PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pierwsza praca i urlop

  • 1. Data: 2004-05-06 14:54:37
    Temat: Pierwsza praca i urlop
    Od: "Jarek" <y...@o...pl>

    Witam
    16 wrzesnia 2003 roku moja zona podjela prace w pewnej firmie handlowej.
    Jest to jej pierwsza praca.
    Zbliza sie lato i wpadl nam do glowy pomysl o wspolnym urlopie. I teraz
    zaczely sie problemy-pracodawca twierdzi,ze zonie urlop bedzie sie nalezal
    po roku pracy.
    Czytam kodeks i nic do mnie nie dociera....
    Moze mnie ktos oswieci ile nalezy sie zonie dni urlopu i w jakim wymiarze?
    Jarek

  • 2. Data: 2004-05-06 15:32:14
    Temat: Re: Pierwsza praca i urlop
    Od: "Jarek" <p...@n...polbox.com>

    Od stycznia 2004 nalezy sie 1/12 urlopu za kazdy przepracowany miesiac i
    mozna go pobierac juz po pierwszym miesiacu. Ja pracowalem na umowie na czas
    okreslony od stycznia do kwietnia 2004 i wzialem 5 dni urlopu. A raczej
    kazano mi na niego pojsc, bo w przeciwnym wypadku, gdybym go nie odebral,
    musieliby mi za niego wyplacic ekwiwalent.

    Art. 153. (82) § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku
    kalendarzowym, w którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem
    każdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po
    przepracowaniu roku.

  • 3. Data: 2004-05-06 18:09:09
    Od: "/silver" <f...@u...cy>

    "Jarek" <p...@n...polbox.com> wrote in news:

    > Od stycznia 2004 nalezy sie 1/12 urlopu za kazdy przepracowany miesiac
    > i mozna go pobierac juz po pierwszym miesiacu. Ja pracowalem na umowie
    > na czas okreslony od stycznia do kwietnia 2004 i wzialem 5 dni urlopu.

    Zasadniczy blad - w zapytaniu chodzi o rok 2003, sam podjales prace w tym
    roku i obowiazuja Cie nowe zasady i tylko Ciebie.

    > Art. 153. (82) § 1. Pracownik podejmujący prace po raz pierwszy, w
    > roku kalendarzowym, w którym podjąl prace, uzyskuje prawo do urlopu z
    > uplywem kazdego miesiąca pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu
    > przyslugującego mu po przepracowaniu roku.

    A tutaj polowa tego co przysluguje za caly rok po szesciu miesiacach pracy.
    Jesli czesc byla wykorzystana w 2003 to pelny dopiero w 2005.

    /silver

  • 4. Data: 2004-05-06 19:25:28
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Thu, 6 May 2004 18:09:09 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje, /silver
    napisał(a):

    > A tutaj polowa tego co przysluguje za caly rok po szesciu miesiacach pracy.

    teraz 10 dni od września 10 dni a w 2005 od stycznia 20 dni

    > Jesli czesc byla wykorzystana w 2003 to pelny dopiero w 2005.

    nie mogła być
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)