PracaGrupypl.praca.dyskusje › "Porozumienie zmieniające" - co to za twór ?

  • 1. Data: 2003-04-07 22:18:38
    Temat: "Porozumienie zmieniające" - co to za twór ?
    Od: "dorota" <c...@p...onet.pl>

    Witam,

    W związku z "trudną sytuacją finansową firmy" pracodawca "zaproponował" ;)
    pracownikom okresowe zmniejszenie pensji (umowy na czas nieokreślony).
    Okresowe, bo na razie na 3 m-ce. Będzie to realizowane poprzez (uwaga) -
    "Porozumienie zmieniające", które zmienia wysokość wyplacanej pensji (przez
    3-mce) zachowując pozostałe warunki umowy.
    Zastanawiam się czy:
    1.Taka operacja jest prawnie dopuszczalna w drodze tzw. "porozumienia
    zmieniającego", czy może należy rozwiązać umowę o pracę i sporządzić nową
    (może jakiś aneks ?)
    2.Czy będzie to w dalszym ciagu zatrudnienie na czas nieokreślony ?

    Powyższa sytuacja ma aktualnie miejsce w mojej firmie :-( i nie wiem jakie
    zająć wobec tych "propozycji" stanowisko.(uzależniam je m.in. od uzyskanych
    opinii)

    Dzięki z góry - pozdrawiam - Dorota

  • 2. Data: 2003-04-08 20:34:07
    Temat: Re: "Porozumienie zmieniające" - co to za twór ?
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

    dorota wrote:

> [...]
    > 1.Taka operacja jest prawnie dopuszczalna w drodze tzw. "porozumienia
    > zmieniającego", czy może należy rozwiązać umowę o pracę i sporządzić nową

    Tak. Nowa umowa.

    > 2.Czy będzie to w dalszym ciagu zatrudnienie na czas nieokreślony ?

    Raczej na okreslony, nie ludz sie, ze tylko na tym poprzestanie.

    > Powyższa sytuacja ma aktualnie miejsce w mojej firmie :-( i nie wiem jakie
    > zająć wobec tych "propozycji" stanowisko.(uzależniam je m.in. od uzyskanych
    > opinii)

    Opinie innych zostaw na dalsze rozwazania. Sama zobacz co sie dzieje w
    Twojej firmie. Jesli tak sie dzieje to byc moze juz smierdzi ? :)

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_pl>

  • 3. Data: 2003-04-09 07:46:46
    Od: "Bea" <b...@w...pl>

    Zawartą umowe na czas nieokreślony ,na ustalonych warunkach ( tzn płaca,
    stanowisko , miejsce pracy itp
    pracodawca sam nie może z dnia na dzięń zmienić .
    Kodeks dopuszcza wprowadzenie zmian w umowach dwoma metodami :

    1. wypowiedzenie zmieniajace warunki umowy / z okresem wypowiedzenia
    takim jak przy wypowiedzeniu umowy
    art 36/ np. przy zatrudnieniu dłuzszym niż 3 lata-okres
    wypowiedzenia 3 m-ce. Pracodawca wręcza Tobie
    wypowiedzenia zmieniające (np 23-04-2003 zmniejszające wynagrodzenie o
    połowę Wypowiedzenie zaczyna
    biec od 01-05-2003 do 31-07-2003 i dopiero od 01-08-2003 Twoje
    wynagrodzenie jest mniejsze.)

    2. porozumienie stron dotyczące zminay warunków umowy. Czyli Ty i Twój
    pracodawca zawieracie porozumienie
    dotyczące zmiany wynagrodzenia ( ew . stanowiska , miejsca
    wykonywania pracy , wymiaru itp ,)
    i w porozumieniu okreslacie nowe warunki umowy

    W obu tych przypadkach umowa pozostaje umowa na czas nieokreślony