PracaGrupypl.praca.dyskusje[PPO] + ogłoszenie + lekki OT › Podawanie danych firmy (Re: [PPO] + ogłoszenie + lekki OT)
  • Data: 2004-10-06 18:46:30
    Temat: Podawanie danych firmy (Re: [PPO] + ogłoszenie + lekki OT)
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    On 2004-10-06, Adam \"aDi\" Guźmierski <a...@U...waw.pl> <> wrote:
    > Nie zawsze jest wskazane podawanie pewłnych danych kontaktowych i
    > bynajmniej nie ma to związku z jakimis podejżanymi działaniami firmy
    > oferującej stanowisko. Czasami poprostu dyskrecja jest nieodzowna.
    Jako pracobiorca i pracownik najemny ciekaw jestem strasznie czemu nazwa
    firmy jest taką tajemnicą?
    Czy to dlatego, że gdy widzę, iż miejsce pracy oferuje np. "lider w branży
    telekomunikacyjnej" to naprawdę jest to jakiś podwykonawca podwykonawcy
    lokalnej firmy z koncesją na usługi telekomunikacyjne z Pcimia Dolnego?
    No dobrze, trochę przejaskrawiłem. Ale w czym problem podać nazwę firmy?

    Na ogłoszenie takie, jak poniższe odpowiedziałbym wtedy, gdybym desperacko
    szukał pracy. A jestem w stanie wyobrazić sobie dwa przypadki desperackiego
    szukania pracy:
    a) bardzo chcę odejść z firmy w której pracuję obecnie
    b) nie mogę znaleźć pracy przez dłuższy czas

    W przypadku a) firma ryzykuje, że zatrudni zmęczonego, sfrustrowanego
    pracownika. Przypadek b) oznacza, że albo jest fatalna koniunktura na rynku
    pracy IT lub że taki kandydat ma nieduże doświadczenie - a takiego przecież
    firma nie chce.

    Powiedzmy, że jestem w stanie zaakceptować (proszę zwrócić uwagę:
    zaakceptować, nie zrozumieć) niepodawanie nazwy firmy w ogłoszeniach
    wysyłanych przez znane firmy doradztwa personalnego. W końcu firma-krzak
    nie będzie korzystać z usług takiego, dajmy na to, Most Wanted czy innego
    HRC.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    windows jest jak Odie - głupi jak but, cały czas się uśmiecha, a linux jak
    Garfield - może i by coś zrobił, ale trzeba go najpierw do tego zmusić.