PracaGrupypl.praca.dyskusje › Po co studia?

  • 31. Data: 2009-12-30 21:52:03
    Temat: Re: Po co studia?
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    >    Nie na każde studia są egzaminy.

    niestety

  • 32. Data: 2009-12-30 23:56:19
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    W dniu 2009-12-30 12:39, Mich@l pisze:
    > Na szczęście zdecydowana większość z tych, którzy po studiach będą
    > zajmować się sprzedażą hot-dogów (dodajmy - sprzedażą detaliczną) sama
    > płaci za owe studia.

    Lub ich rodzice.

  • 33. Data: 2009-12-31 10:47:43
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    jacem pisze:

    > Studia mają poszerzać horyzonty umysłowe, wydobywać z człowieka jego
    > potencjał.

    Nie. Studia mają specjalizować w konkretnej dziedzinie. Im wyższy
    stopień edukacji tym wyższy stopień specjalizacji.
    Potencjał wydobywa się dużo wcześniej. Horyzonty też należy poszerzać
    wcześniej.

    Po prostu wiedzy jest za dużo żeby każdy temat opanować dobrze. A wg
    Więc najpierw należy zdobyć wiedzę ogólną - po trochu z każdej
    dziedziny. Następnie wybrać interesuący wycinek i zgłębić go dokładniej.
    Oczywiście w każdej dziedzinie potrzebna jest znajomość dziedzin
    pokrewnych bo wiedza się "zazębia" ale to już nie musi być
    specjalistyczna wiedza. Dlatego automatyków uczą absolutnych podstaw
    księgowości, dorzucają ekologię, ergonomię, język obcy i takie tam. Ale
    nie ma sensu uczyć przyszłego automatyka sprawozdawczości budżetowej,
    teologii ani biologii.
    Za to przyszły kulturoznawca nie musi rozumieć wykresów fazowych dla
    stopów metali, liczyć na kartce transformat Fouriera.
    Księgowy próbujący stosować teorię ciał skończonych też nie wzbudziłby
    mojego zaufania.
    Dla geniuszy i tych którzy pragną zostać omnibusami są studia
    interdyscyplinarne, indywidualny tok studiów i możliwość studiowania
    kilku kierunków (przynajmniej była). Ale nie zwykłe studia.

  • 34. Data: 2009-12-31 14:21:43
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-12-31 11:47, Asmodeusz pisze:

    > Nie. Studia mają specjalizować w konkretnej dziedzinie.

    Nie. Specjalizację zdobywasz zdobywając doświadczenie zawodowe.

    > Im wyższy
    > stopień edukacji tym wyższy stopień specjalizacji.

    Nie. Dokładnie na odwrót.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 35. Data: 2009-12-31 14:23:35
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2009-12-31 00:56, Kamikazee pisze:

    > Lub ich rodzice.

    Na potrzeby naszych rozważań jest to całkowicie obojętne i równoważne.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 36. Data: 2009-12-31 23:52:50
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Mich@l pisze:

    > Nie. Specjalizację zdobywasz zdobywając doświadczenie zawodowe.

    Wtedy ją wykorzystujesz.

    > Nie. Dokładnie na odwrót.

    Oczywiście. Najpierw obliczenia wytrzymałościowe a potem tabliczka mnożenia.

  • 37. Data: 2010-01-01 14:31:03
    Od: "Minotaur" <b...@s...pl>

    chlopaki nie klocicie sie ;-) swieta ida ;-)

  • 38. Data: 2010-01-01 16:06:25
    Od: Łukasz Lech <l...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:
    > Po co prawie wszyscy ida na studia?

    Kiedyś to była mniej niż połowa... Mógłbyś przytoczyć aktualne
    statystyki, nie jestem na bieżąco...

    --
    Łukasz Lech
    http://lechlukasz.wordpress.com - o górach, informatyce i nie tylko

  • 39. Data: 2010-01-01 17:12:09
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@o...eu>

    tez kiedys tak myslalem, niestety juz tak nie mysle...
    wszedzie wymagaja papierka... wiedza nie ma zadnego znaczenia...

  • 40. Data: 2010-01-01 21:52:23
    Od: Piotrek <p...@g...com>

    Łukasz Lech napisał(a):

    > Kiedyś to była mniej niż połowa... Mógłbyś przytoczyć aktualne
    > statystyki, nie jestem na bieżąco...

    Pewnie tu będzie coś na ten temat.
    http://www.stat.gov.pl/gus/roczniki_PLK_HTML.htm

    O ile dobrze odczytałem dane,

    1998r - 174 tys absolwentow szkół wyższych
    1999r - 215
    2003r - 366
    2004 - 384
    2007 - 410
    2008 - 420

    Czyli ilość absolwentów kończących studia ostatnio wolniej rośnie.
    Inna sprawa, że dużo uczelni to organy wydające zaświadczenia do WKU.
    Ciekawe czy po zniesieniu woja zainteresowanie nauką spadnie.