągły jest sytuacją powtarzalną czy też nie?

    no i na koniec kwestia zasadnicza - kwestia rozumianych przez ciebie
    nadgodzin to np. 1/2 godziny dziennie (czyli 106% normy czasu) czy też może
    4 godziny dziennie (czyli 150% normy czasu)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-02-19 22:34:19
    Od: "pracownik" <a...@w...pl>

    > Jesli pracuje na caly etat umowa o prace i na 20 dni pracujacych w
    > miesiacu 1 dzien pracodawca nie zmusza mnie do nadgodzin czy powinienem
    > uzanc ze jest ok??

    Daleko od OK.

    PR

  • 4. Data: 2006-02-20 18:08:04
    Od: "Tomek.M" <t...@N...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2006 22:40:02 +0100, gromax napisał(a):

> [...]
    > nadgodzin to np. 1/2 godziny dziennie (czyli 106% normy czasu) czy też może
    > 4 godziny dziennie (czyli 150% normy czasu)

    w mojej firmie wyglada to tak ze to jest 1 lub max 2 godz nadgodzin tylko
    ze jesli sytuacja ciagnie sie przez miesiac to praktycznie caly czas
    spedzam w firmie a NIEMAM OCHOTY NA PRZYMUSOWE NADGODZINY co mozna zrobic w
    takiej sytuacji kiedy prawo okresla to dosc nieprecyzyjnie (co oznacza
    niemogą byc stałym elementem wykonywanej pracy??)
    Jest to praca zmianowa dzienny normalny czas pracy to 8 godzin + nadgodziny
    przymusowe, umowa stała o prace, jest to trudna sytuacja firmy ale nie moze
    ona wystepowac nonstop gdyz swiadczy o niezaradnosci pracodawcy dodam ze
    chodzi o bardzo dużą firme
    --
    Pozdrawiam Tomek