PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop

  • 1. Data: 2004-09-01 08:07:17
    Temat: urlop
    Od: "Krysztof" <e...@p...onet.pl>

    mam pytanie czy bedac zatrudniny na czas okreslony nalezy mi sie urlop i w
    jakim wymiarze, i czy po przepracowaniu odpowiedniego czasu nalezy mi sie
    kuroniowka?dziekuje

  • 2. Data: 2004-09-01 21:41:44
    Temat: Re: urlop
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    Krysztof napisał (śro 1. września 2004 10:07):

    > mam pytanie czy bedac zatrudniny na czas okreslony nalezy mi sie urlop i w
    > jakim wymiarze, i czy po przepracowaniu odpowiedniego czasu nalezy mi sie
    > kuroniowka?dziekuje

    jeżeli jest to praca na mocy KP, czyli umowa o pracę (a nie np. zlecenie lub
    dzieło) to urlop przyrasta ci proporcjonalnie co miesiąc po 1/12 stawki
    urlopowej (w zalezności od podstawy - skończonej szkoły, przepracowanych
    lat)

    a co do zasiłku, to masz prawo się o niego ubiegać po roku 365 dniach pracy
    w przeciągu ostatnich pięciuset ilus tam (półtora roku) dni. W rejonach
    "zagrożonych" wymiar ten może być trochę niższy

  • 3. Data: 2004-09-02 05:25:41
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 01 Sep 2004 23:41:44 +0200, gromax
    <g...@W...interia.pl> zakodował:

    >urlop przyrasta ci proporcjonalnie co miesi?c po 1/12 stawki
    >urlopowej (w zalezno?ci od podstawy - skończonej szkoły, przepracowanych
    >lat)

    Możesz podać podstawę prawną tej rewelacji?
    Bo w KP stoi:
    Art. 153. [...]
    § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym
    roku kalendarzowym.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 4. Data: 2004-09-02 23:37:57
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Możesz podać podstawę prawną tej rewelacji?
    zacytuj sobie cały art. 153 jako rewelację.
    nieścisłośc miałem tylko w "stawce urlopowej", która de facto wg. KP nazywa
    się "wymiarem urlopowym". Ale w końcu to nie egzamin

    BTW. co chciałeś udowodnić par.2? bo akurat on mówi tylko tyle, ze jak w
    jednym roku wykorzystasz cały urlop to następny będzie ci sie liczył
    dopiero od następnego. a ja odpowiadałem na pytanie "czy będąc zatrudnionym
    na czas określony nalezy mi się urlop" a nie na pytanie, np. "kiedy będę
    mógł starać się o następny urlop".

  • 5. Data: 2004-09-03 05:04:39
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 03 Sep 2004 01:37:57 +0200, gromax
    <g...@W...interia.pl> zakodował:

    >bo akurat on mówi tylko tyle, ze jak w
    >jednym roku wykorzystasz cały urlop to następny będzie ci sie liczył
    >dopiero od następnego.

    Nie ma znaczenia, czy i kiedy wykorzystasz poprzedni urlop - prawo do
    następnego nabywasz 1 stycznia.

    > a ja odpowiadałem na pytanie "czy będ?c zatrudnionym
    >na czas okre?lony nalezy mi się urlop"

    Tylko czemu przyjąłeś za pewnik, że to pierwsza praca?

    Przy umowie na czas określony masz standardowo - jak masz na rok od 1
    stycznia (i wcześniej nabyłeś prawo do pierwszego urlopu) to
    normalnie, od 1 stycznia możesz iść na cały urlop.