PracaGrupypl.praca.dyskusje › Powody bezrobocia...

  • 1. Data: 2003-09-16 09:52:00
    Temat: Powody bezrobocia...
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    Witam
    Mamy w tym kraju wiecej pracobiorcow, niz pracodawcow!

    Pozdro
    Negatyw

  • 2. Data: 2003-09-16 10:24:33
    Temat: Re: Powody bezrobocia...
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Negatyw <n...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Witam
    > Mamy w tym kraju wiecej pracobiorcow, niz pracodawcow!

    Jak na to wpadłeś ?

  • 3. Data: 2003-09-16 10:41:01
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jak na to wpadłeś ?

    Przy czym:
    Pracobiorca = pracodawca, ktory zwalnia (np. po okresie probnym).

    Jak mogles na to nie wpasc...? :)

    Pozdro
    Negatyw

  • 4. Data: 2003-09-16 11:17:27
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mamy w tym kraju wiecej pracobiorcow, niz pracodawcow!

    BRAWO!!!! <aplauz publiczności w studiu>
    Wygrał Pan naszą główną nagrodę: roczną kadencję na stanowisku ministra
    gospodarki!!!

    yamma

  • 5. Data: 2003-09-16 15:51:19
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Negatyw" <n...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mamy w tym kraju wiecej pracobiorcow, niz pracodawcow!

    Powody bezrobcia sa w systemie gospodarczym.

    1. Zbyt wolne tempo przyrostu wartosci zadluzenia,
    2. Nakladanie marzy i sprzedaz mniejszego wolumenu produkcji niz wolumenu
    wyprodukowanego,
    3. Ogolnie, ze wartosc podazy jest wieksza od wartosci efektywnego popytu.

    Podaz > Popyt

    Wszystko w pienieznym odwzorowaniu wartosci.

    Tej nierownosci (problemu sprzedazy) nic nie rozwiaze, dopoki
    rozliczenia sa dokonywane przy pomocy wielotransakcyjnego
    pieniadza i na rynku.

    W dlugim okresie czasu podaz bedzie sie zmniejszac, a po to aby
    sie dostosowac do wartosci popytu, ale wraz ze zmniejszeniem
    sie podazy zmniejsza sie popyt.

    Fenomen zapasci podazy>>popytu>>0 jest powstrzymywany
    przez inny fenomen jakim jest pozyczanie pieniedzy.
    Istnieje koniecznosc pozyczania coraz wyzszych sum
    pienieznych aby podtrzymac podaz, a nawet zwiekszac jej
    wartosc. Na przeszkodzie nieskonczonemu procesowi
    pozyczanai stoi V, czyli wielokrotnosc obrotu tym samym
    banknotem, moneta, zapisem na rachunku bankowym.
    Owe V musialoby rosnac, a wiec i ludzie musieliby przyspieszyc
    dokonywanie transakcji z okresu na okres.
    A przyspieszanie transakcji zakupu, to szybsze konsumowanie
    dobr, stad namawiajace nas reklamy do zakupow.

    -------
    Skad popyt ma pieniadze?

    - od producentow (podazy),
    - z kredytow,
    - z salda pienieznego (roznicy zalozonych i zlikwidowanych
    bankowych i domowych lokat ),
    - z zysku czesci podmiotow gospodarczych (co jednoczesnie
    zmniejsza wolumen podazy (ale nei wartosc).

    Najwieksze znaczenie ma kredytowe zrodlo, jak wyschnie,
    podaz gwaltownie spadnie, a popyt finansowany wydatkami firm
    jeszcze szybciej bedzie spadal, gdyz czesc pieniedzy bedziemy
    odkladac w domu.
    -------
    Podaz produkuje dobra przy pewnym ukierunkowaniu na
    zapotrzebowanie ludzi.
    Ale ludzie zglosza efektywny popyt, gdy podaz juz wyprodukuje
    dobra.
    Pieniadze pochodza z wynagrodzenia pracy i wlasnosci, w obu przypadkach
    otrzymaja, gdy sie produkuje.
    Gdy juz wyprodukowali, wiele firm uderza z podobnymi dobrami
    w kierunku tych samych ludzi, a ze ludzie maja mniej pieniedzy niz
    chca uzyskac ze sprzedazy te wszystkie firmy, wiec poszczegolne
    podmioty gospodarcze potrzebuja dodatkowych magnesow na ludzi
    w postaci reklamy.

    Gdy popyt nie bedzie sie wspomagal kredytami, to jego wartosc
    wyniesie rownowartosc wydatkow podmiotow gospodarczych.
    Nastepnie wartosc podazy jest ustalana powyzej wartosci popytu i
    rozpoczyna sie ograniczanie wydatkow na fizyczna produkcje.
    Tym sposobem podaz sie zmniejsza, co powoduje zmniejszanie sie
    popytu i tak do granicy w punkcie ZERO.
    --------
    Ale czy czlowiek musi byc niewolnikiem systemu podaz>popytu?

    Czy ludzie sa przygotowani na koniec systemu podaz>popyt?

    Klus

  • 6. Data: 2003-09-16 17:27:09
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Negatyw wrote:
    > Mamy w tym kraju wiecej pracobiorcow, niz pracodawcow!

    A wiesz jakie sa problemy stwarzane przez panstwo, gdybym chcial sam siebie
    zatrudnic?

  • 7. Data: 2003-09-16 18:20:27
    Od: "Negatyw" <n...@n...o2.pl>

    napisał w wiadomości news:bk7h66$p58$1@news.onet.pl...

    > A wiesz jakie sa problemy stwarzane przez panstwo, gdybym chcial sam
    siebie
    > zatrudnic?

    Wiem. I wiem rowniez, ze chyba nic nie pomoze tej tragicznej sutuacji...

    Pozdro
    Negatyw

  • 8. Data: 2003-09-16 18:39:29
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Negatyw wrote:
    > Wiem. I wiem rowniez, ze chyba nic nie pomoze tej tragicznej
    > sutuacji...

    No jesli dalej bedziemy posrednio i bezposrednio doplacac do branzy, ktore
    konserwuja poprzedni system - to istotnie nie zmieni sie to.
    A wystarczyloby zrobic radykalne ciecia wydatkow, obnizyc podatki,
    zmniejszyc wymagania dotyczace otwierania spolek, zmniejszyc haracz na rzecz
    tegoz panstwa....
    Panstwo mogloby tylko oferowac darmowe jedzenie + podstawowa opieke
    zdrowotna dla bezrobotnych. A o kase niech sie sami martwia, od tego nie
    jest z pewnoscia budzet panstwa....