PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest z przedłużeniem umowy

  • 1. Data: 2003-04-07 18:13:15
    Temat: jak to jest z przedłużeniem umowy
    Od: "Anna Tichoniuk" <a...@p...gazeta.pl>

    Witam grupowiczów!
    Podpisując umowę na 3 miesięczny okres próbny obiecywano mi, że po upływie
    tego okresu podpiszę umowe na 6 m-cy i w dalszej kolejności na czas
    nieokreślony. Teraz okazuje się jednak, że pracodawca owszem umowę ze mną
    podpisze ale tylko na kolejne 3 miesiące. Jakby tego było mało nie widać
    szans na podpisanie umowy na czas nieokreślony. Czy więc początkowe
    obietnice są w jakiś sposób wiążące jeżeli tak, to czy można je
    wyegzekwować?

  • 2. Data: 2003-04-07 18:31:32
    Temat: Re: jak to jest z przedłużeniem umowy
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Anna Tichoniuk" <a...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:b6sf3n$2a2$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > szans na podpisanie umowy na czas nieokreślony. Czy więc początkowe
    > obietnice są w jakiś sposób wiążące jeżeli tak, to czy można je

    ustna umowa z pracodawca jest z punktu widzenia prawa tak samo
    wiazaca jak pisemna. Problem jest jednak w udowadnianiu czegokolwiek
    w postepowaniu sadowym.
    egzekwowac mozna w dwa sposoby:
    1) dogadujac sie z pracodawca
    2) wchodzac na droge sadowa

    jezeli pracujesz ponad 3 miesiace, skonczyla Ci sie umowa o prace.
    ale pracujesz nadal i jestes w stanie to udowodnic przez sadem,
    to:
    - wnosisz pozew o ustalenie istnienia stosunku pracy

    jezeli udowodnisz ze pracowales a z niejasnych dla Ciebie przyczyn
    pracodawca nie zadbal o sporzadzenie stosownej umowy o prace,
    z urzedu domniewa sie, ze zawarta (przedluzona) umowa o prace
    jest sporzadzona na czas nieokreslony (co nastepuje domyslnie
    po umowie czasowej na okres probny).
    Tak, ze... jezeli uda Ci sie dopias swego -> pracodawca dostanie
    takowy nakaz.

    jezeli w "miedzyczasie" pracodawca "ot tak sobie" Ci podziekuje,
    skladasz pozew o przywrocenie stosunku pracy.

    1) dostajac orzeczenie, ze istnial stosunek pracy(!)
    2) zwolnil Cie niezgodnie z prawem pracy
    3) zostajesz przywrocowny do pracy

    slowem: buli za caly czas Twojej pracy (bo nigdy Cie nie zwolnil :)
    czyli jak sprawa pociagnie sie ze 3 miesiace -> dostaniesz 3 pensje gratis.

    tak to sie w skrocie ma. szczegoly znajdziesz w prawie pracy.
    pracodawcy maja przej... prawo pracy powoli sie zmienia, ale
    jeszcze daleko do "rownouprawnienia" :)