PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pomocy! Zostałem bezrobotnym!

  • 41. Data: 2006-11-23 22:19:26
    Temat: Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    Od: "Maciek Sobczyk - robotny, prawie ubezpieczony" <m...@d...doPLer>

    Paweł Kordys napisał(a):

    > Nie chce wnikać, nie miejsce ku temu, w każdym razie ja takowe
    > ubezpieczenie sobie wykupiłem, bo boję się zależności od NFZ... jak bede
    > umierał to mnie zapiszą na badanie za pół roku... a chyba nie o to
    > chodzi :-(. W każdym razie mam kilkadziesiat tzw "placówek
    > kontraktowych" gdzie leczę się bezgotówkowo, lub też mogę iść do
    > dowolnego lekarza prywatnie a ubezpieczyciel oddaje mi pieniązki.
    Do specjalistów chodzę tylko prywatnie. Z tego samego powodu - nie chce
    mi się czekać i daje mi to ten komfort, że mogę sobie lekarza wybrać.
    Natomiast czasami zachodzi taka potrzeba jak np. dzisiaj. Potrzebuję
    recepty. Pilnie. Mój endokrynolog (tarczyca mi się sypie psiakrew)
    najwcześniej przyjmie mnie jutro. Tyle że jutro jestem we Wrocławiu, w
    sobotę koło Łodzi. W Niedzielę w Krakowie, co i tak jest bez znaczenia,
    bo w niedzielę on ma weekend. W poniedziałek zaglądam do rodzinnych
    Katowic tylko po to, by tuż po szkoleniu wyrwać do Nowego Sącza. I tak w
    kółko. Dlatego bardzo sobie cenię komfort w postaci lekarza rodzinnego,
    który jest tuż tuż i może pomóc, znając mniej więcej co i kiedy mi
    doskwiera.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 42. Data: 2006-11-23 22:45:17
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    Maciek Sobczyk - robotny, prawie ubezpieczony napisał(a):

    > VAT? Żartujesz, co nie? :)

    bynajmniej. Albo Ty zartujesz, albo jestes niezorientowany. Od 2004
    roku umowy zlecenia i o dzielo sa oVATowane - oczywiscie z calym
    katalogiem wylaczen. Ciekawi mnie, jak rozwiazales ten problem i jak
    widzi to Twoj US :)

    --

    glos

  • 43. Data: 2006-11-24 07:04:19
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny wrote:

    > Tak przy okazji: to wcale nie jest amatorska psychoanaliza. Człowiek,
    > który utracił pracę przechodzi kolejno przez różne fazy: heroiczną , tuż
    > po utracie pracy(zabezpieczenie bytu na wszelkie możliwe sposoby). Potem
    > jest faza miodowego miesiąca (1 godz. - 2 dni po zdarzeniu), objawiająca
    > się uczuciem ulgi i radości, że jakoś sobie poradziliśmy w trudnej

    To nie ma nic do rzeczy. Nie masz powodow przechodzic tego, bo Twoje
    "bezrobocie" jest wylacznie papierowe - masz co robic, masz z czego
    czerpac satysfakcje i masz zadowalajacy poziom zycia. Moja sugestia
    dotyczyla tego, ze Twoja duma z trudem przezywa sama etykietke
    "bezrobotny" i zwiazane z nia stereotypy, ktore niektorzy ludzie moga Ci
    blednie przypisywac.

    Ja mam momentami cos podobnego z etykietka "emigranta". Wiadomo, ze
    obecny typowy i statystyczny emigrant jedzie pracowac na zmywaku i
    dzielic pokoj z 10 podobnymi wiodac zycie obracajace sie tylko wokol
    odkladania kasy, bo w Polsce bylo mu jeszcze gorzej (nie obrazajcie sie
    emigranci, ale taki schemat rzeczywiscie dominuje liczebnie, tych ludzi
    mozna poogladac na forum na londynek.net i czesciowo na gazeta.pl).
    Uczestniczac w dyskusjach o emigracji na necie, zwlaszcza dyskusjach
    miedzy tymi, co wyjechali, a tymi, co zostali, stracilam kilka razy
    panowanie nad soba przy okazji udowadniania, ze nie jestem takim okazem
    jak wyzej opisany emigrant statystyczny. A naleze raczej do osob
    potrafiacych sie opanowac podczas publicznych dyskusji/wystapien.

    I jeszcze cos, lekko OT: Twoj opis faz przezywanych przy okazji
    bezrobocia bardzo przypomina fazy szoku kulturowego. Przy okazji wyjazdu
    i po nim dosyc rzetelnie sie oczytalam na temat tego zjawiska i jego
    przebiegu. Przeczytanie Twojego opisu doprowadza mnie do wniosku, ze
    szok kulturowy jest wylacznie szczegolnym przypadkiem "szoku zmiany
    rzeczywistosci".

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :)

  • 44. Data: 2006-11-25 16:17:07
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    > Sęk w tym, że ani przez chwilę nie ukrywałem dziś w PUP, że mam umowy
    > (nawet je ze sobą wziąłem). Dla pani z okienka nie było to problemem.
    > Rejestracji w końcu odmówiłem sam, gdy pani poinformowała, że może
    > ubezpieczyć mnie żona (ma umowę o pracę).

    To trafiłeś na jakąś niezbyt... delikatnie mówiąc - uświadomioną panią.
    Problem w tym, że takie panie robią nieraz kosmiczne błędy, a płaci za
    to petent (choćby afera z zawieszaniem działalności - panie w ZUSie
    mówiły, że można, a po 8 latach ZUS ścigał o zaległe ubezpieczenie i
    odsetki, a opinię pań z okienka można było schować głęboko...).

    Jakiś rok temu sama byłam w podobnej sytuacji - tyle, że rejestrując się
    nie miałam żadnej umowy. Potem pojawiały się i znikały, a ja miałam co
    chwilę inną odpowiedź. W końcu poprosiłam dyrektora PUP o opinię na
    piśmie. Otrzymałam ją - wyraźnie widnieje tam, że każdą umowę (o pracę,
    zlecenie, o dzieło, itp.) należy zgłosić, co automatycznie powoduje
    wykreślenie z listy bezrobotnych. Osobie, która tego nie zrobi, grozi
    kara (nie mam tego pod ręką - nie pamiętam czy te 500, czy inaczej zł),
    zwrot zasiłku (jeśli pobierała) z karnymi odsetkami za cały okres +
    zwrot wszystkich wykorzystanych świadczeń zdrowotnych - również z odsetkami.

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 45. Data: 2006-11-25 20:34:16
    Od: "pb78" <p...@N...pl>

> [...]
    > roku umowy zlecenia i o dzielo sa oVATowane - oczywiscie z calym
    > katalogiem wylaczen. Ciekawi mnie, jak rozwiazales ten problem i jak

    Po przekroczeniu chyba kwoty przychodów 10.000 rocznie....

    Paweł
    odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu

  • 46. Data: 2006-11-25 20:41:03
    Od: "glosnetu" <g...@p...onet.pl>

    pb78 napisał(a):

    > Po przekroczeniu chyba kwoty przychodów 10.000 rocznie....

    10000 EUR - ale to w kwestii zwolnienia podmiotowego.

    Ale jest caly katalog wylaczen przedmiotowych umow. Jest tez rozny VAT
    - dla pewnych autorskich np 7%, dla innych autorskich - 0% czy wrecz sa
    zwolnione (nie pamietam).

    Stad - ciekawi mnie praktyczne rozwiazanie problemu u Autora watku.

    --

    glos

  • 47. Data: 2006-11-26 10:58:00
    Od: "Maciek Sobczyk - robotny, prawie ubezpieczony" <m...@d...doPLer>

    glosnetu napisał(a):

> [...]
    > roku umowy zlecenia i o dzielo sa oVATowane - oczywiscie z calym
    > katalogiem wylaczen. Ciekawi mnie, jak rozwiazales ten problem i jak
    Szkolenia są zwolnione z VAT.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 48. Data: 2006-11-26 11:15:39
    Od: "Maciek Sobczyk - robotny, prawie ubezpieczony" <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > dotyczyla tego, ze Twoja duma z trudem przezywa sama etykietke
    > "bezrobotny" i zwiazane z nia stereotypy, ktore niektorzy ludzie moga Ci
    Nie. Decyzja o rzuceniu etatu była świadoma i oczywista od mniej więcej
    lutego. Zresztą co tak naprawdę powoduje frustrację bezrobotnego? Brak
    stałego zajęcia, przychodów, poczucie nieprzydatności, bezradność czy
    to, że jego status w jakimś stopniu pokrywa się z encyklopedyczną
    definicją bezrobocia? Raczej to pierwsze.

    > Ja mam momentami cos podobnego z etykietka "emigranta". [...] A naleze raczej do
    osob
    > potrafiacych sie opanowac podczas publicznych dyskusji/wystapien.
    Na takie stereotypy napotykam stale - że moja praca polega na
    ośmiogodzinnym mieleniu gębą z poziomu katedry, że pracuję jako rep,
    skoro tak dużo jeżdżę po Polsce itp. Nie przejmuję się tym kompletnie.
    Właśnie stałym elementem każdego mojego szkolenia są ćwiczenia ukazujące
    ułomność sposobów, w jakie ludzie wyrabiają sobie opinię o innych. I jak
    to potem utrudnia budowanie relacji z innymi.

> [...]
    > przebiegu. Przeczytanie Twojego opisu doprowadza mnie do wniosku, ze
    > szok kulturowy jest wylacznie szczegolnym przypadkiem "szoku zmiany
    Jak chcesz,to mogę poszukać materiałów na temat psychologicznego aspektu
    emigracji.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 49. Data: 2006-11-26 19:00:15
    Od: Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony <m...@d...doPLer>

    Katowice, Teatralna, ZUS. Piątek. Ubezpieczyła mnie żona. Moje
    uczestnictwo w tym obrządku było zbędne.

    Przy okazji zastanowiło mnie jedno. Dajmy na to, że ktoś chce się
    ubezpieczyć. Jego miesięczne dochody nieco przekraczają granicę, powyżej
    której PUP nie rejestruje bezrobotnych. Ubezpieczenie dobrowolne
    kosztowałoby go 230 pln na miesiąc. Żona tego ktosia nie chce go
    ubezpieczyć - bo zupa była za słona, bo pokłócili się o to, kto siądzie
    za kółkiem, bo mąż przejęzyczył się na obiadku u mamusi i zamiast
    "kochanie, podaj mi zupę", wyszło z jego ust: "spieprzyłaś mi życie,
    suko" albo z innego powodu. Co wówczas zrobić? Wniosek o separację?
    Rozwód? Ubezwłasnowolnienie żony? Podłożenie żonie świni w pracy, tak by
    dostała dyscyplinarkę? Upozorowane samobójstwo żony?
    Może ktoś podpowie, czy istnieje jakaś szansa by ten ktoś się
    ubezpieczył i jednocześnie nie zbankrutował? Albo nie zeszmacił, jak w
    podanych przykładach?

    pozdrawiam
    Maciek

  • 50. Data: 2006-11-26 20:06:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk - zaocznie ubezpieczony"
    <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
> [...]
    siądzie
    > za kółkiem, bo mąż przejęzyczył się na obiadku u mamusi i zamiast

    Albo odwrotnie, mąż nie chce żony ubezpieczyć, bo po macierzyńskim i
    wychowawczym rozleniwiła się i do pracy nie chce iść... ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --