PracaGrupypl.praca.dyskusje › Powyzej 40 godzin?

  • 1. Data: 2004-05-06 12:14:34
    Temat: Re: Powyzej 40 godzin?
    Od: "Vanpur" <v...@p...onet.pl>

    > Czy pracodawca może w umowie ustalić taki rozkład czasu pracy:
    > od 8 do 17, od poniedziałku do piątku?

    Może przewiduje godzinną przerwę na lunch pracownika, niewliczaną
    do czasu pracy? Niedawno chyba wprowadzono taką możliwość
    do kodeksu (chociaż i wcześniej to obowiązywało w większości
    oddziałów amerykańskich firm).

  • 2. Data: 2004-05-06 12:26:00
    Temat: Powyzej 40 godzin?
    Od: "Tomek" <hereq@USUN_TO.go2.pl>

    Witam,
    Zastanawiam się, czy dobrze rozumiem kodeks pracy..
    Czy pracodawca może w umowie ustalić taki rozkład czasu pracy:
    od 8 do 17, od poniedziałku do piątku?

    Jak widać jest to 45 godzin w tygodniu, czy należy to liczyć jako
    nadgodziny?
    Z tego co doczytałem, w roku można mieć nie więcej niż 150 nadgodzin, tutaj
    mamy 1 dziennie, więc na pewno więcej niż 150 rocznie.

    pozdrowienia
    Tomek

  • 3. Data: 2004-05-07 11:53:07
    Od: "Tomek" <hereq@USUN_TO.go2.pl>

    Użytkownik "Vanpur" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    do czasu pracy? Niedawno chyba wprowadzono taką możliwość
    do kodeksu (chociaż i wcześniej to obowiązywało w większości

    Znajomy się nie dopytał o szczegóły (nie pomyślał o tym). Wcześniej był na
    rozmowie w innej firmie, gdzie właściciel, Włoch powiedział "u mnie się nie
    wychodzi szybko z pracy" i zapowiedział normalne godziny pracy codziennie od
    8 do 17:30 - czyli 9,5 godziny.

    Zastanawiam się czy można tak sformułować umowę zgodnie z przepisami, czy
    niektórzy pracodawcy są po prostu bezczelni...

  • 4. Data: 2004-05-07 12:39:13
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia Fri, 7 May 2004 13:53:07 +0200, osobnik ukrywajacy sie pod
    pseudonimem "Tomek" <hereq@USUN_TO.go2.pl> w wiadomosci
    <e...@w...softnet> napisal/a:

    >Zastanawiam się czy można tak sformułować umowę zgodnie z przepisami, czy
    >niektórzy pracodawcy są po prostu bezczelni...

    Zawsze moze zrezygnowac z pracy - nie jest ona obowiazkowa. Zawsze tez
    pracodawca moze zrobic cie kierownikiem jednoosobowego dzialu. Limit czasu
    przestaje cie obowiazywac.

    Przemek

  • 5. Data: 2004-05-08 08:47:18
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesiński" <p...@n...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cp0n90t200b8jhfrpotih10imh15j1l8h1@4ax.com...
> [...]
    >
    > Zawsze moze zrezygnowac z pracy - nie jest ona obowiazkowa. Zawsze tez
    > pracodawca moze zrobic cie kierownikiem jednoosobowego dzialu. Limit czasu

    Wszystko ok - przez pewien okres czasu można pracować po 10-12 godzin - ale
    jeśli jest do tego jakiś finansowy doping. Bo jeśli 10-12 godzin za 824
    brutto to chyba nie ma sensu...

    pozdr
    Krzysiek