PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poszukuje pracownikow

  • 21. Data: 2004-09-02 15:20:51
    Temat: Re: Poszukuje pracownikow
    Od: r...@p...onet.pl

    > A gdzie Ty mieszkasz?
    > 300 ofert to dużooooo, gdzie jest taki popyt na informatyków?

    Myślę, że niedużo, weź pod uwage na jaki okres czasu się
    to rozkłada. Podliczyłem że to już ~900 dni, a ofert ~300
    więc średnio co ~3 dni jedna oferta/zgłoszenie.

    Szukam pracy w 3 regionach kraju, 2 Wyborcze z dwóch regionów
    + kilkadziesiąt serwisów oferujących pracę i stron pracodawców

    Moje kwalifikacje nie są powalające więc składam ofertę tylko
    wtedy jeśli spełniam 75-80% kryteriów. Jeśli w ofercie zawarty jest
    warunek konieczny, który wyklucza mnie jako kandydata - nie wysyłam.

    Zaledwie godzinę temu zadzwonił do mnie jeden z pracodawców i pomimo
    wyraźnego zaznaczenia w liście motywacyjnym minimalnego wynagrodzenia
    zaoferował 980 zł netto. Jeśli według niego tyle jestem wart
    to zastanawiam się jak przez 6 lat pracowałem za znacznie większe
    pieniądze. I żeby nie było wątpliwości, w tej chwili moje oczkiwania
    są znacznie niższe niż moja ostatnia pensja, jednak wyższe niż 980 zł
    (pomijam drobny fakt że musiałbym przeprowadzić sie do innego miasta)

    pozdrawiam
    root

  • 22. Data: 2004-09-02 15:40:22
    Od: r...@p...onet.pl

    > Bardzo mi przykro ze jesteś taki nieporadny, ale z twoją kultórą osobistą
    > nie dziwi mnie że nie potrafisz znaleźć pracy na stanowisku jakie Cię
    > interesuje, także dalej zajmuj się roznoszeniem ulotek, a na myśli miałem
    > tych do których mam pracę ale im naprawde nie chce się pracować

    Akurat tak się składa, że nie jestem nieporadny. Byłbym taki gdybym siedział
    na 4 literach i biadolił jak jest źle. Moim postem w bardzo ostrym tonie
    opisałem kawałeczek rzeczywistości. Po prostu martwi mnie to, że za te same
    pieniądze można podjąć zajęcie nie wymagające absolutnie żadnych, choćby
    minimalnych kwalifikacji. Po kiego grzyba ja się uczę? Edukacja mocno szarpie
    mi budżetem.

    Co do mojej kultury osobistej to porównanie jest zupełnie chybione.
    Wyobraź sobie, że wysyłasz 50 listów motywacyjnych z tradycyjną wazeliną.
    Zero odzewu przez 2,5 miesiąca. Nadal sądzisz, że pracodawca może powiedzieć
    cokolwiek o moim poziomie kultury na podstawie mniej lub bardziej sztampowego
    listu motywacyjnego? Nie sądzę. W moim poprzednim pościesprowokowałeś mnie do
    takiego wybuchu i tyle swoim daleko idącym uogólnieniem.

    root

  • 23. Data: 2004-09-02 16:34:19
    Od: jimmij <j...@j...jimmij>

    r...@p...onet.pl writes:

    > są znacznie niższe niż moja ostatnia pensja, jednak wyższe niż 980 zł

    Hmmm, nie chciałbym zaczynać głupiej dyskusji, bo 980/mc to cholernie
    mało jak na informatyka(moim zdaniem), ale w obecnej sytuacji jaką mam
    ja to bym brał nawet i 800, bo niedługo tynk mi przyjdzie ze ściany gryźć.

    --
    I live in the land of imagination

  • 24. Data: 2004-09-02 17:03:37
    Od: r...@p...onet.pl

    > Hmmm, nie chciałbym zaczynać głupiej dyskusji, bo 980/mc to cholernie
    > mało jak na informatyka(moim zdaniem), ale w obecnej sytuacji jaką mam
    > ja to bym brał nawet i 800, bo niedługo tynk mi przyjdzie ze ściany gryźć.

    Moim zdanie jest to również skandalicznie mało. Przypomnę tylko co już wczesniej
    napisałem. Ta kwota dotyczy oferty wiążącej się z przeprowadzką do innego
    miasta. Z tego powodu jest podwójnie nieakceptowalna. Nawet gdybym musiał, to
    nie wziąłbym tej pracy bo najzwyczajniej w świecie nie starczyłoby mi na
    utrzymanie w tym mieście.

    Jeśli zaś chodzi o rynek lokalny, tak niskopłatnej pracy nie muszę i nie chcę
    brać bo choć sytuacja nie jest komfortowa, to jednak nie muszę się za tę pensję
    na tym stanowisku hańbić. Naprawdę, w okolicach tej kwoty można znaleźć robotę
    do której nie wymaga się absolutnie żadnych kwalifikacji, zero odpowiedzialności
    i stałego dokształcania. Kubła i szmaty ani się nie programuje ani nie
    backup'uje, ani też nie pisze procedur wbudowanych. Ulotki też nie wymagają
    oskryptowania.

    pozdrawiam
    root

  • 25. Data: 2004-09-02 18:03:25
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Kamil Jarzynowski <a...@o...pl> napisał(a):

    > Ale nie wynika to z czynnikow zewnetrznych tylko z mentalnosci ludzi,
    > ktorzy z jednej strony (pracownika) brzydza sie praca a z drugiej
    > (pracodawcy) pracy nie szanuja.
    > Na szczescie komunistyczny sposob myslenia w Polsce droga doboru
    > naturalnego zanika i juz za dwa - trzy pokolenia powinno byc tu w miare
    > normalnie :)

    Pracodawcy regularnie chcą się w ciągu krótkiego czasu dorobić tak,
    jak ich zachodni odpowiednicy w ciągu kilku pokoleń.
    No i wcale im nie zależy na zmniejszeniu bezrobocia, bo ludzie już nie
    udają, że pracują (o ile mają pracę) a pracodawcy coraz bardziej udają,
    że płacą. Uogólnianie na podstawie jednostkowych przypadków, że bezrobotnym
    się nie chce pracować świadczy w najlepszym wypadku o wysoko rozwiniętym
    cyniźmie.

    Marek

  • 26. Data: 2004-09-02 18:35:06
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>

    Markopik <m...@t...de> napisał(a):

    > ... moze ktos z grupowiczow ma
    > jakis pomysl na zwerbowanie pracownikow, (daje ogloszenia do gazet ,
    > internet, szukam po znajomych)

    Napisz w ogłoszeniu, że poszukujesz ślusarzy w wieku 40-65 lat
    z wykształceniem min. zawodowym, bo na pewno każdy myśli,
    że standardowo jak wszyscy szukasz pracowników do 35 lat z wyższym.
    Tymczasem ślusarzy poniżej 35 roku życia chyba nie ma, a przynajmniej
    jest mało, bo teraz jak ktoś w tym wieku nie jest po prawie, ekonomii, HR,
    psychologii, logistyce czy zarządzaniu, to napewno po informatyce.

    Marek

  • 27. Data: 2004-09-02 21:23:50
    Od: "Markopik" <m...@t...de>

    Dlaczego nie tak od razu, tylko jakie? ostre s?owa a aj opisa?em sytuacje
    dok?adnie z mojej firmy z 1000 ludzi w których mam w mojej bazie, wybralem
    30 z tych 15 potwierdzilo dalsz? potrzebe pracy i umówi?o si? na próbki ale
    tylko 4 si? wstawi?o i to nie jest pierwszy raz gdy tak si? dzieje, to mnie
    zastanawia , bo jak piszesz oferuj? Ci prace za informatyka za 980 z? na
    miesiac, ja oferuje pracownikom w tym akurat wypadku jakies 1200 z? na
    miesi?c, i jedyna ?ecz? jk? musz? umieae jest czytanie rys technicznego i
    naniesienie tego na elementy,
    pozdr
    Marcin

    U?ytkownik <r...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
> [...]
    osobist?

  • 28. Data: 2004-09-03 05:19:29
    Od: "Mumin*" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > absolutnie żadnych, choćby minimalnych kwalifikacji. Po kiego grzyba ja
    > się uczę? Edukacja mocno szarpie mi budżetem.

    To też jest dość ciekawe spostrzeżenie. Mój znajomy (wykształcenie średnie)
    pracuje w pewnej dużej firmie produkującej samochody ciężarowe w
    Starachowicach ;) jako pracownik fizyczny, do jego czynności należy ułożenie
    kabli wg rysunku i zawiązanie ich taśmą oraz kilka innych równie mało
    skomplikowanych. Wyciąga na tym 1'200-1'500 zł. Ja (wykształcenie
    inżynierskie) jako programista (delphi/bazy danych/sieci) w pewnej sporej
    drukarni prasowej w Łodzi ;) wyciągam 1'200zł (regularnie) i co ciekawe nie
    mam innego wyjścia bo innych ofert pracy brak, a jeśli już dostanę się do
    grupy najlepszych drogą wygrania konkursu to okazuje się, że walczę o
    pieniądze mniejsze niż obecnie przeze mnie zarabiane. :(
    Nic tylko się pochlastać.
    Chętnie przyjmę jakąkolwiek lepszą pracę, jako, że w drodze dziecko ;), a i
    rachunki za mieszkanie też trzeba płacić. Wiedza w tym zasranym kraju już
    nic się nie liczy, więc mnie to pier* czy będę pracował przy komputerach czy
    z łopatą w ogrodzie. Jeśli to ostatnie będzie lepiej płatne to ja się na to
    piszę, bo żenadą jest pracować za takie pieniądze jako programista. Pozatym
    trochę ruchu by mi się przydało ;)
    Jeśli wobec tego Pan Markopik gwarantuje przeszkolenie w sakresie
    wykonywanych czynności a zarobki minus koszta dojazdu będą równe lub większe
    od moich obecnych zarobków to ja sie piszę ;)

    Pozdrawiam
    Przemek

    --
    Pozdrawiam, Mumin
    GG#geml fmrfp cvrp qjn qmvrjvrp qjn fvrqrz

  • 29. Data: 2004-09-03 07:12:30
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Marek wrote:

> [...]
    > się nie chce pracować świadczy w najlepszym wypadku o wysoko rozwiniętym

    Przyznaje sie do cynimu, acz umiarkowanego zwanego "zdrowa dawka".

    Uogolniam na podstawie przypadkow o tyle ze nie prowadzilem zadnych
    statystyk. Natomiast samych przypadkow bedzie ze (liczu liczu) 6.
    Versus przypadki ludzi ktorzy naprawde starajac sie nie moga znalezc
    pracy (liczu liczu) 4.
    Takie sa fakty z zycia codziennego;
    1.Pracodawcy w branzy budowlano - remontowej i transportowej maja
    klopoty ze znalezieniem pracownikow i z samymi pracownikami.
    2.Czlowiek ktory chce sobie zrobic remont mieszkania musi miec wiele
    szczescia (lub znac odpowiednie osoby), zeby najeci przez niego ludzie
    nie spaprali mu roboty, nie opoznili terminow, nie okradli go.
    3.W tej samej branzy robotnicy narzekaja (i calkowicie slusznie) na
    nieuczciwych pracodawcow.

    Wniosek; przynajmniej w tej branzy jest masa zlych pracodawcow i zlych
    pracownikow.

    Dodatki;

    Teza; tam gdzie trzeba wiekszych kwalifikacji trzeba tez wyzszych
    predyspozycji psychicznych by jakies szkolenia, praktyki i studia
    skonczyc (pracowitosc, organizacja). Dlatego statystycznie pracownicy
    wyzej wykwalifikowani sa zwykle solidniejsi i mysla bardziej
    kapitalistycznie a mniej komunistycznie. Co nie znaczy ze kazdy robotnik
    jest nieuczciwym leniem a kazdy manager uczciwym pracoholikiem.

    Teza; pracodawcy, szczegolnie w branzach gdzie sa potrzebni pracownicy
    latwi w wymianie, tez sa czesto nieuczciwi i skapi.

    Teza; pracownicy ktorzy nie maja pracy i nie moga jej znalezc itak maja
    jakies, dosc powazne, wymagania co do pensji i warunkow twierdzac, ze za
    grosze sie nie schanbia. Co to znaczy? Ja tego zjawiska nie rozumiem.
    Czy czlowiek normalny woli latami buszowac po smietnikach i spac na
    centralnym bo nie zhanbi sie praca za 800 netto przy swoich
    kwalifikachach? Czy tez wyglada to jakos inaczej? Czy pracodawcy
    preferuja miesiacami szukac pracownika, dostawac tych najbardziej
    zdesperowanych ktorym sie akurat skonczylo na tanie wino i tracic ich po
    chwili niz dac normalna pensje? Cos sie tu nie zgadza albo ja wykazuje
    sie skrajnym niezrozumieniem psychologii ludzi.

    Albi

  • 30. Data: 2004-09-03 10:03:50
    Od: "Markopik" <m...@t...de>

    Na to moge powiedzieae ?e du?a firma produkuj?ca naczepy samochodowe ko?o
    ?odzi da?a mi zlecenie na 20 spawaczy MIG-MAG stawka ok 8 z? netto, / nie
    znalaz?em ani jednej osoby ch?tnej do tej pracy, mo?e nie jest to du?o
    jakie? 1400 z? na miesi?c.
    Ch?tnie zatrudni?bym wiekszo?ae z Was, ale jak pisa?em prowadze agencje pracy
    czasowej i nie zawsze jestem w stanie zagwarantowaae prace na sta?e w jednym
    miejscu, dlatego moje szukanie ogranicza si? do miejsc nie do przesady
    odleg?ych od miejsca Pracy, nie posiadam ?adnego hotelu pracowniczego ( co
    by moze w wielu wypadkach pomog?o) tak?e jestem zdany na w?asny dojazd
    pracowników do miejsca wykonywania pracy.

> [...]
    > grupy najlepszych drog? wygrania konkursu to okazuje si?, ?e walcz? o
    > pieni?dze mniejsze ni? obecnie przeze mnie zarabiane. :(
    > Nic tylko si? pochlastaae.
    > Ch?tnie przyjm? jak?kolwiek lepsz? prac?, jako, ?e w drodze dziecko ;), a
    > rachunki za mieszkanie te? trzeba p?aciae. Wiedza w tym zasranym kraju ju?
    > nic si? nie liczy, wi?c mnie to pier* czy b?d? pracowa? przy komputerach
    czy
    > z ?opat? w ogrodzie. Je?li to ostatnie b?dzie lepiej p?atne to ja si? na
    > pisz?, bo ?enad? jest pracowaae za takie pieni?dze jako programista.
    Pozatym